دل احتمال ورود به بازار سهام یا ادغام در VMWare را تأیید کرد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته دل اخبار منتشرشده در رابطه با ادغام با VMWare یا عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی را رسما تأیید کرد که دلیل آن، به‌ دست آوردن منابع مالی جدید برای این کمپانی است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته شاهد انتشار اخباری بودیم که نشان از سیاست‌های جدید دل برای جذب بیش از پیش سرمایه توسط این کمپانی داشت. بر اساس اطلاعات برگرفته از اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اخباری منتشر شد که رفتن به زیر پرچم VMWare یا عرضه‌ی عمومی سهام دل را پیشنهاد می‌داد. حال دل این شایعات را تأیید کرده است. به نظر می‌رسد تصاحب ۶۷ میلیارد دلاری EMC توسط دل، این کمپانی را به صرافت تأمین مالی این خرید انداخته است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط SEC، دل سه راه حل برای جذب سرمایه در پیش خواهد گرفت که یکی از آن‌ها عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این کمپانی در بازار بورس است. در صورت ورود دل به تالار بورس، این موضوع برای دومین بار است که اتفاق می‌افتد. مایکل دل در سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۴ میلیارد دلار، شرکت دل را خصوصی کرد؛ این کمپانی سال ۱۹۸۸ برای اولین بار وارد تالار بورس شده بود.

گزینه‌ی دیگر برای جذب سرمایه، ادغام با VMWare و گزینه‌ی سوم این است که دل کار خود را به همین ترتیب پیش ببرد. البته احتمال انتخاب گزینه‌ی سوم از سوی دل کمی بعید است؛ چراکه این کمپانی یک بدهی ۴۶ میلیارد دلاری دارد. به نظر می‌رسد دل در نظر دارد فرایند تصمیمات خود را بی‌صدا پیش ببرد؛ اما با توجه به اینکه دل مالک بیش از ۸۲ درصد از سهام VMWare است، باید با کمیسیون بورس و اوراق بهادار مکاتبه کند؛ چراکه VMWare در تالار بورس قرار دارد.

همانطور که می‌دانید، کمپانی دل با تصاحب EMC مالکیت VMWare را نیز در اختیار گرفت؛ حال آنکه این کمپانی به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند و حتی سهام آن تا امروز به‌صورت مستقل در بازار بورس داد و ستد می‌شود.

با توجه به اطلاعات موجود، مشخص است که دل همچنان در راستای اینکه چه سیاستی در پیش خواهد گرفت، تصمیمی اتخاذ نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات