اطلاعات بیشتری از لنز کانن EF 70-200mm فاش شد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات بیشتری از لنز زوم جدید کانن به‌ نام EF 70-200mm f/2.8L IS III در اینترنت فاش شد. این لنز یک سیستم پایدار‌کننده‌ی تصویر جدید خواهد داشت.
تبلیغات

شرکت کانن، یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های دوربین و لنز در جهان، قصد دارد نسخه‌ی جدید لنز زوم محبوب خود یعنی EF 70-200mm F/2.8L IS III را معرفی کند. کانن تاکنون دو نسخه از این لنز زوم را با فاصله‌ی زمانی ۹ سال به بازار معرفی کرده است. نسخه‌ی سوم این لنز نیز به احتمال زیاد با فاصله‌ی زمانی ۹ ساله و اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

براساس گزارش‌های اخیر، لنز زوم تله‌فوتو با عدد دیافراگم F/2.8 که پیش‌تر در شایعات به آن اشاره شده بود، درواقع لنز کانن COMPACT-SERVO 70-200mm T/4.4 بود.

منبع خبر ادعا می‌کند که این لنز فول‌فریم از سری L کانن خواهد بود. گفته می‌شود که طراحی ظاهری این لنز کمی بزرگ‌تر است.

اکثر لنزهای سری L کانن دارای تعدادی مشخصه‌ی مشترک هستند که در سری‌ لنز‌های پایین‌رده این شرکت دیده نمی‌شود. لنز های سری L اغلب مقاوم‌تر و دارای لاستیک‌های عایق برای مقاومت دربرابر آب و خاک در برخی مدل‌ها هستند.

جزئیات بیشتر از لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II

نسخه‌ی سوم لنز EF 70-200mm F/2.8L علاوه‌بر به‌روز‌رسانی اپتیکی، شامل یک سیستم پایدارکننده‌ی تصویر (Image Stabilization یا IS) جدید خواهد بود. نسل اول لنز کانن EF 70-200mm F/2.8 از سال ۲۰۰۱ در دسترس بوده‌ است؛ درحالی‌که آخرین نسخه‌‌ی این لنز با سیستم IS Version II در ماه مارس ۲۰۱۰ معرفی شد.

این لنز تله‌فوتو با دوربین‌های SLR فیلمی و دیجیتال سری EOS کانن سازگار خواهد بود. فاصله‌ی کانونی این لنز در دوربین‌های فول‌فریم، ۲۰۰ - ۷۰ میلی‌متر و در دوربین‌های APS-C یا کراپ، ۳۲۰ - ۱۱۲ میلی‌متر خواهد بود.

گفته می‌شود که این لنز کانن پاسخی به لنز نیکون AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED vr است. ولی شایعات اخیر حاکی از این هستند که تاریخ عرضه‌ی لنز زوم استاندارد به تعویق افتاده و تاریخ معرفی آن در حال حاضر نامعلوم است. لنز جدید EF 70-200mm F/2.8L IS III جایگزین نسخه‌ی دوم و فعلی این لنز یعنی EF 70-200mm F/2.8L IS II خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات