هواوی پی 20 با اندروید اوریو 8.1 و EMUI 8.1 عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد گوشی پرچم‌دار پی ۲۰ هواوی با نسخه جدید رام EMUI که بر مبنای اندروید اوریو ۸.۱ شکل گرفته است، عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شرکت هواوی موفق نشد فبلت رده‌بالای میت ۱۰ پرو را تحت‌ قرارداد اپراتورهای آمریکایی عرضه کند؛ دولت آمریکا نسبت به همکاری اپراتورهای این کشور با هواوی، خوش‌بین نیست و همین موضوع باعث شده است اپراتورها از همکاری با هواوی صرف‌ نظر کنند. بااین‌حال  هواوی به‌زودی از سری پی ۲۰ رونمایی خواهد کرد و درنظر دارد با ارائه‏‌ی پرچم‌داران جدیدش با دوربین سه‌گانه، مجدداْ توجه را به سوی محصولات خود معطوف کند.

رولند کوانت، افشاگر معروف توییتر، اخیراً اعلام کرد پرچم‌داران سری پی ۲۰ در سه مدل عرضه خواهد شد؛ علاوه‌ بر دو مدل رده‌بالای پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس که جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس خواهند بود، یک مدل ارزان‌قیمت‌تر نیز با پسوند «لایت» ارائه می‌شود. البته هواوی برای معرفی پرچم‌داران جدیدش به بازار از نمایشگاه MWC 2018 استفاده نخواهد کرد و تصمیم دارد مراسم خبری جداگانه‌ای در تاریخ ۷ فروردین در پاریس برگزار کند.

انجمن توسعه‌دهندگان XDA که پیش‌تر به طراحی احتمالی پرچم‌داران سری پی ۲۰ هواوی اشاره کرده بود، اخیراً مدعی شده است جانشین پی ۱۰ با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۱ به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت، پیش‌تر موفق شده بود فایل‌هایی را در فرم‌ور یک گوشی با اسم‌رمز «Emily» به ‎دست آورد؛ فایل‌های مذکور در یک سرویس برای دانلود فرم‌ور گوشی‌های هواوی، ریکاوری گوشی‌های بریک شده یا تغییر ریجن محصولات این شرکت قرار گرفته است.

به‌تازگی توسعه‌دهندگان XDA موفق شده‌اند نسخه به‌روزشده‌ی فرم‌ور گوشی جدید هواوی با اسم‌رمز Emily را به دست آورند؛ این گوشی سیستم‎عامل اندروید اوریو ۸.۱ را به همراه رام EMUI 8.1 اجرا می‌کند. عرضه پرچم‎داران سری «پی» هواوی با نسخه جدید رام EMUI چندان غافل‎گیر کننده نیست؛ هر دو مدل پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در سال ۲۰۱۷ با EMUI 5.1 عرضه شده بود. 

huawei mate 10 / هواوی میت 10

نگاهی به رابط‌کاربری EMUI 8.0 که به همراه میت 10 معرفی شده است.

هنوز مشخص نیست نسخه جدید رام EMUI هواوی، چه قابلیت‌های متمایزی نسبت به نسخه ۸.۰ ارائه می‌دهد؛ البته در صورتی‌که تلاش کنید این رام را روی فبلت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو با پردازنده کرین ۹۷۰ فلش بزنید، به هیچ عنوان راهی برای بازگشت نخواهید داشت و دستگاه بریک می‎شود! 

لازم به‌ ذکر است که سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۱ در ماه دسامبر عرضه؛ ولی هیچ قابلیت چندان متفاوتی در این نسخه وجود ندارد که برای تجربه آن روی پرچم‌داران پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس هواوی هیجان‌زده شوید. در نسخه ۸.۱ سیستم‌عامل اندروید اوریو گوگل، API شبکه‌های عصبی گنجانده شده است؛ به همین جهت، توسعه‎دهندگان شخص‌ ثالث می‌توانند از مزیت‌های واحد پردازش عصبی (NPU) تراشه کرین ۹۷۰ در توسعه برنامه‎های خود استفاده کنند.

با وجود شواهد مختلف مبنی بر عرضه پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس در سال جدید، شرکت هواوی صفحاتی در وب‌سایت رسمی خود برای مدل «پی ۱۱» ایجاد کرده است؛ به همین جهت، کاملاً مشخص نیست پرچم‌دار جدید هواوی چه نامیده خواهد شد. با توجه به عرضه‌ی پی ‍۱۰ در سال ۲۰۱۷ و رونمایی از پرچم‌داران سری پی ۹ در سال ۲۰۱۶، دور از انتظار نیست اعضای جدید سری «پی» با نام پی ۱۱ و پی ۱۱ پلاس ارائه شوند؛ هواوی حتی نام تجاری «پی ۱۱» را به ثبت رسانده است.

همان‌طور که گفته شد، دوربین سه‌گانه وجه‌تمایز پرچم‌داران سری پی ۲۰ یا «پی ۱۱» از دیگر گوشی‌های رده‌بالا در سال جدید میلادی است؛ ایوان بلس با استناد به تصاویر تبلیغاتی، ادعا می‌کند جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت برساند. دوربین اصلی همچنان به هوش مصنوعی (AI) برای بهبود تجربه‌ی عکاسی وابسته خواهد بود و به همین جهت، ویژگی‌هایی نظیر فریم‌بندی خودکار در هنگام عکاسی قابل انتظار است. ضمن اینکه یکی از پرچم‌داران جدید سری «پی» با طراحی مانند آیفون ۱۰ ارائه خواهد شد؛ در بالای نمایشگر گوشی جدید هواوی، بریدگی وجود دارد و همین موضوع باعث شده است رزولوشن احتمالی صفحه‌نمایش ۶ اینچی آن به ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل برسد. البته بدون احتساب بریدگی بالای نمایشگر، رزولوشن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات