اریک اشمیت همزمان با ارائه گزارش مالی آلفابت از ریاست هیئت مدیره این کمپانی کنار رفت

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آلفابت گزارش مالی مربوط به پاییز ۲۰۱۷ را منتشر کرد که براساس آن، کمپانی مادر گوگل نتوانسته است پیش‌بینی تحلیل‌گران را برآورده کند.
تبلیغات

آلفابت روز گذشته گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که براساس آن، کمپانی مادر گوگل عملکردی پایین‌تر از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال‌استریت داشته است.

تحلیل‌گران انتظار داشتند آلفابت طی سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ به ازای هر سهم، سودی ۹.۹۸ دلاری کسب کند که بالاتر از ۷.۵۶ دلار پیشین بود. حال در صورتی که مالیات ۹.۹ میلیارد دلاری اعمال‌شده را در نظر نگیریم، سود کسب‌شده توسط آلفابت به ازای هر سهم از این کمپانی ۹.۷ دلار خواهد بود. آلفابت اعلام کرده است که پرداخت مالیات توسط این کمپانی طی سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷،باعث شده این کمپانی ضرر ۳.۰۲ میلیارد دلاری متحمل شود.

یکی دیگر از تغییراتی که گوگل همزمان با ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی ارائه کرد، جایگزین شدن اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره‌ی آلفابت با جان هنسی، عضو هیئت مدیره‌ی آلفابت بود.

آلفابت همچنین اعلام کرده که در طول سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، بیش از ۸.۶ میلیارد دلار برای بازخرید سهام اختصاص داده است.

ساندار پیچای در مورد گزارش مالی آلفابت طی سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال جاری میلادی، چنین اظهار نظر کرده است:

ما سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی سه حوزه‌ی اصلی کاری خود یعنی سرویس‌های ابری، یوتیوب و سخت‌افزار انجام داده‌ایم. این سه حوزه پتانسیل بالایی دارند؛ به‌طوری‌که می‌توان اثر و جاذبه‌ی آن را مشاهده کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط آلفابت، این کمپانی در طول سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ درآمدی ۳۲.۳۲ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این میزان درآمد از ۳۱.۸۶ میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بالاتر است. درآمد خالص کسب‌شده توسط گوگل که حاصل کسر هزینه‌های خرید ترافیک است، بیش از ۲۵.۹ میلیارد دلار عنوان شده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که درآمد خالص گوگل در طول سه‌ماهه‌‌ی چهارم به ۲۵.۵۷ میلیارد دلار برسد.

هزینه‌ی خرید ترافیک برای گوگل از ۴.۸۵ میلیارد دلار به ۶.۴۵ میلیارد دلار رسیده که شامل پرداخت هزینه به تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند و شرکای گوگل نظیر توسعه‌دهندگان مرورگر برای استفاده‌ از جستجوی گوگل به‌صورت پیش‌فرض است.

بخش بزرگی از درآمد کسب‌شده توسط گوگل مربوط به تبلیغات است. این کمپانی ۲۷.۲۷ میلیارد دلار از کانال تبلیغات درآمدزایی کرده است. سایر کسب و کارهای گوگل شامل فروش سخت‌افزار، سرویس‌های ابری، گوگل پلی استور درآمدی ۴.۶۹ میلیارد دلاری برای آلفابت به ارمغان آورده‌اند. سایر کسب‌های گوگل که با عنوان Other Bets شناخته می‌شوند درآمدی ۴۱۹ میلیون دلاری در کنار ضرر ۹۱۶ میلیون دلاری برای آلفابت به ارمغان آورده است.

باید دید روند درآمدزایی آلفابت در ماه‌های آینده به چه ترتیب رقم خواهد خورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات