مروری بر خودروسازان فعال و ناشناخته در آمریکا

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
برای مردم دنیا، خودروسازی آمریکا در مدل‌های اسپرت عضلانی، وانت‌های پهن‌پیکر و شاسی‌بلندهای لوکس خلاصه می‌شود. اما برندهای دیگری هستند که با تولیدات محدود فعالیت می‌کنند.
تبلیغات

سه گروه خودروسازی بزرگ فورد، جنرال موتورز و کرایسلر که در دیترویت قرار دارند، از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای آمریکایی هستند. هیچ کس مدل‌های تولیدی دوج، فورد یا شورولت را با خودروهای شرکت‌های دیگر اشتباه نمی‌گیرد. اما با جستجوی بیشتر، برخی خودروهای آمریکایی از برندهای ناشناخته هم در کنار محصولات معروف این کشور یافت می‌شوند.

ford mustang

شرکت‌های کوچک خودروسازی در گوشه و کنار آمریکا، سال‌ها است جذاب‌ترین خودروهای آمریکایی را تولید می‌کنند. این شرکت‌های ناشناخته‌ی آمریکایی، از ابرخودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری تا مینی ون خانوادگی و حتی شاسی‌بلند نظامی را عرضه می‌کنند. احتمالاً به دلیل تولید محدود و سفارشی این خودروها، نباید انتظار دیدن آن‌ها را در هر جایی داشت. در ادامه ۱۰ خودروی ناشناخته‌ی آمریکایی را معرفی می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.

دراکان اسپایدر

دراکان اسپایدر
دراکان اسپایدر
دراکان اسپایدر
دراکان اسپایدر
دراکان اسپایدر

سال ۲۰۱۶ بود که خودروی ناشناخته‌ی دراکان اسپایدر (Drakan Spyder) به منظور رقابت با دیگر خودروهای اسپرت این کلاس، مانند اریل اتم (Ariel Atom) و BAC مونو معرفی شد. این خودروی اسپرت دوسرنشینه که در کالیفرنیا ساخته شده است، با نمایش در برنامه‌ی «گاراژ جی لنو» به علاقمندان دنیای خودرو معرفی شد. دراکان اسپایدر با وزن ۹۰۷ کیلوگرم و استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل LS3 با قدرت ۴۵۰ اسب بخار، با داشتن حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت، در زمان ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شاسی آماده‌ی این خودرو با قیمت ۱۰۰ هزار دلار و نسخه‌ی سرهم‌شده‌ی آن با قیمت ۱۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود.

فالکون F7

فالکون F7
فالکون F7
فالکون F7
فالکون F7
فالکون F7

فالکون F7 که از فیبر کربن و کولار ساخته شده است، با داشتن قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب بخار، احتمالاً سریع‌ترین خودروی آمریکایی است که نام و نشانی از آن موجود نیست. شرکت The Holly واقع در ایالت میشیگان در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد؛ این شرکت F7 را به‌عنوان اولین محصول خود، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۰ رونمایی کرد. فالکون F7 از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل توئین توربو با تیونینگ LPE با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این ابرخودروی ناشناخته با داشتن وزن ۱۲۶۳ کیلوگرم و حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسخه‌های مختلفی از فالکون F7 با قیمت پایه‌ی ۱۹۵ هزار دلار تا ۳۹۵ هزار دلار در دسترس است.

لوکال موتورز Olli

لوکال موتورز Olli
لوکال موتورز Olli
لوکال موتورز Olli
لوکال موتورز Olli
لوکال موتورز Olli

شرکت لوکال موتورز (Local Motors) واقع در ایالت آریزونا در سال ۲۰۱۶ بود که از مینی‌بوس تمام برقی و خودران Olli رونمایی کرد. Olli توسط طراح جوان، ادگار سارمینتو طراحی شده است؛ این مینی‌بوس از فناوری IBM واتسون استفاده می‌کند. تیم مهندسی لوکال موتورز در حال تست این مینی‌بوس است؛ اما پیش‌خرید Olli در کلان‌های آمریکا آغاز شده است.

در حال حاضر مقامات میامی-دید و ایالت نوادا به استفاده از Olli در سیستم حمل و نقل عمومی این مناطق اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند. با اینکه Olli در وب‌سایت لوکال موتورز آماده‌ی پیش‌فروش است؛ اما هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است.

لوکرا LC470

لوکرا LC470
لوکرا LC470
لوکرا LC470
لوکرا LC470
لوکرا LC470

لوکرا LC470 خودروی دست‌ساز مدرنی است که با طراحی کلاسیک همراه شده. پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل LS3 و LS7 با قدرت‌های به‌ ترتیب ۴۳۰ و ۵۰۵ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی در LC470 ارائه می‌شوند.

ون تاکسی MV-1

ون تاکسی MV-1
ون تاکسی MV-1
ون تاکسی MV-1
ون تاکسی MV-1
ون تاکسی MV-1

احتمالاً MV-1 هیجان‌انگیزترین خودروی این فهرست نباشد، ولی بدون شک خودروی چندمنظوره‌ی جالبی است. شرکت سازنده‌ی MV-1 در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد اما پس از گذشت دو سال، شرکت AM General در قالب برند Mobility Ventures مالک جدید MV-1 شد.

از سال ۲۰۱۴ ساخت MV-1 به‌عنوان خودرویی مناسب معلولین و تاکسی نیویورک آغاز شده است. MV-1 پس از تاکسی چکر ماراتن (Checker Marathon) دومین تاکسی است که با هدف مشخص در آمریکا ساخته می‌شود. قیمت پایه‌ی این ون تاکسی چندمنظوره ۳۹ هزار و ۸۰۰ دلار تعیین شده است.

پانوز اَوزانو

پانوز اَوزانو
پانوز اَوزانو
پانوز اَوزانو
پانوز اَوزانو
پانوز اَوزانو

شرکت پانوز (Panoz) که بیشتر در ساخت خودروهای مسابقه‌ای شهرت دارد، چندین مدل جاده‌ای هم تولید کرده است. یکی از جدیدترین خودروهای جاده‌ای این شرکت مدل اوزانو (Avezzano) است که در وب‌سایت رسمی پانوز در قالب «صدا مانند رعد، سرعت مانند برق» توصیف شده است.

بدنه‌ی سبک فیبر کربن و آلومینیومی این اوزانو بر شاسی فولادی سوار شده است. این سوپراسپرت آمریکایی با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری، ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخه‌ پرقدرت‌تر اوزانو با قدرت ۵۸۰ اسب بخار و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی در دسترس است. قیمت پایه‌ی اوزانو ۱۶۸ هزار و ۹۰۰ دلار است.

راسیون Q1

راسیون Q1
راسیون Q1
راسیون Q1
راسیون Q1
راسیون Q1

شاید راسیون Q1 برای طرفداران خودروهای بریتانیایی آشنا باشد. Q1 در واقع بر اساس نوبل M400 ساخته شده است. شرکت آمریکایی راسیون (Rassion) حق تولید شاسی این مدل را در اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی از نوبل خرید تا سوپراسپرت بهتر خود را عرضه کند. در سال ۲۰۱۵ تیم مهندسی راسیون با قرار دادن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو فورد دوراتک، Q1 را با قدرت ۵۰۸ اسب بخار و گشتاور ۷۰۶ نیوتن‌متر به‌روزرسانی کرد. Q1 جدید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

قیمت پایه‌ی راسیون Q1 بدون سیستم تهویه ۷۳ هزار و ۵۰۰ دلار است.

راینو GX

راینو / Rhino GX Executive
راینو / Rhino GX Executive
راینو / Rhino GX Executive
راینو / Rhino GX Executive
راینو / Rhino GX Executive

همانند چند خودروی موجود در این لیست، راینو GX نیز بر پایه‌ی پلتفرم خودروی دیگری ساخته شده است. اما شاسی‌بلند راینو با استفاده از پلتفرم وانت پیکاپ سنگین فورد F-450، ارتفاع ۲.۲ متر، عرض ۲.۴ متر و تایرهای ۳۸ اینچی و تبدیل به یک خودروی منحصربه‌فرد، بهترین استفاده از یک پلتفرم را داشته است.

راینو GX در دو نسخه‌ی بنزینی و دیزلی با قیمت‌های به ترتیب ۲۲۹ هزار و ۲۳۹ هزار دلار عرضه می‌شود.

وندرهال ونیس

وندرهال ونیس
وندرهال ونیس
وندرهال ونیس
وندرهال ونیس
وندرهال ونیس

۳ چرخه‌ی وندرهال ونیس (Vanderhall Venice) با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. وندرهال ونیس با قدرت ۲۰۰ اسب بخار همراه شده است که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۵ ثانیه ممکن می‌کند.

پروتوتایپ ادیسون 2 تمام برقی و لاگونا (Laguna) با ویژگی‌هایی چون سیستم تهویه، صندلی‌های چرمی باکیفیت، سیستم صوتی بلوتوث و سیستم تعلیق قابل تنظیم، مدل‌های بعدی وندرهال ونیس هستند. وندرهال ونیس با قیمت ۲۹ هزار و ۹۵۰ دلار و مدل مجهزتر لاگونا، با قیمت ۴۹ هزار و ۹۵۰ دلار عرضه می‌شود. مدل ادیسون 2 هنوز به مرحله‌ی تولید نهایی و فروش نرسیده است.

VLF فورس 1

VLF فورس 1
VLF فورس 1
VLF فورس 1
VLF فورس 1
VLF فورس 1

پس از جدایی هنریک فیسکر از شرکت فیسکر اتوموتیو (Fisker Automotive)، این طراح با پیوستن به باب لوتز و گیلبرت ویاریل شرکت مستقل VLF را که مخفف نام‌های ویاریل، لوتز و فیسکر است تأسیس کرد.

این شرکت در سال ۲۰۱۳ مدل دستینو (Destino) را معرفی کرد که در اصل همان مدل فیسکر کارما اما با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل است. اما در سال ۲۰۱۶ بود که مدل Force 1  با قدرت ۷۴۵ اسب بخار در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. این سوپراسپرت که بر پایه‌ی دوج وایپر ساخته شده، با طراحی هنریک فیسکر و پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل ۸.۴ لیتری همراه شده است.

فورس 1 در تعداد محدود ۵۰ دستگاه به قیمت ۲۸۶ هزار و ۵۰۰ دلار تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات