اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت سونی در تصویری فاش شد

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا سونی درنظر دارد تا گوشی جدیدی را با نمایشگر کوچک ارائه دهد؛ تصویر این مدل به تاز‌گی فاش شده است.
تبلیغات

سونی، معمولاً گوشی‌های کوچک ۴ اینچی خود را از سری «کامپکت» نیمه‌ی دوم هر سال ارائه می‌‍‌دهد؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان کامپکت (Xperia XZ1 Compact) زودتر از انتظار عرضه خواهد شد. به‌تازگی، نمونه آزمایشی این گوشی فاش شده است که طراحی آن‌را به نمایش می‎گذارد.

تصویر فاش شده، طراحی گوشی جدید سونی را در کنار اکسپریا زد ۵ کامپکت ارائه می‌دهد؛ از عرضه این گوشی، نزدیک به سه سال می‌گذرد. البته منبع انتشار این تصویر مدعی شده است که امکان دارد طراحی نهایی گوشی سونی از آنچه که در این تصویر به نمایش گذاشته می‌شود؛ کاملاً متفاوت باشد زیرا نمونه فاش شده، آزمایشی است. 

تصویر ارائه شده، حاکی از آن است که ایکس‌زد ۲ کامپکت فاقد حسگر اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست خود خواهد بود؛ دیگر خبری از دکمه‌ی پاور که حسگر اثرانگشت با آن ادغام شده، نیست. به همین جهت، انتظار داریم سنسور اثرانگشت به پنل پشتی گوشی منتقل شده باشد؛ مانند آنچه در اکسپریا ایکس‌ای ۲ (Xperia XA2) یا اکسپریا ال ۲ (Xperia L2) دیده بودیم. ضمن اینکه پنل پشتی گوشی کاملاً یک‌دست نبوده و انحنا دارد. تصویر فاش شده به این موضوع اشاره دارد که حاشیه‌های موجود در بالا و پایین صفحه‌نمایش حذف نشده است؛ با این‌حال، به‎نظر می‌رسد حاشیه‌ی بالای نمایشگر باریک‌تر از حاشیه‌ی پایین آن باشد. لوگوی سونی نیز در پایین صفحه‌نمایش گنجانده شده است.

اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

گوشی سمت راست، اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت و گوشی سمت چپ، اکسپریا زد 5 کامپکت است.

در صورتی‌که شرکت سونی گوشی ۴ اینچی جدیدش را اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند) رونمایی کند، بالاخره مشخص خواهد شد طراحی «میرای» سونی چه تفاوت‌هایی با زبان طراحی قدیمی «امنی‌بالانس» دارد؛ هرچند، به‌نظر می‎رسد در زبان طراحی جدید ژاپنی‌ها، گوشی‌ها کمی انحنا خواهند داشت و طراحی مستطیل‌شکل جای خود را به محصولاتی با گوشه‌های گرد داده است. 

از دیگر گوشی‌هایی که سونی به‌زودی رونمایی خواهد کرد، می‌توان به مدل رده‌بالای اکسپریا ایکس‌زد پرو اشاره کرد؛ البته برخی مدعی هستند این گوشی به عنوان عضوی از سری «ایکس زد ۲» ارائه خواهد شد. گوشی جدید سونی به نمایشگر از نوع اولد با رزولوشن 4K مجهز شده است؛ البته احتمال می‌‌رود عرضه این مدل به بازار تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به تعویق بیافتد و شرکت ال‌جی دیسپلی نیز تأمین‌کننده پنل اولد پرچم‎دار امسال سونی باشد. آنچه باعث تمایز گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی خواهد شد، تنها زبان طراحی «میرای» نیست؛ هرچند، به‌نظر نمی‌رسد تغییرات عمده‌ای نسبت به زبان طراحی امنی‌بالانس داشته باشد. گوشی‌های ۲۰۱۸ سونی از سری «اکسپریا ایکس‌زد» به دوربین دوگانه مجهز خواهند شد اما محصولات پیشین سونی چنین قابلیتی را ارائه نمی‎دهند؛ به همین جهت، قابل انتظار است که عملکرد آن‌ها در زمینه عکاسی بهبود پیدا کند.

اکسپریا ایکس‌زد ۲ نیز توسط سونی در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد؛ مدتی پیش، یک اپراتور ایرلندی عرضه جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان را تأیید کرده بود. گفته می‌شود این گوشی برخلاف مدل «پرو» به نمایشگری با نسبت ابعاد ۲ به ۱ و رزولوشن Full HD+ مجهز شده است؛ مانند گوشی جدید سونی با نمایشگر اولد، این مدل نیز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهد شد که هشت هسته پردازشی دارد. با این‌حال، گوشی جدید سونی با چهار گیگابایت رم همراه شده است؛ در حالی‌که جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم به شش گیگابایت رم مجهز خواهد بود.

همچنین باید اشاره کرد یکی از گوشی‌های هوشمند، اخیراً بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از FCC تأییدیه دریافت کرده است. به همین جهت، انتظار داریم حداقل یک پرچم‌دار جدید سونی فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری باشد؛ با توجه به این موضوع برای پخش موسیقی از طریق هدفون، باید از درگاه USB نوع C یا هندزفری‌های بلوتوثی استفاده کنید.

شما کاربران زومیت، چه انتظاراتی از گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲، اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات