تصاویر رندر نوکیا 7 پلاس و نوکیا وان منتشر شد

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر جدید، نوکیا ۷ پلاس را به همراه گوشی ارزان‌قیمت نوکیا وان به نمایش می‌گذارد. هر دو مدل در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال در نمایشگاه MWC 2018 حضور پیدا خواهد کرد و از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود با برند «نوکیا» رونمایی می‌کند. به دنبال معرفی رسمی مدل ۲۰۱۸ نوکیا 6، اکنون بسیاری انتظار داریم فنلاندی‌ها دیگر محصولات نوکیا را از جمله نوکیا 7 پلاس و نوکیا وان ارائه دهند؛ تصاویر جدیدی در توئیتر توسط ایوان بلس، افشاگر معروف منتشر شده است که طراحی محصولات جدید اچ‌ام‌دی گلوبال را فاش می‌کند.

نوکیا 1

نوکیا وان (Nokia 1)

گوشی نوکیا ۷ پلاس، چندین هفته پیش در آزمون گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام و چهار گیگابایت رم فاش شد. تصاویر رندری به‌دست آمده، تأیید می‌کند مدل «پلاس» نوکیا ۷ به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز خواهد شد؛ ضمن اینکه این مدل، به عنوان گوشی تحت پروژه «اندروید وان» عرضه می‌شود و به همین جهت، نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید را بدون شخصی‌سازی اجرا خواهد کرد. البته رابط‌کاربری محصولات «نوکیا» به نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید بسیار نزدیک است اما اکثر گوشی‌های هوشمند این شرکت، برخی برنامه‌های شخصی‌سازی شده نظیر «دوربین نوکیا» را به همراه دارند.

گوشی جدید اچ‌ام‌دی، دوربین دوگانه عمودی دارد؛ ضمن اینکه به دلیل حاشیه‌های باریک در بالا و پایین صفحه‌نمایش، حسگر اثرانگشت به پنل پشتی منتقل شده است. البته مدل استاندارد نوکیا ۷ نیز که در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده بود، از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر نسبتاً ضخیم است. تصاویر ارائه شده، رنگ قهوه‌ای و سفید (Pearl White) نسخه جدید میان‌رده نوکیا را به نمایش می‌گذارد.

نوکیا 7

مدل ۲۰۱۷ نوکیا ۷ که به صورت انحصاری در چین عرضه می‌شود؛ این مدل فاقد دوربین دوگانه است.

در صورتی‌که گمانه‌زنی‌ها پیرامون مدل «پلاس» نوکیا ۷ صحت داشته باشد، این گوشی اولین محصول اچ‌ام‌دی در بازار موبایل خواهد بود که نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ دارد؛ محصولات پیشین فنلاندی‌ها، به نمایشگری با ابعاد استاندارد ۱۶:۹ مجهز شده‌اند. حتی مدل ۲۰۱۸ نوکیا ۶ که اواخر امسال معرفی شده، فاقد صفحه‌نمایش کشیده است و اچ‌ام‌دی گلوبال، آن‌را با نمایشگر استاندارد ۵.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ در چین به فروش می ‌رساند.

باید اشاره کرد که مدل جدید نوکیا ۷ به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۳ مگاپیکسلی تله مجهز شده است؛ ضمن اینکه حالت «عکس‌برداری حرفه‌ای» نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است. در این حالت، می‌توانید پارامترهای مختلف دوربین را تحت کنترل داشته باشید. ‌گمان می‌رود گوشی نوکیا ۷ پلاس، قابلیت عکاسی Bothie را ارائه دهد؛ در این حالت، کاربر می‌تواند به صورت هم‌زمان از دوربین دوگانه و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی استفاده کند.

در رابطه با دیگر محصولی که فنلاندی‌ها از آن رونمایی خواهند کرد، باید گفت این مدل نوکیا وان بوده و احتمالاً نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید گو (Android Go) را اجرا می‌کند؛ این سیستم‌عامل به گونه‌ای توسعه یافته است که برای اجرا روی گوشی‌های مجهز به یک گیگابایت رم یا کم‌تر مناسب باشد.

نوکیا 1

نوکیا وان (Nokia 1)

تصاویر رندری ارائه شده توسط ایوان بلس، حاکی از آن است که نوکیا وان (Nokia 1) با وجود نمایشگر کوچک و حاشیه‌های نسبتاً زیاد در اطراف صفحه‌نمایش، فاقد دکمه‌های ناوبری سخت‌افزاری است و به دکمه‌های نرم‌افزاری متکی خواهد بود. تنها دو کلید فیزیکی پاور و تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته است. ارزان‌قیمت‌ترین گوشی نوکیا که تا چند هفته آینده معرفی خواهد شد، از دکمه‌ی فیزیکی Home و کلید تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست خود بهره می‌گیرد؛ در بالای گوشی نیز، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا قرار خواهد گرفت.

پنل پشتی این گوشی رده‌پایین، از پلاستیک است و احتمالاً شرایطی فراهم خواهد شد که دسترسی به باتری امکان‌پذیر باشد. اطلاعات فاش شده از نوکیا وان، به عرضه این مدل با نمایشگری HD اشاره دارد؛ هرچند، اندازه واقعی نمایشگر به طور دقیق مشخص نیست.

جدا از این دو مدل، اچ‌ام‌دی گلوبال گوشی‌های دیگری را نیز در آینده معرفی خواهد کرد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به مدل جهانی نوکیا ۶ (نسخه ۲۰۱۸) اشاره کرد؛ ضمن اینکه انتظار داریم پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها با نام «نوکیا ۸ سیروکو» یا «نوکیا ۹» معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات