پتنت جدید مایکروسافت به کاهش بریدگی نمایشگر آیفون X کمک می‌کند

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پتنت جدیدی را ثبت کرده است که می‌تواند به کاهش ابعاد بریدگی نمایشگر در گوشی‌های بدون حاشیه کمک کند.
تبلیغات

آیفون ۱۰ بدون شک گوشی جذاب و منحصربه‌فردی محسوب می‌شود؛ اما بریدگی موجود در قسمت بالای نمایشگر آن ممکن است به مذاق تمام کاربران خوش نیاید. به احتمال فراوان این بریدگی در نسخه‌ی بعدی آیفون ۱۰ یا دیگر گوشی‌هایی که از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برند، کماکان وجود خواهد داشت؛ اما این احتمال وجود دارد که به کمک نوآوری‌های جدید بتوان همان مقدار فناوری را در قالب فضای کمتری ارائه داد.

به گزارش وب‌سایت MSPowerUser، پتنت جدیدی از مایکروسافت منتشر شده است که شاید بتواند به تحقق این امر کمک کند. پتنت مایکروسافت شامل یک حسگر تصویر هیبریدی است که از ترکیب یک دوربین استاندارد به‌همراه دوربین مادون قرمز تشکیل شده است و می‌تواند عملکرد این دو دوربین را در قالب یک حسگر ارائه کند.

در حال حاضر، سیستم فیس‌آی‌دی آیفون ۱۰ برای انجام وظیفه‌ی خود از هر دوی این دوربین‌ها در قالب دو حسگر مجزا استفاده می‌کند. این دو حسگر به همراه مجموعه‌ای از دیگر سخت‌افزارها در قسمت بالای نمایشگر آیفون ۱۰ و درون یک بریدگی کوچک قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه ترکیب این دو حسگر می‌تواند به صورت بالقوه تا حدی به کاهش ابعاد این بریدگی کمک کند.

Microsoft Patent

در صورت تحقق این مسئله، فضای بیشتری در اختیار نمایشگر گوشی قرار می‌گیرد و امکان قرارگیری اطلاعات بیشتری از وضعیت گوشی در قسمت بالای نمایشگر فراهم می‌شود. برای مثال، به‌جای نمایش تنها نوار وضعیت باتری، می‌توان درصد باقی‌مانده از ظرفیت باتری را نیز مشاهده کرد.

کاهش اندازه‌ی بریدگی تنها مزیت این فناوری به‌حساب نمی‌آید. مایکروسافت اشاره کرده است هنگامی که دو حسگر مجزا وجود دارد، ترکیب داده‌های ثبت‌شده توسط آن‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات اختلاف منظر (Parallax) شود. بنابراین، ترکیب این دو حسگر می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

پیش از آنکه در مورد این فناوری جدید هیجان‌زده شوید، بد نیست یادآوری کنیم که این پتنت متعلق به مایکروسافت است؛ در نتیجه، حتی در صورت تولید چنین حسگری، احتمالا هرگز در محصولات اپل استفاده نخواهد شد. در عوض دیگر دستگاه‌ها همچون سرفیس فون، تبلت سرفیس یا دیگر محصولات ساخت مایکروسافت می‌توانند از مزایای این حسگر بهره‌مند شوند.

با این حال، اگر ترکیب این دو دوربین امکان‌پذیر باشد، شاید اپل نیز مشغول کار روی سیستم مشابهی باشد؛ در نتیجه شاید آیفون‌های بعدی نیز بتوانند از مزایای چنین حسگری برخوردار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات