آیفون‌های 2018 اپل به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی مجهز خواهند شد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آن‌طور که پیداست، اپل درنظر دارد تا تمامی آیفون‌های جدید خود را در سال ۲۰۱۸ به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی فیس آی‌دی مجهز کند.
تبلیغات

آیفون 10 با حاشیه‌های باریک در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه شد؛ از زمان آغاز شایعات پیرامون توسعه آیفون اولد با حاشیه‌های باریک، گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون سیستم احراز هویت گوشی جدید اپل منتشر شد. در ابتدا گمان می‌رفت آیفون X به سیستم تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده باشد؛ با این‌حال، برخی تصاویر فاش شده، حاکی از عرضه پرچم‌دار سال گذشته کوپرتینویی‌ها با حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بود. در نهایت، آیفون ۱۰ بدون حسگر اثرانگشت عرضه شد و تنها به سیستم تشخیص چهره مجهز شده بود؛ این در حالی است که دو آیفون دیگر ۲۰۱۷ اپل یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، حسگر اثرانگشت تاچ آی‌دی دارند و فاقد سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی فیس آی‌دی هستند.

پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل با طراحی متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های بدون حاشیه بازار عرضه شد؛ حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش از سه طرف حذف شده است و تنها بریدگی در بالای نمایشگر وجود دارد که محل جای‌گیری سنسورهای ضروری و بلندگوی مخاطب است. با این‌حال، قیمت بالای آیفون ۱۰ باعث شده است تا خرید این مدل برای تمامی کاربران امکان‌پذیر نباشد و به همین جهت، برخی مدعی هستند در سال جدید میلادی، یک آیفون LCD جدید معرفی خواهد شد که حاشیه‌های باریکی دارد؛ تحلیل‌گر مؤسسه KGI Securities به عرضه این مدل با برچسب قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار و یک دوربین اصلی اشاره کرده بود.

با اینکه مدل مذکور قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون X خواهد داشت، شایعه شده است این مدل به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی مجهز خواهد بود؛ ضمن اینکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر توسعه جانشین آیفون ۱۰ و مدل «پلاس» آن وجود دارد. به همین جهت، انتظار داریم تمامی آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شده باشند

آیفون 10

در همین رابطه، دیجی‌تایمز به نقل از یک منبع مطلع در صنعت اعلام کرده است که سیستم فیس‌ آی‌دی روی دو مدل آیفون اولد و آیفون LCD اپل در سال جدید میلادی به‌کار گرفته خواهد شد. در حال‌حاضر، قطعات لازم برای سیستم تشخیص چهره آیفون ۱۰ توسط ال‌جی اینوتک و شارپ تأمین می‌شود؛ با این وجود در سال جدید، شارپ از چرخه تأمین قطعه برای سیستم تشخیص چهره آیفون‌‌های ۲۰۱۸ کنار گذاشته خواهد شد. گمان می‌رود بخش عمده قطعات لازم توسط ال‌جی اینوتک تأمین شود؛ با این‌حال، تعدادی شرکت چینی نیز به چرخه تأمین اضافه خواهند شد. بدین شکل، اپل می‌تواند از بابت تأمین قطعه برای سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون‌های ۲۰۱۸ خود اطمینان حاصل کند.

در یک گزارش مجزا نیز، تحلیل‌گر موسسه Atherton Research به این موضوع اشاره کرده است که فعلاً امکان‌ باریک‌تر کردن بریدگی (Notch) بالای نمایشگر وجود ندارد؛ به همین جهت، دور از انتظار است که جانشین آیفون ۱۰ در این زمینه متفاوت عمل کند. گفته می‌شود ساخت ماژول‌های کوچک‌تر از دوربین TrueDepth به صورت گسترده، فعلاً امکان‌پذیر نیست و توسعه انبوه چنین ماژول‌هایی احتمالاً تا سال آینده میلادی به طول خواهد انجامید؛ به همین جهت، آیفون‌های ۲۰۱۹ احتمالاً بریدگی کوچک‌تری نسبت به آیفون ۱۰ خواهند داشت.

در ادامه نیز، اعلام شده است عرضه آیفون‌های جدید آینده اپل با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش چندان دور از انتظار نخواهد بود. باید توجه داشت که این گمانه‌زنی‌ها به صورت رسمی از سوی مقامات اپل تأیید نشده است؛ به همین جهت، باید با دیده شک و تردید نسبت به شایعات منتشر شده نگریست.

آنچه در گزارش‌های فوق به‌دست آمده است، تا حدودی با شایعات گذشته هم‌خوانی دارد؛ مینگ‌چی‌ کو نیز پیش‌تر به تمایل اپل برای استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی به همراه آیفون‌ها و آیپد‌های جدید اشاره کرده بود. گمان می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو در سال ۲۰۱۸ با سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی همراه شوند. 

باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از این شایعات به واقعیت مبدل خواهد شد؛ به هر حال، بعید است آیفون ۵.۸ اینچی اولد، آیفون ۶.۱ اینچی LCD و آیفون ۶.۵ اینچی اولد اپل در سال ۲۰۱۸ با طراحی متفاوتی نسبت به آیفون ۲۰۱۷ این شرکت با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار عرضه شوند. به جای ارائه‌ی طراحی متفاوت، بهبود مشخصات سخت‌افزاری از گوشی‌های جدید اپل قابل انتظار است؛ به عنوان مثال، پیش‌بینی می‌شود آیفون‌های اولد ۲۰۱۸، چهار گیگابایت رم داشته باشند و به باتری با ظرفیت بالاتر مجهز شده باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات