گوشی 5 اینچی جدید سونی با حاشیه‌های باریک تأییدیه FCC گرفت

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی جدید سونی با صفحه‌نمایش 5 اینچی، از FCC تأییدیه گرفت؛ این مدل، حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر دارد.
تبلیغات

سونی اوایل امسال، از تعدادی از گوشی‌های میان‌رده خود رونمایی کرده بود؛ این شرکت ژاپنی، اکسپریا XA2، اکسپریا XA2 Ultra و اکسپریا L2 را در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشت اما هیچ‌یک از آن‌ها بر مبنای زبان طراحی جدید این شرکت موسوم به «میرای» توسعه نیافته است.

گمان می‌رود سونی، کاربران را با معرفی گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود در نمایشگاه MWC 2018 اواخر فوریه شگفت‌زده کند؛ اکسپریا ایکس‌زد پرو که اولین گوشی سونی با صفحه‌نمایش اولد خواهد بود، در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی ارائه خواهد شد. با این‌حال، ژاپنی‌ها گوشی‌‌های دیگری را نیز معرفی خواهند کرد و گمان می‌رود جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان یکی از آن‌ها باشد.

سونی

با توجه به ابعاد فاش شده، وب‌سایت اکسپریا بلاگ مدعی است که گوشی جدید سونی، حاشیه‌های باریک‌تری در بالا و پایین صفحه‌نمایش، نسبت به دیگر محصولات این شرکت خواهد داشت. یکی از گوشی‌های هوشمند سونی که ابعادی نزدیک به مدل تازه فاش شده دارد، اکسپریا یوال (Xperia UL) است؛ این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) به صورت انحصاری در بازار ژاپن در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و ابعاد آن، ۱۳۵ در ۷۱ میلی‌متر است. با مقایسه ابعاد مدل تازه فاش شده به‌نظر می‌رسد این شرکت موفق شده است تا سه‌ میلی‌متر حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را کاهش دهد؛ در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از گوشی ۵ اینچی جدید سونی در دست نیست.

سونی

ابعاد گوشی ۵ اینچی جدید سونی

وب‌سایت فون آرنا نیز در گزارش جداگانه‌ای، به این موضوع اشاره می‌کند که مدل تازه فاش شده با پرچم‌دار سونی که اخیراً بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از FCC تأییدیه دریافت کرده بود؛ متفاوت است. با این‌حال، مشخص نیست مدل فاش شده به عنوان یک میان‌رده عرضه خواهد شد یا سونی در حال توسعه یک گوشی رده‌بالا است که نمایشگر ۵ اینچی دارد.

در نیمه‌ی دوم دی‌ماه، گزارشی مبنی بر معرفی جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم و ایکس‌زد وان در نمایشگاه MWC 2018 منتشر شد. گوشی 4K جدید سونی با نام تجاری ایکس‌زد پرو راهی بازار خواهد شد و نمایشگر ۵.۷ اینچی دارد؛ اما مدل دیگر که جانشین پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ سونی خواهد بود، با صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی راهی بازار می‌شود. 

سونی موبایل نیز تأیید کرده است که در کنگره جهانی موبایل بارسلون حضور پیدا خواهد کرد و احتمالاً محصولات جدیدی توسط این شرکت به نمایش گذاشته می‌شود. حتی یکی از مقامات سونی، اعلام کرده بود که این شرکت در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود با صفحه‌نمایش 4K اولد است و آخرین گمانه‌زنی‌ها، به همکاری سونی و ال‌جی دیسپلی برای تأمین نمایشگرهای اولد اشاره دارد.

سونی مدعی است که نسل جدید گوشی‌های رده‌بالای این شرکت، کاربران را ناامید نخواهد کرد؛ با توجه به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عرضه پرچم‌داران شرکت ژاپنی با دوربین دوگانه، به‌نظر می‌رسد این ادعا صحت داشته باشد. این سازنده برای چندین سال است که نسبت به تِرِندهای رایج در بازار پافشاری می‌کند؛ سونی هنوز موفق به عرضه محصولی با حاشیه‌های باریک نشده است و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، اکسپریا ایکس‌زد اس (Xperia XZs) و اکسپریا ایکس‌زد وان (Xperia XZ1) که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده بودند، فاقد حاشیه‌های باریک یا صفحه‌نمایش کشیده هستند. ضمن اینکه تمامی پرچم‌داران سونی در سال گذشته میلادی، تنها از یک دوربین استفاده می‌کنند.

باید اشاره کرد که پرچم‌داران جدید سونی، تنها محصولات مورد انتظار در کنگره جهانی موبایل نیستند؛ سامسونگ نیز با معرفی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با سازندگان دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات