نسخه iOS امسال احتمالا تغییر بنیادی و ویژگی‌های جدید زیادی نخواهد داشت

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به مشکلات به‌وجود آمده و باگ‌های نسخه‌ی ۱۱ سیستم‌عامل محبوب iOS به احتمال فراوان تغییر مهمی در رابط کاربری آن در سال‌جاری وجود نخواهد داشت.
تبلیغات

سیستم‌عامل iOS به عنوان یک نمونه‌ی موفق در دنیای موبایل شناخته می‌شود، با این حال نسخه‌ی ۱۱ این سیستم‌عامل با باگ‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو است. این مشکلات حتی روی درصد به‌روزرسانی به این نسخه تاثیر گذاشته است و شاهد یکی از کم‌ترین نرخ‌های به‌روزرسانی به یک نسخه‌ی جدید iOS در سال‌های اخیر هستیم. به نظر می‌رسد که این باگ‌ها باعث شده تا کوپرتینونشین‌ها به فکر رویه‌ی موردنظرشان در iOS 12 بیافتند.

طبق گزارش‌ها و اطلاعات جدید اپل برخی از به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های مهم را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده است و امسال بیشتر روی بهبود عملکرد و مشکلات آن تمرکز خواهد کرد. برخی قابلیت‌ها مانند رابط صفحه‌ی هوم، کارپِلی و اپلیکیشن‌های اصلی و عکاسی به احتمال زیاد به‌روزرسانی بزرگ خود را در سال ۲۰۱۹ دریافت خواهند کرد و خبری از آن‌ها در iOS 12 نخواهد بود. البته در سال ۲۰۱۸ نیز برخی قابلیت‌ها و بهبود‌های مهم روی این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد؛ بر اساس گزارش منابع آگاه، اپل امسال روی واقعیت افزوده،‌ سلامتی و کنترل والدین در سیستم‌عامل خود کار خواهد کرد.

اپل تا به امروز در مورد تاخیر در عرضه‌ی ویژگی‌های جدید در iOS و دیگر سیستم‌عامل‌هایش اظهارنظری نکرده است و این موارد همگی گمانه‌زنی‌های غیر رسمی به شمار می‌روند. به‌روزرسانی سیستم‌عامل با تغییرات و بهبودهای پس‌زمینه‌ای مساله‌ی عجیبی نیست و اپل در نسخه‌ی نهم سیستم‌عامل خود نیز چنین کاری را انجام داده است. گوگل نیز به عنوان رقیب اپل، در اندروید اوریو چنین روندی را پیش گرفت و بیشتر روی بهبودهای زیر پوستی سیستم‌عامل تمرکز کرد. تصمیم اپل در این زمینه هر چه باشد با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو خواهد شد؛ برخی از کاربران حرکات رادیکالی‌تر، تغییرات و ویژگی‌های بیشتر را می‌پسندد و برخی نیز خواهان بهبود عملکرد و بهینه‌سازی ویژگی‌های کنونی در نسخه‌ی امسال iOS هستند. آیفون‌های سال ۲۰۱۷ اپل نمونه‌ی بارزی از این نوع تضاد تفکر به شمار می‌روند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات