کرانیکل، زیرمجموعه جدید آلفابت، در زمینه امنیت سایبری آغاز به‌کار کرد

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از روز گذشته، شرکت جدیدی با نام Chronicle زیر سایه‌ی آلفابت، فعالیت خود را در زمینه‌ی امنیت سایبری آغاز به‌کار کرد.
تبلیغات

گوگل ایکس، مرکز نیمه‌سری گوگل برای توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته، روز گذشته اعلام کرد که شرکت جدیدی با نام Chronicle از این مرکز مشتق شده است که در قالب زیرمجموعه‌ی هلدینگ آلفابت و در زمینه‌ی پژوهش‌های مربوط به امنیت سایبری فعالیت خواهد کرد.

استرو تلر، مدیر عملیاتی گوگل ایکس از کرانیکل به‌عنوان «یک سیستم ایمن دیجیتال» یاد می‌کند. این شرکت بر شناسایی تهدیدها از طریق آنالیز و ذخیره‌سازی داده‌های مرتبط با امنیت در کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ تمرکز دارد. کرانیکل مدعی است که با بهره‌گیری از زیرساخت گوگل، قادر به شناسایی سریع‌تر و در مقیاس گسترده‌تر تهدید‌ها نسبت به سیستم‌های فعلی است و این موضوع، کلیدی برای جلوگیری سریع از حملات هکری محسوب می‌شود.

استفان جیلت، بنیان‌گذار کرانیکل می‌گوید:

ما تصور می‌کنیم که می‌توانیم به ارگان‌های مختلف در زمینه‌ی ایجاد تصویری کامل از امنیت آن‌ها و با شفافیتی بسیار بالاتر از حال حاضر، کمک کنیم.

در حال حاضر، جزئیات چندانی در خصوص این پروژه در دست نیست؛ اما جیلت می‌گوید که هم‌اکنون، نسخه‌‌ای آلفا از آن در تعداد‌ی از شرکت‌های لیست ۵۰۰-‌تایی Fortune آزمایش شده است. کرانیکل شبکه‌ی مشهور گزارش بدافزار، موسوم به VirusTotal را نیز که روزانه بیش از یک میلیون پذیرش دارد، دربر می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود VirusTotal که در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل تصاحب شد، صرف‌نظر خبر آغاز به‌کار کرانیکل، کماکان به سرویس‌دهی خود ادامه دهد؛ با این حال از این پس زیر سایه‌ی این شرکت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات