کشف گور باستانی با چینش عجیب اسکلت‌ها در مکزیک

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
باستان شناسان مکزیک گور دسته جمعی کشف کردند که در آن اسکلت‌ها در شکل حلقه وار کنار هم قرار گرفته بودند و بین قطعات بدنی آنها پیوستگی وجود داشت.
تبلیغات

یک کشف شگفت‌انگیز نزدیک مرکز شهر تلاپن در جنوب مکزیکوسیتی اتفاق افتاده است. دهکده‌ی باستانی متصل به این گور در سال ۲۰۰۶ کشف شده بود و باستان شناسانی از مراکز علمی مختلف از آن زمان در این منطقه به جست‌وجو مشغول بوده‌اند. اسکلت‌های کشف شده، زیر ساختمان یک مدرسه دینی مسیحی قرار داشتند.

گور دسته جمعی در مکزیک

ده اسکلت که به شکل یک دایره قرار گرفته بودند و احتمالا نشان دهنده‌ی یک مراسم دینی است.

گور دسته جمعی مکزیک

جمجمه‌ای بین تعدادی از مصنوعات دست بشر

از ده اسکلت یافته شده در گور، دانشمندان حضور دو زن، یک مرد، یک کودک و یک نوزاد را تایید کرده‌اند. طبق بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد که حداقل دو اسکلت دارای جمجمه و دندان‌هایی هستند که عمدا دچار تغییر شده‌اند.در این مکان اجسامی چون گلدان‌های خشتی و کاسه‌های گرد با دهانه‌های کوچک دایره‌ای نیز مشاهده شد.

نشانه‌های تغییر عمدی در جمجمه در بین انسان‌های باستانی این منطقه چیز جدیدی نیست، این کار احتمالا برای نشان دادن وابستگی گروهی، علامتی از موقعیت اجتماعی و حتی به عنوان نوعی عمل زیبایی انجام می شده‌است. با این حال نوع چینش بدن‌ها و جهت‌گیری آنها موضوع قابل توجه و جالبی است.

 کشف گور دسته جمعی در مکزیک۱

اسکلت‌ها در حالت دایره‌وار

اسکلت‌ها در یک حالت دایره‌وار در حول یک نقطه قرار داشتند و حتی به نظر می‌رسد که افراد حول یک دایره در حال چرخش بوده‌اند. جیمنا ریورا محقق در این زمینه می‌گوید:

حالت جالب دیگر در موقعیت اسکلت‌ها، این است که بخشی از بدن هر فرد روی قسمتی از بدن فرد دیگر قرار گرفته است. برای نمونه سر یک فرد روی سینه‌ی فرد دیگر، دست‌های یک فرد پشت کمر فرد دیگر و نوزاد هم روی بدن یک فرد دیگر قرار داشته است. بنابراین آنها به هم مرتبط بوده‌اند و تا کنون رکوردی از دفن در چنین حالتی پیدا نشده است.

هر بدن ‌طوری قرار گرفته که بازوها در هم قفل شده‌اند. این مسئله روشن نیست که آیا این افراد در اثر سانحه‌ی طبیعی از دنیا رفته‌اند یا به صورت گروهی کشته شده‌اند. گرچه هدف دقیق یا دلیل قبر ناشناخته است، محققان معتقدند که این امر بخشی از یک آیین مذهبی دقیق است.

گور دسته جمعی در مکزیک ۲

اسکلتی که به نظر می‌رسد یک کودک است. ریورا گفت:

ما معتقدیم که این می‌تواند نوعی تفسیر از زندگی باشد، زیرا افرادی از سنین مختلف در آن حضور دارند.
دانشمندان بررسی گور دشته جمعی مکزیک

باستان شناسان در حال بررسی جایگاه کشف شده

 باستان شناسان قبلا در این مناطق مواردی را کشف کرده بودند؛ ولی تعداد اسکلت‌ها کمتر بود. اکنون دانشمندان به دنبال این موضوع‌اند که بدانند اینجا چه اتفاقی افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات