گلکسی اس 9 پلاس در شرایط نوری نامناسب عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ادعا می‌شود که دوربین دوگانه فبلت پرچم‎‌دار ۶.۲ اینچی سامسونگ می‌تواند در شرایط نوری نامناسب، عملکرد مناسبی را ارائه دهد.
تبلیغات

آن‌طور که پیداست، فبلت گلکسی اس 9 پلاس در شرایط نوری نامناسب، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه خواهد داد؛ منبع مطلع که توانسته کهکشانی‌ ۲۰۱۸ سامسونگ را مورد ارزیابی قرار دهد، این موضوع را اعلام کرده است. گفته می‌شود این گوشی ۶.۲ اینچی، از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد؛ حداقل یکی از سنسورها، دهانه لنزی متغیر دارد که عملکرد دوربین را در محیط‌هایی با روشنایی نامناسب، بهبود می‌دهد.

گفته می‌شود نسخه مخصوص جانشین گلکسی اس ۸ پلاس برای عرضه در بازار ایالات متحده، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز مجهز خواهد شد؛ با این‌حال، هسته‌های قدرت‌مند در فرکانس حداکثری ۲.۸ گیگاهرتز عمل خواهند کرد.

گوشی جدید سامسونگ از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ در مقایسه با نسل قبل، ظرفیت باتری افزایش پیدا نکرده است. همچنین گمان می‌رود گلکسی اس ۹ پلاس با شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد. در مقابل، مدل ۵.۸ اینچی از چهار گیگابایت رم بهره می‎گیرد و به یک دوربین در پنل پشتی خود مجهز شده است؛ هرچند، سنسور دوربین اصلی از لنزی با دهانه متغیر استفاده می‎کند.

باید گفت که پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ، به‎تازگی در تصاویر رندری به نمایش گذاشته‎ شده‎اند؛ از نظر طراحی، تفاوت چشمگیری بین اعضای جدید سری «گلکسی اس» با مدل‌های عرضه شده در سال گذشته نیست. با این‌حال، حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر از قبل خواهند بود.

گلکسی اس 9

گلکسی اس 9؛ فاقد دوربین دوگانه است.

سامسونگ احتمالاً گوشی‌های جدیدش را با نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ ارائه می‎دهد؛ ضمن اینکه حسگر اثرانگشت در پنل پشتی قرار دارد. با این وجود، ادعا می‌شود حسگر اثرانگشت جای‌گیری بهتری خواهد داشت و به پایین دوربین اصلی منتقل شده است؛ بدین شکل، دسترسی به سنسور اثرانگشت به منظور احراز هویت کاربران یا تأیید پرداخت‌های موبایلی، ساده‌تر خواهد بود.

منبع انتشار این گزارش، همچنین اعلام کرده است که اپراتور AT&T پرچم‌دار گلکسی اس ۹ سامسونگ را با قیمت ۷۵۰ دلار عرضه خواهد کرد؛ ضمن اینکه مدل پایه فبلت ۶.۲ اینچی سامسونگ با برچسب قیمتی ۸۵۰ دلار راهی بازار خواهد شد. این موضوع در حالی اعلام شده است که پیش‌تر، گمان می‌رفت هر دو مدل با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به نسل قبل عرضه شوند؛ به همین جهت، هنوز چندان مطمئن نیستیم اطلاعات ارائه شده تا چه اندازه صحت داشته باشد. هر دو گوشی احتمالاً به صورت رسمی در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) وارد بازار خواهند شد؛ سامسونگ با انتشار تیزر رسمی، تأیید کرده است جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) معرفی خواهد کرد.

در رابطه با کهکشانی‌های جدید سامسونگ، باید گفت هر دو مدل در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی مرجانی و بنفش عرضه خواهند شد؛ البته به‌نظر می‌رسد رنگ نقره‌ای با اسم‌ تجاری Titanium Gray در بازارهای اروپایی عرضه نخواهد شد و عرضه محدودتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارد.

جدا از دوربین دوگانه که در شایعات مختلف به آن اشاره شده است، انتظار داریم گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس بتوانند فیلم‌های صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن نامشخص (احتمالاً 720p HD) به ثبت برسانند. در حالت فیلم‌برداری صحنه آهسته 480fps، رزولوشن فیلم‌های ثبت شده به 1080p Full HD ارتقا پیدا خواهد کرد. برخلاف نسل قبل که تنها می‌تواند با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ویدیوهای 4K ثبت کند؛ گلکسی اس ۹ خواهد توانست فیلم‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ با سیستم اسکن هوشمند (Intelligent Scan) وجود دارد؛ این سیستم بر مبنای ترکیب سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه کار می‌کند و قادر است در هر شرایطی، هویت کاربران را احراز کند. همچنین اعلام شده است که نسل جدید داک DeX به همراه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس معرفی خواهد شد؛ گوشی روی این داک برخلاف نسل قبل به صورت افقی قرار می‌گیرد و به همین جهت، استفاده از صفحه‌نمایش به عنوان ماوس و صفحه‌کلید ممکن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات