شیائومی: در هند از سامسونگ پیشی گرفتیم

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی ادعا می‌کند که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته بیشتر از سامسونگ در هند گوشی فروخته است.
تبلیغات

شیائومی معتقد است که از نظر فروش گوشی هوشمند در هند از سامسونگ پیشی گرفته است و به اعتقاد مانوج کومار جین، نایب رئیس بخش جهانی شیائومی، هم‌اکنون این برند پرفروش‌ترین در بین سایر برندهای گوشی‌ هوشمند در هند است.

اظهارات جین در رد ادعای اخیر سامسونگ صورت گرفت؛ شرکت کره‌ای اخیرا مدعی شده بود که شیائومی هنوز نتوانسته است در سهم کلی از بازار هند به سامسونگ برسد.

ظاهرا سامسونگ در آمار خود فقط ارسال گوشی برای فروشنده‌ها را لحاظ کرده بود و به فروش رسیدن آن‌ها را معیار قرار نداده است.

جین در واکنش به این ادعای سامسونگ اذعان داشته است که شیائومی تقریبا تأثیرگذارترین پلتفرم توزیع در هند را دارد و تعداد قابل توجهی از گوشی‌هایی که به فروشنده‌ها ارسال می‌کند به روش سوییفت به فروش می‌رسند. نایب رئیس شیائومی که همزمان سرپرست این شرکت در هند است نیز ادعای سامسونگ را به سخره گرفته و گفته است:

«ارسال گوشی‌ها به معنی موفقیت یک شرکت در بازار یک منطقه نیست؛ چرا که می‌توان انباری بزرگ و مخفی ایجاد کرد و گوشی‌های فروش نرفته را آن‌جا جمع کرد.»

بر اساس تخمین‌ها، ارسال گوشی‌های شیائومی به بازار هند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ رقمی بالغ بر یک چهارم کل گوشی‌های ارسالی به این بازار است که این آمار و عملکرد فراتر از سهم ۲۴ درصدی سامسونگ از این بازار است.

سیطره‌ی غول کره‌ای بر صنعت موبایل در سال ۲۰۱۷ همچنان انکارناپذیر است؛ اما به نظر می‌رسد با روندی که شیائومی در پیش گرفته است، این شرکت بتواند امسال ضمن شکستن رکوردهای خود، در عملکرد سالانه نیز از سامسونگ پیشی بگیرد.

هند برای بسیاری از تولیدکنندگان به عنوان یک بازار هدف اساسی تلقی می‌شود؛ زیرا بیشترین مصرف‌کننده‌ی گوشی هوشمند را در خود جای داده است و به همین دلیل به بازاری تبدیل شده است که تا کنون هیچ گونه نشانه‌ای از اشباع شدن را از خود نشان نداده است؛ برعکس٬ این بازار به دلیل این‌که هنوز افراد زیادی وجود دارند که تا به حال گوشی نداشته‌اند، با سرعت بالایی رو به رشد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات