گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با باتری ۳٫۰۰۰ و ۳٫۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویری از باتری و دیگر اجزای سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس توسط یک تأمین‌کننده قطعه فاش شده است.
تبلیغات

سامسونگ تا کم‌تر از یک ماه آینده، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. در طی چند هفته اخیر، گمانه‌زنی‌ها پیرامون اعضای جدید سری «گلکسی اس» افزایش پیدا کرده است و در آخرین اطلاعات فاش شده، اشاره می‌شود جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس برای شارژدهی بیشتر به پردازنده و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری وابسته خواهند بود.

گلکسی اس 9

هر دو مدل، مدتی پیش از رگولاتوری آناتل برزیل تأییدیه دریافت کرده‌اند و فاش شد که گلکسی اس ۹ با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود؛ مدل ۶.۲ اینچی نیز از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. یک خرده‌فروش قطعه با نام Union Repair، باتری‌های مورد استفاده در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ را فاش کرده است؛ ضمن اینکه تصاویری از قطعات سخت‌افزاری لازم برای شارژ باتری کهکشانی‌های جدید این شرکت کُره‌ای به‌دست آمده است.

به همراه افشای باتری مورد استفاده در جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، تصاویر دیگری از اجزای سخت‌افزاری مربوط به حسگر اثرانگشت و دوربین گلکسی اس ۹ منتشر شده است. این تصاویر با گمانه‌زنی‌های گذشته مبنی بر عرضه پرچم‌دار ۵.۸ اینچی سامسونگ با یک دوربین هم‌خوانی دارد.

گلکسی اس 9
گلکسی اس 9
گلکسی اس 9
گلکسی اس 9

با اینکه سامسونگ از یک دوربین برای پرچم‌دار جدیدش استفاده خواهد کرد، مدل «پلاس» به دوربین دوگانه مجهز می‌شود؛ گمان می‌رود چینش دوربین در این مدل به صورت عمودی باشد. هر دو گوشی با دوربین مجهز به لنز با دیافراگم F1.5 عرضه خواهند شد. انتظار داریم امکان تغییر اندازه دهانه دیافراگم لنز دوربین فراهم شده باشد؛ کاربران بسته به شرایط نوری، می‌توانند اندازه دیافراگم لنز دوربین را به F2.4 تغییر دهند. دوربین پرچم‌دار ۵.۸ اینچی سامسونگ، ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود؛ در فبلت ۶ اینچی این شرکت از ترکیب دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. 

با توجه به اطلاعات فاش شده در وب‌سایت رسمی سامسونگ، انتظار می‌رود جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری صحنه‌آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p Full HD عرضه شود. با این‌حال، سم‌موبایل خوش‌بین است پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ خواهد توانست با رزولوشن 720p HD، با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. اعضای سری «گلکسی اس» که سال گذشته میلادی معرفی شده بودند، می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن حداکثری 720p به ثبت برسانند.

در رابطه با حسگر اثرانگشت مورد استفاده در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ سنسور اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال داده است؛ بسیاری از کاربران به جای‌گیری حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در کنار دوربین ایراد می‌گیرند و شرکت کُره‌ای در کهکشانی‌های جدیدش، این مشکل را برطرف کرده است تا دسترسی به سنسور اثرانگشت ساده‌‌تر از مدل‌های گذشته باشد. علاوه‌بر جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پایین دوربین اصلی، فلاش LED و حسگر ضربان‌سنج قلب نیز به سمت راست دوربین منتقل شده است.

خریداران پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ تنها به حسگر اثرانگشت برای احراز هویت خود، محدود نخواهند بود؛ گفته می‌شود این شرکت موفق به توسعه‌ی سیستم جدیدی با نام «اسکن هوشمند» شده است که با ترکیب اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره، می‌تواند هویت کاربران را در هر شرایطی تشخیص دهد. بدین شکل، سیستم «اسکن هوشمند» عملکرد سریع‌تری نسبت به اسکنر عنبیه خواهد داشت و دقت بیشتری برای احراز هویت کاربران ارائه می‌دهد.

به همراه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، سامسونگ از نسل جدید داک DeX رونمایی خواهد کرد که DeX Pad نامیده می‌شود؛ همان‌طور که از نام این داک پیداست، نسل جدید DeX Station بیشتر عملکردی مانند پد شارژ ارائه می‌دهد و گوشی به صورت افقی روی آن قرار می‌گیرد. بدین شکل، استفاده از صفحه‌نمایش گوشی به عنوان ماوس و صفحه‌کلید در هنگام اتصال پرچم‌دار سامسونگ به یک نمایشگر بزرگ مانند مانیتور یا تلویزیون، امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات