چند اشتباه بزرگ در خرید هاست

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هاست چیست ؟ هاست سرویسی است که به سازمان‌ها و افراد اجازه می‌دهد یک وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت منتشر کنند.
تبلیغات

میزبان وب یا ارائه دهنده سرویس میزبانی وب، یک کسب وکار است که فناوری و خدمات مورد نیاز برای نمایش وب سایت یا صفحه وب را در اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وب سایت‌ها در کامپیوترهای ویژه‌ای با نام سرور ذخیره و یا میزبانی می‌شوند. در واقع هاست فضایی است که کاربران اطلاعات مربوط به وب سایت خود نظیر فایل‌ها و تصاویر و ... را در آن قرار می‌دهند تا به صورت شبانه‌روزی از هر نقطه از جهان از طریق اینترنت در دسترس باشد. کاربران با استفاده از یک کنترل پنل مانند سیپنل، دایرکت ادمین و یا پلسک و ... می‌توانند هاست را مدیریت کنند.

هنگامی که کاربران اینترنت می خواهند وب سایت شما را ببینند، همه‌ی آنها باید آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند سپس کامپیوتر آنها به سرور شما متصل می شود و صفحات وب شما از طریق مرورگر به آنها نمایش داده می شود. شما باید یک دامین داشته باشید تا بتوانید با آن  وب سایت اینترنتی خود را راه اندای نمایید. نام دامنه معرف کسب وکار شماست. اگرشما دامنه نداشته باشید شرکت هاست نگار می‌تواند به شما کمک کند تا دامینی مناسب برای کسب و کار خود ثبت کنید.

یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

  • هاست خوب دارای پایداری وآپتایم بالا است به این معنی که سایت همواره در دسترس کاربران است. کلیه هاست‌های شرکت هاست نگار با تضمین آپتایم بالای 99 درصد ارائه می‌گردند. بستری حرفه‌ای در شبکه، مانتیتورینگ همیشگی و سخت افزار قوی پشتوانه ماست. از نظر موتورهای جستجو نیز پایداری یک سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی در موتورهای جستجو نظیر گوگل محبوب خواهید بود که یک هاست با کیفیت و مناسب خرید کنید.
  • سرعت بالا یکی از مزیت‌های مهم یک هاست است. هاست باید سرعت مناسبی داشته باشد تا سایت شما در سریعترین زمان ممکن لود شود مهمترین عامل برای موفقیت یک سایت در موتورهای جستجو، سرعت لود شدن صفحه، یعنی زمان بارگذاری صفحه برای بازدید کننده می باشد هنگامی که زمان بارگذاری صفحه خیلی طولانی باشد کاربر خسته شده
  • و از ادامه کار سر باز میزند که این عمل بازخورد منفی برای سایت خواهد داشت و امتیاز منفی از موتورهای جستجو خواهد گرفت و بلعکس. هاست با سرعت خوب موجب بهبود کیفیت وترافیک سایت، بهبود کارایی و سرعت سایت می‌شود.
  • بک آپ گیری منظم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب هاست خوب است گاهی اوقات ممکن است اطلاعات شما دچار مشکل شود و یا سایت شما هک شود و اطلاعت ضروری شما از بین رود در این صورت بک آپ کمک بزرگی به شما خواهد کرد تا اطلاعات خود را مجدد در اختیار داشته باشید. در شرکت هاست نگار بک آپگیری به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می‌شود و هر زمان کاربران نیاز به ریستور بک آپ داشته باشند می‌توانند در خواست ارسال کنند تا پشتیبانان سایت در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات را مجدد بارگزاری نمایند.
  • پشتیبانی از هاست همواره دغدغه همه کاربران بوده و همگی به دنبال شرکت هاستینگی هستند که پشتیبان حرفه‌ای و 24 ساعته در اختیار داشته باشند تا اگر در هر ساعاتی از شبانه روز با مشکل مواجه شدند بتوانند مشاوره گرفته و مشکل را رفع کنند. اصلی‌ترین راه دریافت پشتیبانی از شرکت‌های رسمی و معتبر از طریق ارسال تیکت پشتیبانی است و شرکت های هاستینگ خوب معمولا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تیکت‌های پشتیبانی پاسخ می‌دهند. شرکت هاست نگار نیز از روش های مختلف نظیر تیکت، چت آنلاین و تلفن‌های اداری و موبایل همواره همراه کاربران خود است و پشتیبانی منظم و سریع را به کاربران ارئه می‌دهد.
  • قیمت تمامی هاست ها در هاست نگار به صرفه بوده و تمامی سرویس‌ها با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به کاربران ارائه می شود. تمامی سرویس‌های هاست دارای گارانتی است و تا 100 ساعت امکان  بازگشت وجه بدون دلیل وجود دارد. مشتریان این هاستینگ می‌توانند با خیالی آسوده هاست را تهیه کرده وعملکرد سایت خود را تست نمایند.

دوره‌های خرید هاست در شرکت هاست نگار متنوع بوده و به صورت سه ماهه، 6 ماهه و سالیانه و بیشتر ارائه می‌شود. تمامی سرورها دارای کیفیت عالی سخت افزاری و نرم افزای هستند و از هاردهای پرسرعت  SSD  برای راه‌اندازی سرورها استفاده شده است. پهنای باند تمامی هاست‌ها نامحدود است و کاربران مشکلی از این بابت نخواهد داشت.

انتقال اطلاعات در شرکت هاستنگار به صورت رایگان انجام می شود کافی است شما هاست خود را خرید کنید اطلاعات را به پشتیبانان سایت تیکت کنید تا همکاران در سریعترین زمان ممکن اطلاعات را ببرای شما منتقل کنند.

نصب  فریمورک هایی نظیر جوملا، وردپرس، دروپال، پرستاشاپ و نیوک در سرویس‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و کاربران مشکلی از بابت نصب نخواهند داشت.

یک هاستینگ خوب باید امکانات حرفه‌ای و با ویژگی‌های ذکر شده را در اختیار کاربر قرار دهد تا کاربر با قابلیت اطمینان و امینت بالا و با آسودگی خاطر وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنند.

کاربرانی که قصد خرید هاست را دارند می‌توانند شرکت هاستینگ و محصولاتی که عرضه می‌کند را بررسی و تست کنند.

یک شرکت معتبر باید شماره تلفن‌های معتبر برای پشتیبانی داشته باشد تا کاربران بتوانند در زمان مورد نیاز با پشتیبانان در ارتباط باشند. در زمان خرید می‌توانید لیست مشتریان شرکت را ارزیابی کنید تا از نحوه عملکرد سرویس ها مطلع شوید و در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید با مشاوران تلفنی شرکت در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید. نماد الکترونیکی می‌تواند اطمینان خاطری برای شما باشد تا به شرکت اعتماد کنید و با آسودگی خاطر از سرویس‌ها بهره ببرید.

انواع  هاست

انواع هاست برای میزبانی وب در دسترس شما قرار دارد. قبل از ثبت نام برای خدمات میزبانی وب، مهم است که بدانید که چه نوع خدماتی مورد نیاز وب سایت شما است از نوع سرور مطابق با کسب وکار گرفته تا میزان بودجه شما، و خدماتی که شرکت هاستینگ ارائه می دهد.

گزینه‌های میزبانی در دسترس شامل:

هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی  ،فضای هاست میان شما و مالکان وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود که شامل اشتراک سرور فیزیکی و برنامه های کاربردی در سرور است .سرویس‌های هاست اشتراکی با قیمت مناسب  و مقرون به صرفه می باشند، زیرا هزینه بین شما و سایر صاحبان دیگر به اشتراک گذاشته می شود. در شرکت هاست نگار در سرورهای اشتراکی تعداد محدودی اکانت میزبانی می شود تا کیفیت سرویس‌ها حفظ شود و کارکرد مناسبی داشته باشند.

سرور مجازی

در این نوع از میزبانی شما سرور خود را خرید می‌کنید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می شود بهره می‌برید و مدیریت سرور خود را در اختیار خواهید داشت. در هنگام سفارش میتوانید مقدار رم و پردازنده  و هارد مورد نیاز خود را انتخاب نمایید و سرور شما به صورت اختصاصی کانفیگ شود و شما کنترل کامل را برای مدیریت وب سرور خود خواهید داشت و می‌توانید هر نوع اسکریپت و سیستم عامل و یا اپلیکیشنی که مد نظر دارید را در سرور نصب کنید و محدودیتی در استفاده نخواهید داشت.

سرور اختصاصی

در یک محیط میزبانی اختصاصی، تمام امکانات سرور به شما اختصاص داده می‌شود. در سرورهای اختصاصی تمام منابع سرور به طور کامل در اختیار شما است و این اجازه می‌دهد تا سایت شما عملکرد سریع تری داشته باشد. این بدان معنی است که شما به طور کامل مسئول  عملیات سرور می‌شوید و یک انتخاب مناسب برای وب سایت هایی است که نیاز به مقدار زیادی از منابع سیستم دارند یا نیاز به یک سطح بالاتری از امنیت دارند.  تمامی سرورهای اختصاصی شرکت هاست نگار از دیتاسنتر OVH  ارائه می گردد دیتا‌سنتر OVH به‌عنوان بزرگترین دیتاسنتر اروپا، یک برند کاملا شناخته شده می‌باشد، AntiDDoS سخت‌افزاری رایگان تا ۹۰ گیگابیت برای تمام سرورها، پهنای باند گیگابیتی نامحدود و سرعت دسترسی مناسب از داخل ایران‌ را می‌توان از مهمترین نکات در خصوص سرورهای فرانسه برشمرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات