شاسی‌بلند رولزرویس، کالینان نامگذاری شد

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت رولزرویس در حال توسعه و ساخت یک خودروی شاسی بلند است. با توجه به اخبار منتشر شده، این محصول به زودی با نام کالینان به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۵ میلادی، خودروساز انگلیسی، رولزرویس، از برنامه‌ی خود برای تولید یک مدل شاسی بلند خبر داد و از آن زمان تاکنون علاقه‌مندان به دنیای خودروها، منتظر معرفی رسمی این محصول لوکس هستند. رولزرویس با انتشار خبری اعلام کرد که به زودی از این خودرو تحت عنوان کالینان (Cullinan) رونمایی خواهد کرد.

رولزرویس کولینن

از زمان معرفی مدل کانورتبل رولزوریس داون، خودروساز لوکس انگلیسی نشان داد که روند نام‌گذاری محصولات خود را عوض کرده و به جای استفاده از نام‌های ترسناکی چون گوست، فانتوم و ریس، به سمت استفاده از نام‌هایی متعادل‌تر در حرکت است. حالا با تأیید رسمی نام کالینان برای شاسی بلند خود، این روند را دنبال می‌کند. کالینان از نام بزرگ‌ترین الماس بدون نقص جهان اقتباس شده است که با توجه به لوکس بودن این برند و احتمالا قیمت گزاف شاسی بلند جدیدش، نامی برازنده برای شاهکار تازه‌ی این خودروساز است.

رولزرویس کولینن

بیانیه‌ی رسمی رولزرویس در معرفی این خودرو به شرح زیر است:

از بیابان‌های خشک آفریقا و خاورمیانه تا یخبندان‌های قطب، از چمنزارهای اسکاتلند تا دره‌های عظیم آمریکا، طراحان، مهندسان، هنرمندان و کارگران رولزرویس شاهکاری بی‌نقص و منحصربه‌فرد ساخته‌اند.

انتظار می‌رود که کالینان قابلیت عبور از تمامی مسیرها را داشته باشد و با این اوصاف رقیب اصلی بنتلی بنتایگا خواهد بود. شاسی بلند رولزرویس از پلت‌فرم آلومینیومی مدل جدید فانتوم و احتمالا پیشرانه‌ی ۶.۶ لیتری و ۱۲ سیلندر آن بهره می‌برد. با توجه به ابعاد و وزن کالینان، قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متری پیشرانه‌ی مذکور تغییراتی خواهد داشت.

رولزرویس کولینن

احتمالا در تابستان سال جاری میلادی رولزرویس کالینان به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد تا عرضه‌ی آن از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات