اپل انیموجی‌ را به آیپد و اپلیکیشن فیس‌تایم می‌آورد

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل در صدد اضافه‌ کردن ویژگی انیموجی به آیپد و اپلیکیشن مکالمه تصویری فیس‌تایم است.
تبلیغات

ماهِ گذشته باخبر شدیم که در نسخه‌ی بعدی iOS، اپل به‌جای معرفی ویژگی‌های جدید، تنها روی کارایی و رفع مشکلات این سیستم‌عامل تمرکز خواهد کرد. حال طبق گزارش جدید، به‌ نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها تلاش دارند ویژگی انیموجی را به دستگاه‌ها و بخش‌های بیشتری گسترش دهند. بلومبرگ در گزارش خود به مدل‌های جدیدی از آیپد اشاره کرده است که به‌ لطف بهره‌مند‌ بودن از سنسور‌های فیس آی‌دی، امکان استفاده از انیموجی را در اختیار کاربران می‌گذارند؛ همچنین این شرکت سعی دارد انیموجی‌ها را به محیط فیس‌تایم بیاورد تا مکالم‌ی تصویری با حضور این شخصیت‌های مجازی رنگ‌و‌بوی دیگری بگیرد.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که ویژگی‌های جدید، بخشی از نسخه‌ی جدید iOS‌ هستند که فعلاً با نام «Peace» شناخته می‌شود؛ همچنین این به‌روزرسانی شامل برنامه‌های یونیورسالی می‌شود که روی آیفون، آیپد و رایانه‌های مک اجرا می‌شوند. ویژگی یونیورسال شباهت بسیاری به اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز دارد که مایکروسافت همزمان با معرفی ویندوز ۱۰ از آن‌ رونمایی کرد. این اپلیکیشن‌ها به‌ دلیل خاصیت تطبیق‌پذیری و هسته‌ی مشترک نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰، روی رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند، ایکس‌باکس و حتی دستگاهی مانند هدست واقعیت‌افزوده هولولنز قابل اجرا هستند. پیش‌تر انتظار می‌رفت که نسخه‌ی ۱۲ آی‌اواس با ویژگی‌های جدید و ظاهری بازطراحی‌شده عرضه شود؛ اما گزارشی که چندی پیش منتشر شد، از اعمال تغییرات در نسخه‌ی سیزدهم حکایت داشت.

حال بلومبرگ در گزارش جدید خود به این موضوع نیز اشاره کرده است. بر اساس این گزارش، صفحه‌ی خانگی بازطراحی‌شده برای آیفون، آیپد و کارپلی به سال ۲۰۱۹ موکول شده است؛ همچنین کاربران آیپد برای دریافت به‌روزرسانی‌ قابل‌توجه و درخور، باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند. یکی از ویژگی‌هایی که به‌ آن اشاره شده، ویژگی زبانه‌‌ها در اپلیکیشن‌های آیپد است. به‌ لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند کارهای مختلف را از طریق زبانه‌های چندگانه در اپلیکیشنی واحد انجام دهند؛ همچنین این امکان فراهم است که زبانه‌ها را به‌صورت «ساید‌بای‌ساید» و در کنار یکدیگر اجرا کرد. تاکنون شاهد استفاده از زبانه‌ها در اپلیکیشن‌های مرورگر بوده‌ایم و سیستم‌عامل مک‌او‌اس نیز سال‌ها پیش با این ویژگی به‌روزرسانی شد. در این بین مایکروسافت نیز قصد دارد از طریق به‌روزرسانی سال آینده، این ویژگی‌ را به اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ بیاورد.

نسخه‌ی جدید آی‌او‌ای و مک‌او‌اس سالی سخت برای تیم نرم‌افزاری اپل رقم زدند. در طول سال ۲۰۱۷، این شرکت با باگ‌ها و مشکلات امنیتی پرشماری مواجه شد و انتشار به‌روزرسانی‌های زودهنگام، راهکارِ کوتاه‌مدتی برای رفع این مشکلات بود؛ با این حال هنوز هم مشکلات زیادی در آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل آی‌او‌اس دیده می‌شود. از این‌رو اپل تغییر رویکردی داخلی در فرهنگ سازمانی خود ایجاد کرده است که طبقِ آن، این امکان به مهندسان داده می‌شود که بدون نگرانی از آماده‌سازی ویژگی‌های جدید و پیاده‌سازی آن‌ها در به‌روزرسانی‌های سالیانه، بر قابلیت‌های نوآورانه تمرکز داشته باشند. اگر اپل بتواند از این راه سربلند خارج شود، مسلماً کیفیت نسخه‌های آتی سیستم‌عامل‌های این شرکت با افزایش کیفیت چشمگیر همراه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات