زوم اپ: Assistant Shortcut؛ دکمه‌ی هوم را شخصی‌سازی کنید

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با اپلیکیشن اسیستنت شورتکات (Assistant Shortcut) می‌توانید دکمه‌ی هوم (دستیار گوگل اسیستنت) را شخصی‌سازی کنید.
تبلیغات

گوگل با معرفی اندروید 7 با نام اندروید نوقا دستیار هوشمند جدیدی رونمایی کرد که در تشخیص صوت کاربر، توانایی خیره‌کننده‌ای داشت. این دستیار دیجیتال که از آن با نام گوگل اسیستنت (Google Assistant) یاد می‌شود، نزدیک به دو سال از حضورش در بین جامعه‌ی کاربری اندروید می‌گذرد و در این مدت کم، توانسته به محبوبیت درخورتوجهی دست پیدا کند. بااین‌حال، محدودیت این دستیار به برخی زبان‌ها باعث شده بسیاری از کاربران نتوانند از آن استفاده‌ی مفیدی ببرند؛ ازاین‌رو، لمس طولانی دکمه‌ی هوم که‌ به‌صورت پیش‌فرض موجب فعال‌سازی Google Assistant می‌شود، برای بسیاری بی‌استفاده باقی مانده است.

خوشبختانه توسعه‌دهندگان همیشه با ایده‌های ناب خود در این‌گونه مواقع به کمک کاربران می‌آیند. در اینجا نیز این قاعده صدق می‌کند و توسعه‌دهنده‌ای با نام Stijn اپلیکیشنی روانه‌ی گوگل‌پلی کرده که به شما در شخصی‌سازی دکمه‌ی هوم کمک می‌کند. این برنامه که Assistant Shortcut نام دارد، امکانی فراهم می‌آورد تا با لمس طولانی، دکمه‌ی هوم را به انجام کار مشخص دیگری اختصاص دهید.

برای استفاده از برنامه‌ی اسیستنت شورتکات، تنها کار قطع دسترسی گوگل اسیستنت به دکمه‌ی هوم و جایگزینی آن با این اپلیکیشن است. پس از انجام این کار، می‌توانید ازطریق فهرست موجود در اپلیکیشن، وظایف مدنظرتان را اعمال کنید تا درصورت فشردن طولانی‌مدت دکمه‌ی هوم، عمل مدنظر انجام شود.

Assistant Shortcut / زوم اپ

با ورود به اپلیکیشن با صفحه‌ای رو‌به‌رو خواهید شد که چندین گزینه‌ را در خود جای داده است. با انتخاب هریک از این گزینه‌ها و فعال‌سازی آن‌ها، می‌توانید عملکرد دلخواه را ازطریق لمس طولانی دکمه‌ی هوم مشاهده کنید. به‌عنوان نمونه، کاربر می‌تواند روشن‌کردن چراغ‌قوه، تنظیمات، نوار اعلانات، چرخش خودکار صفحه و... را ازبین گزینه‌های موجود فعال کنند.

قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و افزون‌بر آنچه گفته شد، عملکرد برخی از کلیدهای فیزیکی دستگاه را نیز برای دکمه‌ی هوم می‌توانید تعریف کنید. به‌عنوان نمونه، می‌توانید بدون فشردن کلید فیزیکی، دستگاه را قفل کنید. همچنین، درصورت تمایل می‌توانید اجرای اپلیکیشن‌ خاصی را نیز برنامه‌ریزی کنید که قطعا ویژگی کاربردی محسوب می‌شود.

نکته‌ی مثبتی که درباره‌ی این اپلیکیشن وجود دارد، تجربه‌ای عاری از هرگونه تبلیغات آزاردهنده است؛ بنابراین، در طول استفاده از Assistant Shortcut به‌هیچ‌وجه با تبلیغ مواجه نخواهید شد. بااین‌حال، توسعه‌دهنده گزینه‌ای را در قسمت تنظیمات قرار داده که کاربر درصورت تمایل می‌تواند با مشاهده‌ی تنها پنج تبلیغ، بدون هیچ هزینه‌ای از توسعه‌دهنده حمایت مالی کند. مشاهده‌ی این پنج تبلیغ تم تیره را برای شما بازمی‌کند.

توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن در توضیحات صفحه‌ی گوگل‌پلی نوشته است:

با اسیستنت شورتکات می‌توانید دکمه‌ی اسیستنت را به انجام وظیفه‌ی خاصی اختصاص دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید اعلانات خود را ازاین‌طریق مشاهده کنید.

تاکنون بیش از دَه‌هزار نفر برنامه‌ی یادشده را نصب کرده‌اند که از میان آن‌ها، ۱۱۰ نفر امتیاز ۴.۱ را به آن داده‌اند.

نکات مثبت

  • ایده‌ی بکر و نوآورانه
  • سادگی رابط کاربری
  • نبود تبلیغات

نکات منفی

  • تنوع محدود گزینه‌های شخصی‌سازی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات