دانستنی‌های جالب برای سفر به دبی

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دبی یکی از لوکس‌ترین مقاصد سفر محسوب می‌شود که در مدت کوتاهی از یک بیابان به چنین مقصدی تبدیل شد. دانستنی‌های جالبی برای سفر به این شهر بخوانید.
تبلیغات

دبی یکی از شهرهای حاشیه‌ی خلیج فارس است که در مدت زمان کوتاهی توانسته در زمینه‌ی اقتصادی، تجاری و گردشگری به موفقیت‌های زیادی دست یابد و به‌سرعت رشد کند. با اینکه دبی در حقیقت در بیابان قرار گرفته و آب‌وهوای آن در بیشتر ایام سال بسیار گرم است، به‌دلیل وجود امکانات گسترده و مراکز تفریحی و خرید زیاد، گردشگران از سراسر جهان، در تمام طول سال به این کشور سفر کنند. اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید، با ما همراه باشید تا با حقایقی جالب از این شهر آشنا شوید:

۱. دبی در جنوب شرقی خلیج فارس قرار گرفته است و طبق آمار سال ۲۰۱۴، پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده‌ی عربی است.

۲. واحد پول این کشور، درهم امارات است. این ارز که در سال ۱۹۷۳ به بازار معرفی شد، جایگزین ریال قطر و دبی شده است.

مقاله‌های مرتبط:

    ۳. علاوه‌بر این که دبی یک شهر پیشروی جهانی است، یکی از هفت امارتی است که کشور «امارات متحده‌ی عربی» را تشکیل داده است. این کشور در سال ۱۹۷۱ از هفت امارت به نام‌های دبی، ابوظبی، عجمان، فجیره، راس الخیمه، شارجه و القوین تشکیل شد. هر امارت توسط پادشاه مستقل اداره می‌شود و مجموع این هفت پادشاه، شورای عالی فدرال را تشکیل می‌دهند. یکی از این هفت پادشاه به‌عنوان رییس جمهور امارات انتخاب می‌شود.

    ۴. دبی و ابوظبی تنها امارت‌های این کشور هستند که در قوه‌ی مقننه‌ی این کشور و در مسائل مهم ملی حق وتو دارند.

    ۵. اگرچه در دبی و کل کشور امارات زبان انگلیسی به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود، اما زبان عربی زبان رسمی دبی و این کشور است. همچنین اسلام دین رسمی کشور امارات است.

    ۶. فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد جمعیت دبی افراد بومی این کشور هستند. ۸۵ درصد ساکنان آن را مهاجران تشکیل می‌دهند که بیشتر از کشورهای آسیایی و به‌طور عمده از هند (۵۱ درصد)، پاکستان (۱۶ درصد)، بنگلادش (۹درصد) و فیلیپین (۳درصد) به دبی مهاجرت کرده‌اند.

    ۷. دبی تقریبا ۱۶ متر از سطح دریا بالاتر بوده و مساحت آن حدود ۴۱۱۲ کیلومتر مربع است. حدود ۲۲۸ کیلومتر مربع از مساحت دبی، زمین‌های باتلاقی و دریا است که به زمین خوب و قابل استفاده تبدیل شده‌اند.

    ۸. برج خلیفه‌ی دبی با حدود ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین برج جهان است. طراح این برج «آدریان اسمیت» بود و ساخت آن در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید و به‌ عنوان بخشی از توسعه‌های جدید مرکز شهر دبی افتتاح شد. این ساختمان به احترام حاکم ابوظبی و رییس جمهور امارات، «خلیف بن زاید آل نهیان» نامگذاری شد.

    ۹. در دبی بیش از ۳ هزار تاکسی مشغول کار هستند و روزانه به‌طور متوسط ۱۹۲ هزار سفر را ثبت می‌کنند و در این سفرها ۳۸۵ هزار نفر را به مقصد می‌رسانند. تمام سرویس‌های تاکسی دبی تحت لیسانس «RTA» بوده و به‌راحتی توسط بدنه‌ی کرمی رنگ و سقف‌هایی به رنگ‌های مختلف قابل شناسایی هستند. در دبی تاکسی بانوان نیز وجود دارد که سقف آن‌ها صورتی است و به‌طور انحصاری در خدمت بانوان است و راننده‌ی آن‌ها نیز زن هستند.

    ۱۰. از میان بلندترین هتل‌های جهان، هفت هتل در دبی قرار دارد. سومین هتل بلند اما برجسته‌ترین آن‌ها به نام «برج العرب» هتلی بسیار لوکس است و به شکل بادبان کشتی طراحی و ساخته شده است. یک جهانگرد و نویسنده‌ی انگلیسی می‌نویسد:

    این هتل تنها هتل ۷ ستاره‌ی جهان است. 

    هتل برج العرب در یک جزیره‌ی مصنوعی قرار دارد که فاصله‌ی آن از جزیره «جمیرا» ۲۸۰ متر است و توسط پل‌های منحنی به شهر وصل شده است و یک فرودگاه بالگرد در نزدیکی سقف دارد که ارتفاع آن از سطح زمین ۲۱۰ متر است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات