ظرفیت شبکه انتقال داخلی به بیش از ۱۸ ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت شبکه‌ی IP کشور به ۱۸.۵ ترابیت‌برثانیه خبر داد.
تبلیغات

حمید فتاحی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در حوزه‌ی شبکه‌ی انتقال از افزایش ظرفیت به ۱۸.۵ ترابیت‌برثانیه در شبکه‌ی IP کشور خبر داد و اعلام کرد این پروژه به‌زودی افتتاح می‌شود. وی درباره‌ی میزان تبادل اطلاعات در داخل کشور گفت:

از خرداد۱۳۹۶ که ۲۶۳ گیگابیت‌برثانیه میزان تبادل اطلاعات در داخل کشور بود، در‌حال‌حاضر، به ۸۰۰ گیگابیت‌برثانیه افزایش یافته که ۵۰درصد ترافیک اینترنت در ایران را شامل می‌شود. البته طبق برنامه‌، با بسته‌ای حمایتی برای مراکز تبادل داده‌ی غیر از تهران، این مراکز را نیز فعال خواهیم کرد.

وی همچنین افزود این افزایش ترافیک داخل به خدماتی مربوط است که در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات در قالب ویدئو و سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی ارائه شده و تولید و مصرف این محتوا در داخل کشور است. به‌گفته‌ی فتاحی، هزینه‌ی پرداختی برای مصرف‌کننده نصف هزینه‌ی مصرف اینترنت بین‌الملل است.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات

فتاحی همچنین از ارائه‌ی گزارش عملکرد یک سال گذشته‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مراجع و علما خبر داد. اقدام‌های انجام‌شده در حوزه‌ی شبکه ملی اطلاعات یکی از موضوعات مطرح‌شده در این دیدارها بود که با‌توجه‌به آگاهی از نفوذ فضای مجازی، به تأثیرگذاری این فضا تأکید شد و گزارش‌های ارائه‌شده با استقبال مراجع و علما مواجه شد. حمید فتاحی دراین‌باره گفت:

با‌توجه‌به اینکه صاحب این فناوری نبودیم، اعمال حاکمیت در فضای مجازی به این سرعت انجام نمی‌شود و فرایندی زمان‌بر است که به فرهنگ‌سازی و فناوری نیاز دارد. البته اقدام‌هایی که در حوزه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات و افزایش ترافیک داخل انجام‌شده، نیمه‌ی پر این لیوان در حوزه‌ی فضای مجازی است.هدف ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین و امن‌ترین ارتباط برای استفاده‌ی حداکثری از فضای مجازی و تلاش برای به‌حداقل‌رساندن آسیب‌های این فضا است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات