تسلا اعضای جدیدی به هیئت‌مدیره اضافه کرد

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
تسلا، لری الیسون و ویلسون‌ تامپسون را با هدف تصمیم‌گیری درباره‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای نظارت بیشتر بر رفتار ایلان ماسک به اعضای هیئت‌مدیره اضافه کرد.
تبلیغات

تسلا لری الیسون، میلیاردر مشهور و کتلین ویلسون‌تامپسون، مدیر اجرایی سابق Kellogg را به هیئت‌مدیره‌ی خود اضافه کرد. این تصمیم ازجمله اقداماتی است که ایلان ماسک پس از مذاکره با کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید انجام دهد. در ماه‌های گذشته، این کمیسیون تنش‌های زیادی با تسلا داشت و درنهایت، ماسک را مجبور کرد از سمَت ریاست هیئت‌مدیره‌ی این شرکت کناره‌گیری کند.

 Larry Ellison / لری الیسون

الیسون بنیان‌گذار اوراکل است و براساس برآوردهای اخیر، یکی از افراد ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود که دارایی خالصش درحدود ۶۰میلیارد دلار است. همچنین، این کارآفرین سه‌میلیون سهم از مجموع سهام تسلا به ارزش حدود یک‌میلیارد دلار را دراختیار دارد و ازجمله دوستان ماسک محسوب می‌شود.

ویلسون‌تامپسون پس از هفده سال فعالیت در پُست‌های اجرایی Kellogg، تجربه‌ی فراوان در دنیای کسب‌و‌کار دارد. هم‌اکنون، او به‌عنوان معاون اجرایی و مدیر ارشد منابع انسانی اتحاد والگرینز بوتس (Walgreens Boots Alliance) خدمت می‌کند. 

مدیران تسلا در بیانیه‌ای گفتند:

در چند ماه گذشته، تلاش گسترده‌ای برای جست‌وجوی مدیران لایق انجام دادیم. ما در پی افزودن مدیران مستقل با مهارت‌های عالی بودیم که تجربه‌ی هیئت‌مدیره‌ی فعلی را تکمیل کنیم. ما لری و کتلین را به تیم هیئت‌مدیره افزوده‌ایم که اولی کارآفرین برجسته و دیگری از رهبران منابع انسانی به‌شمار می‌رود و هر دو آن‌ها به انرژی پایدار علاقه‌مند هستند.
ایلان ماسک

هیئت‌مدیره‌ی تسلا در گذشته به‌دلیل حضور اعضایی با روابط نزدیک به ایلان ماسک، با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده‌ است. برخی از کارشناسان می‌گویند مشکل بزرگ تسلا این است که هیچ‌کس در هیئت‌مدیره‌ی این شرکت دانش زیادی در صنعت خودرو ندارد و این باعث تضعیف توانایی هیئت‌مدیره برای نظارت بر ماسک می‌شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز اعلام کرد تأکید این سازمان برای اضافه‌کردن دو مدیر مستقل به هیئت‌‌مدیره‌ی تسلا، برای نظارت بیشتر بر فعالیت‌های ایلان ماسک انجام شده است. 

Tesla

با وجود برخی نگرانی‌های مربوط‌به الیسون و ماسک، سخن‌گوی تسلا آن‌ها را کم‌اهمیت خواند و اعلام کرد این دو فقط در چند مراسم باهم آشنا شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات