زوم‌اپ: Drops؛ یادگیری زبان به‌شکلی سرگرم‌کننده

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Drops با رابط کاربری جذاب و ساده‌ و بازه‌های یادگیری کوتاه و روزانه، یادگیری زبان جدید را بسیار ساده و لذت‌بخش می‌کند.
تبلیغات

اگر تابه‌حال از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان استفاده کرده باشید، شاید برای شما هم پیش آمده که پس از مدتی، برایتان یکنواخت و خسته‌کننده شده باشد یا انگیزه‌ی خود را برای یادگیری ازاین‌طریق از دست داده‌اید و اپلیکیشن را رها کرده باشید. اپلیکیشن Drops که امروز در زوم‌اپ آن را معرفی می‌کنیم، سعی کرده این مشکل را برطرف کند و می‌توان گفت در این زمینه بسیار موفق بوده است. این اپلیکیشن با طراحی زیبا و رنگارنگ، یادگیری زبان‌های مختلف را به کاری لذت‌بخش و شبیه به بازی تبدیل کرده است. شیوه‌ی یادگیری زبان در این برنامه به‌شکل تصاویر و کلمات مرتبط است که روش جدیدی نیست؛ اما مؤثربودن آن درصورت تداوم یادگیری اثبات شده است.

اولین موضوعی که پس از اجرای این اپلیکیشن با آن مواجه می‌شویم، انتخاب زبان دلخواه برای یادگیری است. این انتخاب را می‌توان بعدا در قسمت تنظیمات تغییر داد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب Drops پشتیبانی از زبان‌های متعدد است؛ به‌گونه‌ای‌که در‌حال‌حاضر، از ۳۱ زبان پشتیبانی می‌کند. برخی از این زبان‌ها عبارت‌اند از: انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای، هاوایی و زبان فراساخته‌ی اسپرانتو.

Drops
Drops
Drops

پس از انتخاب زبان، وارد بخش درس‌ها می‌شویم که براساس موضوع طبقه‌بندی شده‌اند. همچنین، دو سطح ساده و متوسط وجود دارد که از قسمت تنظیمات می‌توان سطح مدنظر را انتخاب کرد. با انتخاب دکمه‌ی شروع (شکل سمت راست) به صفحه‌ی درسی منتقل می‌شویم که آخرین‌بار در‌حال‌یادگیری آن بودیم. با وجود سادگی کار با این برنامه، آموزش اولیه‌ای نیز در آن تعبیه شده که کاربر را کاملا با نحوه‌ی کار آن آشنا می‌کند. واژه‌های جدید، مانند اسم برنامه (قطره‌ها)، به‌شکل قطره روی صفحه ظاهر می‌شوند و با کشیدنشان به‌سمت شکل فرد در پایین صفحه، می‌توان آن‌ها را یاد گرفت یا با کشیدنشان به‌سمت بالا، از آن‌ها عبور کرد (شکل سمت چپ). یکی از ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، همین استفاده از شکل‌های ساده‌ی گرافیکی به‌جای عکس است که به زیبایی Drops می‌افزاید.

Drops
Drops

این اپلیکیشن مراحل ساده و شبیه به بازی را برای یادگیری کلمات طراحی کرده که در هرکدام باید شکل نمایش داده‌شده را با نوشتار آن یا برعکس تطبیق دهید؛ مانند کشیدن شکل روی کلمه و تطبیق کلمات و اشکال یا انتخاب حروف شکل نمایش داده‌شده. همچنین پس از هر مرحله، صدای تلفظ واژه‌ی آن پخش می‌شود.

Drops
Drops
Drops
Drops
Drops
Drops

همان‌طورکه در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، تفاوت دیگر Drops با اپلیکیشن‌های مشابه، استفاده‌نکردن از صفحه‌کلید برای نوشتن کلمه و جایگزین‌کردن آن با روش‌هایی جذاب برای انتخاب حروف است.

ویژگی مهمی که نقش تأثیرگذاری بر تداوم استفاده از Drops ایفا می‌کند، محدودیت زمان یادگیری آن به پنج دقیقه در روز است. این مدت زمان ممکن است در ابتدای کار که کلمات کمتری یاد گرفته‌اید، کم به‌نظر برسد. باوجوداین، در ادامه که کلمات بیشتری یاد بگیرید، این زمان کم از پیچیده و خسته‌کننده‌بودن روند مرور کلمات قبلی و یادگیری کلمات جدید جلوگیری می‌کند. افزون‌براین، اختصاص پنج دقیقه زمان در هرروز برای یادگیری زبان بسیار ساده‌تر است. این موضوع درکنار جذابیت یادگیری کلمات جدید در این برنامه باعث تداوم روند یادگیری می‌شود. البته، شاید برای برخی افراد که برای مسافرت آماده می‌شوند یا به هر دلیلی می‌خواهند زبان مدنظرشان را در مدت کوتاه‌تری یاد بگیرند، این محدودیت کاربردی نباشد. این دسته از کاربران می‌توانند با تهیه‌ی اشتراک ماهانه یا سالانه یا دائمی Drops این محدودیت را بردارند و از امکانات دیگری نیز بهره‌مند شوند. اگر قصد خرید اشتراک این برنامه را دارید، توجه کنید درصورت استفاده‌ی مداوم به‌مدت چند روز یا حتی کمتر، از تخفیف روی اشتراک آن بهره‌مند خواهید شد.

Drops

در صفحه‌ی این برنامه ذکر شده که Drops در هر زبان بیش از ۲۶۰۰ کلمه دارد که ۹۰درصد کلمات روزمره را پوشش می‌دهد. این اپلیکیشن در جلب‌نظر کاربران نیز موفق بوده و در هر دو فروشگاه App Store و Google Play، امتیاز عالی ۴.۸ را دریافت کرده است.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و راحتی و لذت‌بخش‌بودن استفاده
  • زمان‌بندی مناسب روزانه
  • زبان‌های متعدد
  • تعداد زیاد کلمات هر زبان

نکات منفی

  • پوشش‌ندادن دستور زبان

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

شما از چه اپلیکیشن‌هایی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید؟ آیا پیش‌ازاین با Drops آشنایی بودید؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات