چرا و چگونه لوازم الکترونیکی خود را بفروشیم؟

پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برای کسانی که دائما به دنبال به‌روزرسانی‌ لوازم الکترونیکی مورد استفاده خود هستند؛ بازار دست دوم، منبعی برای کسب درآمد محسوب می‌شود.
تبلیغات

آیفون جدید به بازار آمده؛ آیا قصد دارید آن را بخرید؟ مطمئن باشید آیفون قبلی شما در بازار دست دوم مشتریان زیادی دارد. بفروشید و پول آن را صرف خرید مدل جدید کنید. بهترین زمان فروش لوازم الکترونیکی موقعی است که دیگر احتیاجی به آن ندارید. توسعه بازار دست دوم به معنی بازگشت کالاها به چرخه مصرف و افزایش عمر مفید آن‌ها است. از آنجایی که بخش عمده لوازم الکترونیکی در کشور ما وارداتی است، فروش لوازم الکترونیکی دست دوم می‌تواند کاهش واردات را به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر، رشد بازار دست دوم به کاهش آلودگی و حمایت از محیط زیست کمک می‌کند.

کجا بفروشیم؟

روزانه هزاران لوازم الکترونیکی دست دوم در عرض مدتی کوتاه در دیوار به فروش می‌رسد. پست کردن آگهی در دیوار، رایگان و نامحدود است. شما می‎‌توانید کالای خود را در هر ساعت از شبانه‌روز آگهی کنید و منتظر تایید بمانید. در صفحه پشتیبانی سایت و در بخش مربوط به ارسال آگهی، شرایط و قوانین ثبت آگهی ارائه شده است. در ضمن با پرداخت مبلغ بسیار کمی می‌توانید آگهی‌های خود را تمدید کنید یا دوباره به بالای صفحه بازگردانید یا به آن‌ها برچسب فوری بزنید. آگهی‌ها در دیوار، مخاطب گسترده در سرتاسر کشور دارند و به مدت ۳۰ روز پابرجا می‌مانند.

چگونه شانس فروش را بالا ببریم؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بازدید از آگهی را بالا می‌برد، ارائه‌ی عکس‌های باکیفیت و نوشتن یک آگهی جامع است. در یک آگهی می‌‌توانید با سرعت بالا چندین عکس بارگذاری کنید. جامع بودن هم به معنی طویل‌نویسی و دادن اطلاعات غیرضروری نیست. برای فروش لوازم الکترونیکی لازم است به مواردی چون مدل دستگاه و مشخصات دقیق، میزان کارکرد و سابقه تعمیرات اشاره کنید. روراست بودن و جذب اعتماد مخاطب، شانس فروش را بالا می‌برد؛ به‌ویژه در دیوار که بستر خرید و فروش بدون واسطه است و اعتماد میان دو طرف معامله، نقش مهمی را بازی می‌کند. اگر لپ‌تاپ دارای خط و خش است، اگر باتری گوشی درست شارژ نمی‌شود، اگر پیکسل صفحه نمایش از بین رفته است و... حتما در آگهی به آن اشاره کنید.

اشاره به امتیازات خاص

اگر کالای شما امتیاز یا ویژگی خاصی دارد، ذکر کردن آن در آگهی اثرگذار است. مثلا اگر کیف لپ‌تاپ و لوازم جانبی را به‌صورت مجانی به همراه دستگاه واگذار می‌کنید، در متن آگهی بیاورید. یا اگر دستگاه الکترونیکی شما هم‌چنان گارانتی دارد، اشاره به این موضوع به‌همراه ارائه‌ی نام شرکت معتبر بسیار مهم است. مورد دیگر در فروش لوازم الکترونیکی، دادن مهلت تست به خریدار است. کمتر کسی حاضر است بدون بررسی زیر و بم یک دستگاه الکترونیکی، آن را خریداری کند و این موضوع صرفا در یک بازدید چنددقیقه‌ای مشخص نمی‌شود. رسید خرید لوازم الکترونیکی و هم‌چنین موجود بودن جعبه آن، خیال متقاضی را از دزدی نبودن دستگاه راحت می‌کند؛ بنابراین عکس آن را بگذارید یا در متن آگهی بنویسید.

ارائه قیمت منصفانه

قیمتی که تعیین می‎‌کنید، مهم‌ترین عامل موفقیت در فروش لوازم الکترونیکی دست دوم خواهد بود. مدل دستگاه خود را در سایت دیوار جست‌وجو کنید و نگاهی به آگهی‌های موجود بیندازید. براساس میزان کارکرد و شرایط دستگاه خود قیمت‌گذاری کنید. البته بعضا دستگاه‌های دست دومی که به‌صورت نامتعارف قیمت‌گذاری شده‌اند هم در میان آگهی‌ها دیده می‌شوند؛ بنابراین هنگام تعیین قیمت کالای خود، این موارد را فاکتور بگیرید. عده‌ای هم لوازم الکترونیکی آکبندی را که هدیه می‌گیرند یا به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهند، عینا به قیمت بازار به فروش می‌گذارند. از خود بپرسید خریدار اگر قرار باشد قیمت بازار را برای یک دستگاه را بپردازد، چرا باید به بازار اینترنتی بدون واسطه مراجعه کند؟ شانس فروش برای چنین مواردی نزدیک به صفر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات