مزایای بام سبز ​

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بام سبز مزایای بسیاری در سطوح اقتصادی و اکولوژیکی و اجتماعی دارد. بام سبز درمقابل باران مانند سپر (ضربه‌گیر) عمل می‌کند.
تبلیغات

بام سبز هوا را تصفیه، دمای محیط را کاهش، دمای محیط داخلی را تنظیم، انرژی را ذخیره و تنوع زیستی را در شهر تقویت می‌کند. بام‌های سبز ساختار باثباتی دربرابر تغییرات آب‌وهوا دارند​. به‌طور کلی افراد در محیط سبز، شادتر از محیط خاکستری هستند.

بام سبز آب باران را با ایجاد یک زیرلایه و لایه‌ی زه‌کش جذب می‌کند. این امر تخلیه‌ی آب باران را به سیستم فاضلاب به‌تأخیر می‌اندازد و آب باران را تصفیه می‌کند و آب نیز ازطریق گیاهان تبخیر می‌شود. این کار به تثبیت سطح آب زیرزمینی کمک می‌کند و حجم و فشار آب را روی سیستم فاضلاب و خطر جاری‌شدن سیل را کاهش می‌دهد. درادامه، مزایای بام سبز را یک‌به‌یک توضیح می‌دهیم.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه ​

درمقایسه‌با اجرای بام سبز به روش گسترده، اجرای بام سبز به روش پرتابل و مدولار شرکت چکادبام، سریع‌تر و آسان‌تر و هزینه‌های نگه‌داری بعدی کمتر است. این، یعنی صرفه‌جویی واقعی در زمان و هزینه​.

بام سبز تعامل اجتماعی را بیشتر ​می‌کند

کارکردن یا زندگی‌کردن در محیط سبز، مردم را گردهم می‌آورد. بام سبز حس و تجربه‌ی کاربری بهتری ایجاد می‌کند. این امر تأثیر مثبتی بر انسجام اجتماعی در محله‌ها می‌گذارد. شایان ذکر است در مناطقی که سرسبزی بیشتری وجود دارد، تجاوز و خشونت کمتر است.

بام سبز هوا را تصفیه می‌کند

گیاهان در بام سبز، ذرات معلق هوا را فیلتر و دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند. شما با ایجاد بام سبز به تصفیه‌شدن هوا کمک می‌کنید.

بام سبز دمای محیط را کاهش می‌دهد

گیاهان نورخورشید را جذب می‌کنند: ۵۰درصد آن جذب می‌شود و ۳۰درصد آن انعکاس می‌یابد. بنابراین، این کار به ایجاد آب‌وهوای سردتر و لطیف‌تر کمک می‌کند. برای آب‌وهوای داخلی این امر بدین معنی است که تهویه‌ی هوا به کار زیادی نیازی ندارد؛ بلکه به‌نوبه‌ی خود به‌معنای صرفه‌جویی در انرژی است. این موضوع نیز تأثیر مثبت زیادی بر آب‌و‌هوای اطراف ساختمان و دمای شهر می‌گذارد و کاهش دمای ۳ درجه‌ی سانتی‌گرادی شهر را به‌دنبال دارد.

چکادبام

بام سبز به افزایش کارایی پنل‌های خورشیدی ​کمک می‌کند

بام سبز دمای بام را کاهش می‌دهد و به‌لطف این بام سردتر، کارایی پنل‌های خورشیدی بیشتر است. بنابراین، هزینه‌های انرژی کل خود را کاهش می‌دهید. ​

کاهش نویز محیط خارج و داخل

بام سبز به‌عنوان عایق صدا در ساختمان شما عمل می‌کند؛ یعنی صداها را به خود جذب می‌کند و درنتیجه محیطی آرام‌تری هم در داخل و هم در بیرون ساختمان فراهم می‌کند. ​

افزایش طول عمر بام ​

بام سبز از مصالح پشت‌بام دربرابر تأثیرات خارجی، مانند خورشید، باران، باد و نوسانات دمایی محافظت می‌کند و طول عمر بام را به دو تا سه‌برابر افزایش می‌دهد و بام شما تا شصت سال و حتی بیشتر عمر خواهد کرد.

ارزش افزوده به ساختمان ​

ظاهر طبیعی و پایدار همراه‌با کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش طول عمر بام، به‌معنای افزایش ارزش دارایی شماست. ​

چکادبام

بام سبز تنوع زیستی ​ را افزایش می‌دهد

گیاهان و گل‌هایی که در بام سبز استفاده می‌شود، زیستگاه پرندگان و پروانه‌ها و حشرات را افزایش می‌دهند؛ به‌ویژه در محیط شهری که عمدتا بام‌ها بتنی و آسفالتی است. ​

بام سبز؛ لایه‌ی مقاوم دربرابر آتش ​

گیاهان به‌طور طبیعی حاوی مقدار زیادی رطوبت هستند. شما با یک بام سبز لایه‌ای مقاوم دربرابر آتش را در خانه یا ساختمان اداری خود ایجاد می‌کنید. ​

بام سبز باعث احساس آرامش بیشتری می‌شود

زندگی و کارکردن در محیط سبز تأثیر مثبتی بر تندرستی مردم می‌گذارد. سبزینگی باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

بام سبز التیام‌بخش است

بام سبز و به‌طور کلی محیط سبز، به بهبود سریع‌تر بیماران کمک شایانی می‌کند. تحمل درد در افراد ساکن در محیط سبز بیشتر است. این مهم همچنین به‌عنوان محیط التیام‌بخش شناخته می‌شود.

بهترین شرکت طراحی بام سبز در ایران

شرکت چکادبام سبز شهر این افتخار را دارد که با احراز گواهینامه‌های صلاحیت دولتی، برای اولین‌بار در ایران برای ابداع و طراحی و اجرای ایده‌ی چکادبام اقدام کند. چکادبام روف گاردن طراحی‌شده با استفاده از اجزای مدولار است که در فضاهای بدون استفاده‌ای از ساختمان، مانند پشت‌بام‌ها همسو با تکنولوژی مدرن و همخوان با ارزش‌های زیباشناسی و اجتماعی و فرهنگ ایرانی در شرایط زیست‌محیطی کنونی، فضای سبز ازدست‌رفته‌ی شهری را می‌تواند زنده و موجبات پایداری محیط و بهبود سلامت روانی و جسمی ساکنان و افزایش کیفیت زندگی را فراهم کند.

باتوجه‌به تاریخچه‌ی بام سبز در جهان، اقلام چکادبام به‌صورت پرتابل و مدولار برمبنای استانداردهای ایالات متحده‌ی آمریکا طراحی و با مصالح بومی تولید شده‌اند که این ویژگی خاص امکان اجرا و نصب سریع، چیدمان متنوع و تغییر الگو حتی پس از اجرا و نصب را مهیا می‌کند. این اقلام از ضمانت‌نامه برخوردار است.

ویژگی‌های شرکت چکادبام

  •  نخستین تولیدکننده‌ی صنعتی تجهیزات بام، گرین وال، کف سازی و نما و معماری داخلی مدولار در ایران
  •  مشاوره و طراحی و اجرای فضای سبز عمودی مانند بام سبز و معماری داخلی سبز و دیوار سبز
  •  تولیدکننده‌ی انواع فلاورباکس، آلاچیق، پشتبند، پرگولا و…
  •  طراحی اقلام به‌صورت پرتابل و مدولار برمبنای استانداردهای ایالت متحده‌ی آمریکا و تولید با مصالح بومی و مقاوم دربرابر عوامل محیطی
  •  امکان اجرا و نصب سریع و چیدمان متنوع و تغییر الگو حتی پس از اجرا و نصب
  •  دارای ضمانت معتبر

راه‌های ارتباطی با شرکت چکادبام برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌ی رایگان عبارت‌اند از:

شماره‌های تماس: ۴۴۴۸۴۸۰۱ ۰۲۱      ۴۴۴۰۹۵۵۰ ۰۲۱           ۴۴۴۱۷۳۳۶ ۰۲۱

شماره‌های همراه: ۱۳۰۶۵۲۲ ۰۹۱۲         ۰۹۱۲۱۳۰۵۲۴۸

پشتیبانی در تلگرام: ۰۳۴۰۸۹۸ ۰۹۱۲

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات