آذری‌ جهرمی توضیحاتی را در مورد شفافیت بودجه وزارت ارتباطات ارائه داد

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر لزوم شفافیت بودجه، با انتشار توییتی، توضیحاتی را درباره‌ی شفافیت بودجه‌ی وزارت ارتباطات ارائه داد.
تبلیغات

محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر لزوم شفافیت بودجه توضیحاتی را درباره‌ی شفافیت بودجه‌ی وزارت ارتباطات ارائه داد. روحانی در سخنرانی امروز خود بر لزوم آشکار شدن حرکت‌های مخفی در خصوص بودجه تأکید کرد و آن را تنها راه نجات از فساد و رانت دانست. وزیر ارتباطات نیز در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور به‌عنوان عضو کابینه پیش‌قدم شده و با انتشار توییتی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. وی نوشت:

امروز و در صحن علنی مجلس، رئیس جمهور از لزوم شفاف‌سازی در بودجه و ضرورت توسعه‌ی دولت الکترونیک سخن گفتند و نقادان را به نقادی و افکار عمومی را به حمایت از اصلاحات ساختاری دعوت کردند. در پاسخ به این دعوت به‌عنوان عضو کابینه پیش‌قدم می‌شوم.از دو پیشنهاد وزارت ارتباطات در لایحه‌ی بودجه خبری نیست. پیشنهاد استفاده‌ی بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را داشت و نیز پیشنهاد تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی که انحصار کنونی آن، مانع توسعه است.

وزیر ارتباطات از بررسی این پیشنهادها در شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون فرعی اقتصاد خبر داد و این موضوع را برابر با یک سال از دست دادن زمان دانست. وی همچنین نوشت:

درآمدهای دولت در حوزه‌ی ارتباطات همان ۶٫۴۰۰ میلیارد سال ۹۷ تعیین شده است. پیش‌بینی تحقق این درآمد در سال ۹۷، مبلغ ۵۲۰۰ میلیارد تومان است‌. پیش‌بینی ابتدایی ما برای ۹۷ همان ۵۲۰۰ بود که در قانون ۶۴۰۰ دیده شد. امسال سقف بودجه واقعی‌تر دیده شده و ممکن است با برخی تصمیم‌ها این عدد هم محقق نشود.

وزیر ارتباطات در ادامه‌ی اظهارات خود نوشت:

مطابق مصوبه‌ی مجلس، همه‌ی درآمدهای حوزه‌ی ارتباطات بایستی در توسعه‌ی زیرساخت‌های آن هزینه شود. در قانون سال قبل، به ۳۹ درصد تقلیل یافت. سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه‌ی اشتغال لحاظ شده که تخصیص کنونی آن "صفر" است. امسال اسما ۵۰ درصد اعتبارات بازخواهد گشت هر چند رسما را خدا می‌داند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات