فورد موستانگ برقی ساخت روسیه با ۸۴۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک استارتاپ روسی به نام Aviar Motors نسخه‌ای الکتریکی از فورد موستانگ را طراحی کرده است که قدرت آن به ۸۴۰ اسب بخار می‌رسد.
تبلیغات

تاکنون چندین پروژه‌ی برقی‌سازی فورد موستانگ‌های کلاسیک معرفی شده‌اند اما این اولین بار است که این کار در روسیه انجام می‌شود. این فورد موستانگ کلاسیک توسط یک شرکت استارتاپ روسی با نام آویار موتورز ساخته شده است. این فورد موستانگ نسل اول مدل فست‌بک ۱۹۶۷ از شاسی آلومینیومی و بدنه فیبر کربنی سود می‌برد. آویار موتورز این خودرو را Aviar R67 نام نهاده و در نمای بیرونی نیز شاهد استفاده از چراغ‌های LED در جلو و عقب، دستگیره های در آیرودینامیکی تاشونده و رینگ‌های جدید ۲۰ اینچ هستیم.

فورد موستانگ

از دیگر تغییرات این موستانگ می‌توان به اسپیلیتر جلو، اسپویلر عقب که در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باز می‌شود و دیفیوزر عقب جهت کاهش فشار هوا در زیر خودرو اشاره کرد. اسپویلر عقب این خودرو در صورت فعال کردن حالت‌های رانندگی اسپرت و Race هم به‌صورت اتوماتیک بالا می‌آید. سازنده برای بهبود وضعیت آیرودینامیکی این محصول اقدام به نصب یه صفحه در زیر خودرو کرده که سبب شده زیر این موستانگ همانند خودروهای مسابقه‌ای کاملا صاف باشد. سیستم تعلیق هم این قابلیت را دارد تا باتوجه به سرعت، ارتفاع را تغییر دهد.

فورد موستانگ

داخل اتاق این فورد موستانگ بیش از آنکه شبیه محصولات فورد باشد، شبیه تسلا است. یک نمایشگر عمودی بزرگ لمسی با سایز ۱۷ اینچی در وسط داشبورد نصب شده که بیشتر تنظیمات خودرو از طریق آن انجام می‌شود. نشان‌دهنده‌ها نیز از نوع دیجیتالی در مقابل راننده قرار دارند و در دو سمت آن‌ها خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع که دارای طراحی توربین شکل هستند به چشم می‌خورند. بر خلاف ظاهر کلاسیک این فورد موستانگ، هر آنچه از یک خودروی قرن بیست‌ویکمی انتظار دارید در آن وجود دارد و می‌توان از امکانات آن به سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه، صندلی‌های برقی ۱۲ جهته، گرمکن صندلی، دوربین دید عقب، سقف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

فورد موستانگ

فورد موستانگ R67 یک خودروی چهارچرخ محرک بوده و نیروی مورد نیاز خود را از دو موتور الکتریکی که هر یک روی یکی از محورهای نصب شده‌اند تامین می‌کند. مجموع قدرت موتورهای الکتریکی این خودرو به ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز به ۹۶۶ نیوتون‌متر می‌رسید. R67 می‌تواند سرعت خود را در ۲.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب گرفتن از سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت تا سرعت ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت نیز برای این خودرو تنها ۱.۲ ثانیه زمان می‌برد. در نهایت نیز R67 می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که به‌صورت الکترونیکی محدود شده است.

به گفته‌ی سازنده، R67 با هر بار شارژ ۵۰۷ کیلومتر را طی کند و باتری مورد استفاده در آن ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

به‌گفته‌ی آویار موتورز، R67 اولین ماسل کار برقی است که به سیستم تولید صدای مصنوعی هم مجهز شده است و صدایی شبیه به صدای اگزوز فورد موستانگ شلبی GT500 دارد.

فورد موستانگ
فورد موستانگ
فورد موستانگ
فورد موستانگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات