قیمت خودرو تا هفته آینده اعلام خواهد شد

یک‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت اعلام کرد که با قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید خودروهای پرفروش تا هفته آینده مشخص خواهد شد.
تبلیغات

دیشب رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به مسائل مهم در حوزه‌ی صنعت خودرو گفت:

خودروسازان موظفند خودروهایی که با قیمت قطعی فروخته‌اند، با همان قیمت واگذار کنند. قیمت جدید خودروهای پرفروش نیز تا هفته‌ی آینده و با قیمت‌گذاری توسط ستاد تنظیم بازار مشخص می‌شود. هدف اصلی از مصوبه‌ی فروش خودرو با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه‌ی بازار، پایین آوردن قیمت خودرو در بازار بود. شرط این‌گونه فروش خودرو، افزایش تولید و عرضه‌ی محصولات است. دو خودروساز اصلی کشور (ایران خودرو و سایپا) تنها مجوز پیش‌فروش ۳۰ درصد از ظرفیت تولیدشان را دریافت کرده‌اند. دو علت اصلی بدقولی خودروسازان در عمل به تعهداتشان، مشکلات ورود قطعات از خارج و کاهش تولید خودرو بود.
رضا رحمانی وزیر صنعت

رحمانی با اشاره به بازار ۷۰ هزار میلیارد تومانی خودرو در کشور گفت:

۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار واحد صنعتی قطعه‌ساز در ۱۵ استان کشور در این صنعت مشغول به کار هستند. چند ماه پیش تولید خودرو در کشور به‌شدت کاهش یافته بود و در وضعیت خطرناکی قرار داشتیم، اما اکنون روند نزولی تولید خودرو کاهش یافته و شاهد افزایش تولید هستیم.
خودروهای وارداتی

رحمانی با اشاره به وجود ۱۳ هزار خودروی وارداتی در گمرک گفت:

با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه قضایی، این خودروها به‌زودی ترخیص می‌شود و به دست خریداران و مصرف‌کنندگان خواهد رسید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات