نرم افزار CRM چیست؟

یک‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
CRM مخفف (Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری بوده که از آن به عنوان یک استراتژی جامع در سازمان ها یاد می شود.
تبلیغات

در واقع CRM به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که سازمان ها برای تحلیل رفتار بین خود و مشتریان با هدف بهبود ارتباط با آن ها صورت می پذیرد. البته نرم افزار CRM بستری برای این استراتژی موفق سازمانی است که از دیگر قابلیت های این نرم افزار تسریع و بهبود روند بازاریابی و فروش است که در نهایت منجر به افزایش فروش می گردد.

تاثیر نرم افزار CRM بر کسب و کار من

به جرات می توان گفت جامع ترین نرم افزار سازمانی که قابلیت های مختلفی را در خود جای داده، نرم افزار  CRM است.

اگر شما هنوز درباره سرمایه گذاری بر روی این نرم افزار جامع و کاربردی مردد هستید اجازه بدهید تا چند نمونه از آمارهایی که سازمان ها پس از پیاده سازی این استراتژی منتشر کرده اند را باهم بررسی کنیم.

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به ازای هر ۱ دلار هزینه، ۸.۷۱ دلار است. یعنی به ازای هر ۱ دلاری که شما سرمایه گذاری می کنید ۸.۷۱ دلار به شما باز می گردد.
  • دسترسی به اطلاعات و دسته بندی مشتریان ۱۰۰% راحت تر از گذشته خواهد بود و برنامه ریزی برای رفتار آن ها در خریدهای بعدی بهتر از همیشه انجام خواهد شد.
  • نرم افزار CRM در کمترین حالت ۵۰% و در بیشترین حالت ۸۳% موجب افزایش فروش در سازمان می شود.
  • حفظ مشتریان وفادار و جذب سرنخ های جدید تا ۵۶% افزایش یافته و میزان رضایتمندی مشتریان را ۷۷% افزایش می دهد.
  • نرم افزار CRM با بهره مندی از امکان BPMS (سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار)، تا ۶۹% موجب تسریع فرآیندهای مختلف سازمانی می شود.

این تنها بخشی از تحولاتی است که نرم افزار CRM با حضور خود در سازمان ایجاد می کند. استراتژی CRM تکیه بر افزایش فروش، بهره وری و خدمات پس از فروش دارد که این موارد دقیقا وجوه تمایز سازمان های موفق و ناموفق است.

جهان بدون CRM

راننده ای را در نظر بگیرید که قصد سفر به شهری بسیار دورتر از محل سکونت خود را برای اولین بار دارد. این راننده برای رسیدن به مقصد خود نه نقشه ای به همراه دارد و نه شخصی که به او بخواهد در پیمودن این مسیر کمک کند.

نتیجه را بهتر است خودتان حدس بزنید. حال برای شرکت ها و پیمودن مسیر موفقیت نیز چنین مثالی صدق می کند و CRM به عنوان اصلی ترین ابزار برای طی کردن این مسیر منظور می گردد.

بدون نرم افزار CRM سازمان ها دچار مشکلاتی همچون:

  • نبود امکانی جهت محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • افزایش دوباره کاری و اتلاف وقت سازمان
  • عدم وجود ارتباطات درون سازمانی
  • افزایش هزینه های زائد سازمان
  • افزایش مشتریان ناراضی
  • کاهش مشتریان جدید
نرم افزار CRM چیست؟

گاهی اوقات، سازمان ها پس از خرید و راه اندازی نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) نمی توانند از تمام امکانات آن بهره مند شوند و این موضوع موجب می شود تا صاحبان کسب و کار خط بطلانی بر روی تمامی فلسفه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری بکشند.

دلیل اصلی بروز چنین معضلی عدم وجود دانش مورد نیاز برای استفاده از CRM در سازمان و یا عدم وجود قابلیت های لازم نرم افزار خریداری شده است که اشخاص را با سردرگمی در استفاده از آن مواجه می کند.

نرم افزار پیام گستر افزون بر امکان استفاده از نسخه رایگان یا دمو (Demo) بخش بزرگی از تمرکز خود را بر روی پشتیبانی و آموزش کار با نرم افزار CRM کرده است و امکان آموزش رایگان مشتریان را به صورت وبینار (Webinar) محیا کرده است.

همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) و همچنین پشتیبانی فعال یک پیام مشخصی برای کاربران دارد و آن هم این که :"شما در استفاده از نرم افزار CRM تنها نیستید".

این امکانات دست به دست هم داد تا پیام گستر شعار "فناوری بر مدار مشتری" را برای خود برگزیند و به عنوان رهبر بازار CRM ایران شناخته شود.

آدرس: تهران - میدان پونک - خیابان میرزا بابایی - پلاک ۵۵ - ساختمان اسپیناس - طبقه ۵

تلفن: 49714

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات