۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک و مناطق آزاد انبار شده است

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه خودروی وارداتی در محوطه‌های گمرک، انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انبار شده است.
تبلیغات

یک مقام مسئول در گمرک ایران درباره آمار قطعی تعداد خودروهای وارداتی دپوشده در محوطه‌های گمرکی و انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت:

تعداد قطعی این خودروها براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۴ هزار دستگاه است که از این تعداد، حدود ۶۴۰۰ دستگاه مربوط‌ به ثبت سفارش‌های غیرقانونی هستند و از سوی مرجع قضایی توقیف شده‌اند؛ مابقی این خودروها نیز یا مجوز ثبت سفارش ندارند، یا تاریخ مجوز ثبت سفارششان منقضی شده است.
واردات خودرو

این مقام که به‌دلیل برخی ملاحظات خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، ادامه داد:

در صورتی که شورای هماهنگی اقتصادی، پیشنهاد دولت جهت ترخیص این خودروها را تصویب و ابلاغ کند، اجازه‌ی ثبت سفارش این خودروها از سوی سازمان توسعه تجارت به واردکنندگان داده خواهد شد. پس از ابلاغ چنین مجوزی است که گمرک جمهوری اسلامی می‌تواند با انجام تشریفات گمرکی و براساس ضوابط فنی واردات خودرو، حقوق و عوارض گمرکی این خودروها را دریافت کند و اجازه ترخیص به آن‌ها بدهد.
واردات خودرو

این مقام مسئول در خصوص اظهارات دو روز قبل دادستان تهران مبنی بر اینکه «طبق گزارش جدید پلیس فتا، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی ۹ هزار دستگاه، و نه ۶۵۰۰ دستگاه است»، گفت:

این مسئله تا زمانی‌که مراجع قضایی و ذی‌ربط به گمرک اعلام نکنند، به حوزه‌ی کاری ما مربوط نمی‌شود و مرتبط با حوزه‌ی فعالیت سازمان توسعه‌ی تجارت است. بنابراین طبق آخرین آماری که به‌صورت رسمی از سوی مراجع قضایی به سازمان توسعه تجارت و ما اعلام شده، تعداد خودروهای ثبت سفارش غیرقانونی، ۶۵۰۰ دستگاه است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات