پیروزی تیم بی ام و در افتتاحیه فصل پنجم فرمول E

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مسابقه‌ی افتتاحیه رقابت‌های فرمول ای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با پیروزی آنتونیو فلیکس دا کستا از تیم بی‌ام‌و آندرتی به پایان رسید؛ ژان اریک ورن و ژروم دی آمبروزیو دوم و سوم شدند.
تبلیغات

فصل جدید مسابقات فرمول ای با پیروزی آنتونیو فلیکس دا کاستا از تیم بی‌ام‌و آندرتی در ای-پری الدرعیه عربستان سعودی آغاز شد. مسابقه‌ی افتتاحیه فرمول E در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با شرکت ۱۱ تیم از جمله بی‌ام‌و آندرتی، آئودی، نیو، جگوار، ویرجین، دراگون، ونتوری و ماهیندرا در عربستان انجام به پایان رسید. امسال شاهد حضور برخی رانندگان سابق فرمول یک در مسابقات خودروی الکتریکی یا Formula E هستیم. 

Formula E E-Prix / فرمول ای خودروی الکتریکی

دا کاستا که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، توانست به پیشتازی خود در مسابقه ادامه دهد و دومین پیروزی دوران حرفه‌ای خود در فرمول ای را کسب کند. در این رقابت ژان اریک ورن از تیم دی‌اس (DS) و ژروم دی آمبروزیو از تیم ماهیندرا در رده‌های دوم و سوم ایستادند. البته دی آمبروزیو به‌دلیل تخلف فنی، جریمه عبور از پیت‌لین دریافت کرد و به همین دلیل رده دوم را به ژان اریک ورن تقدیم کرد و خود روی سکوی سوم ایستاد.

Formula E E-Prix / فرمول ای خودروی الکتریکی

از جمله رانندگان باسابقه می‌توان به فیلیپه ماسا و استوفل وندورن اشاره کرد که سال‌های گذشته در مسابقات فرمول یک با تیم‌هایی مانند فراری و مک‌لارن حضور داشته‌اند. وندورن که فصل آینده در فرمول یک صندلی نخواهد داشت، تصمیم گرفت که با تیم HWA در رقابت‌های فرمول E شرکت کند. در پایان ماسا و وندورن در رده‌های چهاردهم و هفدهم جدول مسابقه قرار گرفتند و نتوانستند از اولین ای-پری فصل امتیازی کسب کند. 

Formula E E-Prix / فرمول ای خودروی الکتریکی

پیش از شروع مسابقه در فن‌بوست (Fanboost)، وندورن و ماسا بیشترین امتیاز را از طرفداران دریافت کردند تا بتوانند در مسابقه اصلی فرمول ای عملکرد بهتری داشته باشند. اما ماسا علاوه‌بر جریمه تیمی از دقیقه ۲۲ مسابقه و هنگام فعال شدن فن‌بوست، به‌جای استفاده از ۱۰۰ کیلوژول انرژی، از ۱۵۰ کیلوژول انرژی باتری خودروی برقی بهره برد و همین نقض قانون باعث شد تا در مجموع با جریمه‌ی ۲۵ ثانیه‌ای رو‌به‌رو شود. این جریمه‌ها باعث شد تا ماسا به رده هفدهم نزول کند و از اولین مسابقه فرمول ای در الدرعیه عربستان دست خالی بیرون برود. 

Formula E E-Prix / فرمول ای خودروی الکتریکی
من از عملکرد خود در مسابقه امروز راضی هستم. رتبه‌ای که در مسابقه به دست آوردم بسیار خوب بود اما متاسفانه جریمه‌ها مانع از موفقیت من شدند. من با نتایج امروز ناامید نمی‌شوم و معتقد هستم که همه‌ی چیزها از جمله، استراتژی، حالت حمله، سبقت‌گیری و کار گروهی عالی بود. امیدوارم در آینده بتوانیم جبران کنیم و به موقعیت بهتری در جدول برسیم. 
فیلیپه ماسا فرمول یک

مرحله بعدی فرمول E طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه امسال در مراکش برگزار خواهد شد. باتوجه‌به تاثیرگذاری رای طرفداران در تعیین برنده مسابقات فرمول ای، هواداران رانندگان می‌توانند از اکنون تا روزهای مانده به زمان برگزاری مرحله دوم با مراجعه به این آدرس در رای‌گیری فن‌بوست شرکت کنند. 

دانلود    360P       720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات