لینکدین فهرست ۵۰ روند سال ۲۰۱۹ را برای دنیای تجارت و کسب‌وکار منتشر کرد

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ایده‌ها و پیش‌بینی‌های لینکدین را بر اساس گردآوری نظرات رهبران کسب‌وکار، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان در ادامه بخوانید.
تبلیغات

لینکدین در مطلب مشابهی برای سال ۲۰۱۸ نوشت: «اگر سال ۲۰۱۷ شما را خسته و بی‌رمق کرده، پس خود را آماده شرایط بدتر سال آینده کنید»، با ابراز تاسف آن روندها هنوز آهسته‌تر نشده‌ است. رهبران کسب‌وکار، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان که پیش‌بینی‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را به لینکدین ارائه کردند، اقتصادی متزلزل، نظم ناپایدار جهانی و ادامه‌ی ناآرامی‌ها و اضطراب‌ها را پیش‌بینی می‌کنند؛ البته با تمرکز بر مراقبت از خودمان، یکدیگر و انجام اقدامات موثر و درست. در ادامه چشم‌انداز سالانه‌ی لینکدین برای سال آینده را مشاهده می‌کنید. شما هم می‌توانید نظرات خود را با این شبکه‌ی اجتماعی با هشتگ BigIdeas2019 در میان بگذارید.

۱. همه‌چیز در مورد نسل Z است

در سال ۲۰۱۹، تعداد افراد متعلق به نسل Z (آن دسته از افرادی که پس از سال ۱۹۹۷ متولد شده‌اند)، از نسل هزاره بیشتر خواهد شد. انتظار می‌رود نسل Z بیش از ۳۰ درصد از جمعیت جهان و ۲۰ درصد از نیروی کار جهان را نمایندگی کند.

برنه براون، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب به انتخاب نیویورک تایمز، به LinkedIn می‌گوید:

آنها افرادی بسیار متفاوت هستند؛ گروهی که من آن‌ها را کنجکاو، امیدوار، همیشه در حال یادگیری و درک رنج‌های جهان و مشتاق به انجام کاری برای آن‌ها یافتم.

۲. رشد اقتصادی کاهش خواهد یافت

آیا رکود اقتصادی در حال ظهور است؟

بله.

سوال این است که چه زمان؟

علایم نگرانی در بازار بورس سهام، بی‌ثباتی سیاسی، رشد بحران بدهی‌ها، شرکت‌ها و افراد اهرمی.

۳. تعدیل نیرو

آیا اخراج‌های بیشتری در راه است؟

اگر چرخش اقتصاد رخ دهد، مطمئنا امکان‌پذیر است.

جنرال موتورز پس از اخراج ۲۲۵۰ نفر از کارکنان خود، در ماه نوامبر خبر اخراج ۱۴۰۰۰ نفر دیگر را نیز اعلام کرد. چند روز پیش ورایزون اعلام کرد که ۱۰.۴۰۰ کارمند از طریق قطع همکاری داوطلبانه از این شرکت جدا خواهند شد.

۴. زمان بیشتر آنلاین بودن در مقایسه با تماشای تلویزیون

این مورد به‌نظر می‌رسد در حال حاضر اتفاق افتاده است.

با این‌حال، طبق ارزیابی ReCode، مردم در مقایسه با تماشای تلویزیون، ساعت‌های بیشتری از روز را در اینترنت سپری خواهند کرد.

۵. برگزیت

داستان Brexit همچنان ادامه دارد.

یان برمر، رئیس گروه اوراسیا، به لینکدین می‌گوید:

واقعا سخت است که در مذاکره درباره‌ی موضوعی پیچیده با یکی از چالش‌انگیزترین نهادهای فراملی در جهان، یعنی اتحادیه اروپا و یکی ناکارآمدترین دولت‌های جهان امروز، یعنی انگلستان، به توافق رسید.
پیش بینی بازار

۶. طراحی فراگیر تبدیل به جریان اصلی خواهد شد

طبق گفته ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت (که همچنین شرکت مادر لینکدین نیز است)، هوش مصنوعی در حال متحول کردن طراحی فراگیر (Inclusive design) است. نادلا گفت:

ما آن را فناوری‌های کمک‌رسان می‌نامیدیم که چک‌لیستی از کارهایی بود که پس از ساخت محصول انجام می‌شد. در حال حاضر این موضوع درباره‌ی تبدیل این روش به جریانی اصلی در فرآیند طراحی است. ما می‌خواهیم به طرحی برای مشارکت کامل افرادی با توانایی‌های مختلف برسیم.

یک کنترل‌کننده‌ی تطبیقی یا توانایی AI برای کمک به افرادی که دچار نارسایی در خواندن متون هستند، دو مثالی است که نادلا به آن اشاره می‌کند.

۷. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی، بر همه‌ی حوزه‌ها در هر صنعت و هر شغلی تاثیر خواهد گذاشت.

۸. جنبش اجتماعی بعدی؟ اشغال سیلیکون ولی

آیا سیلیکون‌ولی به سلطنت خود ادامه خواهد داد؟

گلن کلمن، مدیر عامل شرکت Redfin به لینکدین می‌گوید:

تظاهراتی که در مقابل یک‌درصدی‌ها در وال‌استریت به راه افتاد، در حال چرخش به سمت سیلیکون‌ولی است؛ جایی‌که رهبران فناوری، زمانی به‌عنوان آینده‌سازان دنیایی جدید توصیف می‌شدند، نژادی متفاوت از سرمایه‌داران و دیگر پلوتوکرات‌ها، اکنون خود را در گیرودار مشاجرات درباره مالیات، مسکن و مسائل مالی می‌بینند.

۹. تنظیم مقررات بیشتر برای شرکت‌های بزرگ فناوری

تنظیم مقررات محلی، ایالتی و فدرال برای شرکت‌های بزرگ فناوری در حال حاضر آغاز شده و احتمالا در آینده ادامه خواهد یافت.

مالیات، رقابت و حفظ حریم خصوصی برخی از مسائلی مهمی هستند که در دستور کار سازمان‌های تنظیم مقررات قرار دارند.

۱۰. اتوماسیون ممکن است به‌طور نامتوازنی مشاغل زنان را تحت تاثیر قرار دهد

کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین‌المللی پول، به لینکدین می‌‍گوید:

فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال متحول کردن روش‌های انجام کارها در سراسر جهان هستند. روند اتوماسیون به‌ویژه برای زنان چالش‌برانگیز است؛ زیرا آن‌ها نسبت‌به مردان، تمایل بیشتری به وظایف شغلی روتین در تمام بخش‌ها و مشاغل دارند؛ بنابراین بیشتر در معرض آسیب‌های اتوماسیون قرار دارند. تحقیقات جدید صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که در ۲۰ سال آینده، ۲۶ میلیون شغل زنان در ۳۰ کشور در معرض خطر جایگزینی توسط فناوری خواهند بود. (۱۸۰ میلیون شغل زنان در سطح جهانی)

لاگارد به آموزش، کاهش شکاف جنسیتی در پست‌های مدیریتی و کاهش شکاف دیجیتالی به عنوان اقدامات مهم در این زمینه اشاره می‌کند.

آینده

۱۱. ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت بهداشتی، خورد‌وخوراک شما را پوشش خواهند داد

کایزر پرمننته، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل برنارد تایسون به لینکدین می‌گوید:

اگر شما بدون هیچ شغلی در خانه نشسته‌اید، این امر بر سلامتی‌تان تاثیر می‌گذارد و باعث استرس ذهنی و فشار خون بالا، یعنی نشانه‌های ابتدایی بیماری فشارخون می‌شود.

آیا ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی نوآورانه، شروع به ارائه‌ی خدمات به بیماران در مورد مواد غذایی و آموزش تغذیه خواهند کرد؟ به‌عنوان مثال، Geisinger، یک سیستم مراقبت بهداشتی در پنسیلوانیا، یک «داروخانه مواد غذایی تازه» را آغاز کرد.

۱۲. #MeToo وارد فاز دوم خواهد شد ...

۱۳. ... اما برخی از مدیران سرخورده بازخواهند گشت

۱۴. مبارزه با فقر شدید افزایش خواهد یافت

طی ۲۵ سال گذشته، لینکدین یادآور می‌شود که بیش از یک میلیارد نفر از فقر شدید خود خارج شده‌اند و نرخ فقر جهانی در پایین ترین سطح خود قرار دارد. ملیندا گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، به لینکدین گفت:

ما همیشه نمی‌توانیم شرایطی را که کودک در آن متولد شده‌ است، تغییر دهیم؛ اما می‌توانیم در ظرفیت این کودک برای رشد، از طریق سرمایه‌گذاری در سلامت و آموزش او برنامه‌ریزی کنیم. اقتصاددان‌ها به سلامت و آموزش، سرمایه‌ی انسانی می‌گویند، زیرا ثابت شده که این‌ها دو موتور رشد اقتصادی هستند.

۱۵. جنگ سرد بین آمریکا و چین در جبهه‌ی فناوری

برمر می‌گوید احتمال جنگ سرد در عرض پنج یا ۱۰ سال آینده بیشتر خواهد شد؛ زمانی که یک رکود اقتصادی و خصومت پایدار روابط بین ایالات متحده و چین را کاهش دهد. برمر به لینکدین گفت:

[در مورد تکنولوژی،] در اینجا جنگ سردی وجود دارد. شما در آنجا چینی‌ها را با مدل AI خود و آمریکایی‌ها را با مدل AI خودمان داریم. چینی‌ها با اینترنت خود، آمریکایی‌ها با اینترنت ما.
future

۱۶. وقتی پای کار در میان باشد، انسانیت شما اهمیت پیدا می‌کند

همان‌طور که اتوماسیون ممکن است به مشاغل انسانی کمتری منجر شود، زمان مناسب برای انسانی‌شدن کار فرا می‌رسد. شکل دادن روابط واقعی، نشان دادن همدلی، خلاقیت، بازخورد. 

۱۷. موتور احتراقی قبل از اینکه از بین برود، هوشمندتر خواهد شد

۱۸. عرضه‌های اولیه‌ی سهام (IPO) بیشتر

عرضه‌های اولیه در زمینه‌ی فناوری راه خود را در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داد. اوبر، Lyft و ...

۱۹. شرکت‌ها به تنوع نیروی کار خود ادامه خواهند داد

۲۰. هدایت جهان «اول من» دشوارتر می‌شود

استن مک کریستال، مدیرعامل گروه McChrystal و فرمانده‌ی پیشین نیروهای ایالات متحده‌ی آمریکا در افغانستان به لینکدین می‌گوید:

چالش ما این است که در حال حاضر در جهان «اول من» هستیم، و منظور از اول من نه فقط برای ملت‌ها، که رهبران و شرکت‌ها را نیز دربرگرفته‌ است. رهبران باید از دیدگاه وسیع‌تری تصمیم‌گیری کنند و وابستگی‌های متقابل را درنظر بگیرند. اگر وارد مذاکره‌ای شوید و انتظار داشته باشید همه‌چیز را شما به‌دست آورید و طرف مقابل ضعیف باقی بماند، در بسیاری موارد، اتفاقی که می‌افتد این است که اکوسیستمی که هر دو به آن وابسته هستند از بین رفته است.

۲۱. دفتر کار خالی می‌شود

افراد بیشتری کار از خانه و ساختار کار از راه دور را برمی‌گزینند.

۲۲. شما دسترسی بهتری به اطلاعات پزشکی خود خواهید داشت

۲۳. خیابان‌های اصلی به هم می‌پیوندند

آیا غول‌های خرده فروشی کوچک‌تر در آمریکا و خارج آن به هم می‌پیوندند تا آمازون را به چالش بکشند؟

۲۴. گزینه‌های مالی به کارگر مدرن خواهد رسید

دن شولمن مدیرعامل شرکت PayPal به لینکدین می‌گوید:

اگر ما بخواهیم برای مردم فرصتی برای زندگی سالم از لحاظ اقتصادی در آینده فراهم کنیم، صنعت باید خدمات مالی طراحی‌شده برای افرادی که کل زندگی حرفه‌ای آن‌ها از طریق یک شغل ثابت تامین می‌شده را بازنویسی کند. فناوری‌های نوظهور و همچنین تغییرات اجتماعی و جمعیتی باعث تغییر در نیازها و تقاضاهای خدمات مالی می‌شود.

۲۵. مدیران عامل به‌شدت کار خواهند کرد تا رهبرانی فراگیرتر شوند یا شغل خود را ترک کنند

بیشتر درگیر باشید یا درغیر این‎صورت با شورش روبرو خواهید شد. مشارکت بیشتر داشته باشید و آموزش و توسعه‌ی رهبری بیشتری را بگذرانید یا مجبور می‌شوید شغل خود را ترک کنید.

در این لینک، فهرست کامل پیش‌بینی ۵۰ روند بزرگ لینکدین در سال ۲۰۱۹ ارائه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات