Cydia مکانیسم خرید برنامه‌های جیلبریک خود را تعطیل می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیدیا (Cydia) قصد دارد مکانیسم خرید برنامه‌های جیلبریکی را تعطیل کند.
تبلیغات

فروشگاه نرم‌افزاری سیدیا پس از سال‌ها فعالیت به‌عنوان فروشگاه کاربردی دستگاه‌های جیلبریک‌شده‌ی آی‌اواس (ios)، درحال غیرفعال‌کردن مکانیسم خریدها است. کاربران می‌توانند ازطریق فروشگاه سیدیا و برنامه‌های شخص ثالث به برنامه‌هایی دسترسی داشته باشند که قبلا دانلود یا خرید کرده‌اند؛ ولی از ابتدای هفته‌ی جاری، دیگر نمی‌توانند ازطریق فروشگاه سیدیا برنامه بخرند.

جی فریمن، مؤسس سیدیا، ازطریق پستی در ردیت (Reddit) با افشای این خبر، به کاربران پیشنهاد کرد حساب‌های پی‌پال را از پروفایلشان حذف کنند. فریمن قبل از آنکه این هفته به‌طور کامل مکانیسم خرید را درباره‌ی پی‌پال تعطیل کند، به طرح اولیه‌ی خود برای بستن خدمات تا پایان سال اشاره می‌کند.

Cydia

این مهندس نرم‌افزار هزینه‌های تحمیل‌شده‌ی ناشی از اجرای این سرویس در زندگی شخصی و امور مالی را در این تصمیم‌گیری خود مؤثر می‌داند:

این سرویس هزینه‌های زیادی برایم دربر داشته است و این چیزی نیست که برای حفظش اشتیاقی داشته باشم. این جزئی بحرانی از اکوسیستمی سالم بود. این صندوق برای مدتی به تأمین مالی کارکنان بخش کوچکی از مردم کمک می‌کرد تا اکوسیستم را حفظ کند؛ اما برای وجهه‌ی کاری‌ام هزینه‌ی زیادی دربرداشت که باعث شد بیشتر مردم به‌دلیل نداشتن درک درست رابطه‌ی سود و درآمد از من متنفر شوند.

سیدیا ده سال قبل و درست کمی بعد از جیلبریک شدن اولین آیفون عرضه شد. این سرویس به کاربران راهی برای دورزدن محدودیت‌های فروشگاه Apple Store ارائه می‌دهد. بااین‌حال، محبوبیت جیلبریک در نزد کاربران کاهش یافته است.

فریمن هفته‌ی آینده قول داده در پستی رسمی‌تر درباره‌ی برنامه‌هایش بیشتر توضیح دهد؛ ولی سرنوشت سیدیا همچنان مبهم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات