پلتفرمی آنلاین و متمرکز برای خرید کالای ایرانی

یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های اخیر، عباراتی نظیر «خرید کالای ایرانی» یا «حمایت از کالای ایرانی» را بارها شنیده‌ایم؛ اما مهجورماندن برندها و کالاهای ایرانی یکی از مشکلات خرید این کالاها است.
تبلیغات

در چند سال اخیر، موج حمایت از کالاهای اینترنتی در قالب برنامه‌های مختلف تبلیغاتی و فرهنگی ترویج داده شده است. این درحالی است که طی چند ماه اخیر و با‌توجه‌به نوسان شدید نرخ دلار که نتیجه‌ای به‌جز گران‌شدن کالاهای وارداتی نداشته، خرید کالای ایرانی نه رفتاری حمایتی، بلکه رویکردی برای تأمین کالاهای مدنظر قشر گسترده‌ای از مردم شده است.

البته دراین‌میان، ناشناخته‌بودن و نبود مرجعی متمرکز برای نمایش و ایجاد قابلیت خرید این کالاها باعث شده بسیاری از کاربران در انتخاب بهترین گزینه‌های موجود با قیمت ایده‌آل با مشکلاتی مواجه شوند.

همچنین، کیفیت پایین برخی کالاهای ایرانی سبب شده وجهه‌ی کلی کالای ایرانی خدشه‌دار و درواقع، به مشکلی برای جلب اعتماد ایرانیان تبدیل شود. روی‌هم‌رفته، واقعیت چیز دیگری است و نمی‌توان کیفیت نامطلوب معدود تولیدات ایرانی را به کل تولیدکنندگان ایرانی تعمیم داد. البته همان‌طورکه اشاره کردیم، مهجور و ناشناخته‌ماندن برند‌های ایرانی خود مزید بر علت شده تا خریداران به دیده‌ی شک و تردید به کالای ایرانی بنگرند.

این‌سو نمایشگاه و فروشگاهی آنلاین برای کالاهای ایرانی است که خلأ موجود برای شناسایی بهترین کالاهای ایرانی را پر می‌کند. درواقع، راهنمایی برای خریداران است تا مجموع کالاهای ایرانی موجود در فروشگاه‌های اینترنتی را به‌صورت یک‌جا بتوانند ببینند و گزینه‌ی دلخواهشان را با درنظرگرفتن بسیاری از عوامل انتخاب کنند.

این نمایشگاه و فروشگاه آنلاین با هدف پرکردن جای خالی مرجعی برای معرفی برندهای ایرانی فعالیت می‌کند و شعار خود را بهبود فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل معرفی کرده است. این‌سو متشکل از ۱۰ دسته‌بندی برای گروه‌های کالایی مختلف از تجهیزات ساختمانی و نوشت‌افزار و موادغذایی گرفته تا پوشاک و خانه و آشپزخانه است. هریک از این دسته‌بندی‌ها، گروه‌های کالایی تفکیک‌شده‌ای را شامل می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی کالای لازمشان را پیدا کنند.

این‌سو علاوه‌بر شناسایی و قراردادن کالاهای اینترنتی موجود در سطح فروشگاه‌های اینترنتی، امکان فعالیت مستقیم را نیز دراختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌دهد. تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای ایرانی ازطریق ثبت‌نام و گرفتن غرفه در این‌سو، می‌توانند کالایشان را بفروشند.

آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد نمایشگاه و فروشگاه آنلاین این‌سو درحال‌حاضر میزبان بیش از ۳۰هزار کالای ایرانی است. افزون‌براین، به حضور فعال ۸۰۰ برند با کیفیت ایرانی درکنار ۲۰۰ فروشگاه باید اشاره کرد که محصولات ایرانی را می‌فروشند و دست کاربران را برای خرید کالای ایرانی بازگذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات