کارمندی خوب است یا فریلنسری

پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شغل‌های کارمندی مزایای زیاد دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به درآمد ثابت ماهیانه، مرخصی با حقوق، بیمه و مزایای بازنشستگی اشاره کرد. کارمندان معمولا باتوجه‌به مدل کاری امنیت شغلی نسبتاً تضمین شده‌ای دارند.
تبلیغات

ساعت کاری مشخص و زمان ‌آزاد، تعطیلات و مرخصی با حقوق از آن نوع مزیت‌هایی است که نمونه آن در هیچ کدام از شغل های آزاد و شخصی دیده نمی‌شود. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد برای ساعت‌های غیر کاری برنامه‌ریزی کنید و از آن زمان برای انجام کارهای دیگر  استفاده کنید. یکی از این کارهای دیگر فریلنسینگ است.

فریلنسینگ چیست؟

فریلنسینگ شغلی است که در آن افراد با گرفتن مزد، به‌صورت پاره وقت و ساعتی – پروژه‌ای و بدون داشتن قرارداد بلند مدت کار محوله را انجام می‌دهند. به افرادی که به شغل فریلنسینگ مشغولند فریلنسر یا آزادکار می‌گویند. به‌طور کلی فریلنسرها از تنوع کاری زیادی نسبت به کارمندان برخوردار هستند. معمولاً آزادی عمل بیشتری برای انتخاب زمان و مکان کار خود دارند. تجربه کارهای متفاوت پروفایل آن‌ها را می سازد و در نتیجه شبکه‌ای از مشتریان برای خود تشکیل می‌دهند.

افراد می‌توانند همزمان با شغل پاره وقت یا تمام وقتشان، به‌عنوان شغل دوم به‌صورت فریلنسر کار کنند.

آیا کارمندان می‌توانند فریلنسر باشند؟

بله، پاسخ به این سؤال ۱۰۰% مثبت است. فریلنسینگ و کارمندی تفاوت‌هایی با هم دارند که آن‌ها را به یک مکمل عالی برای هم تبدیل می‌کند. همان‌طور که گفته شد یکی از مزایای کار کارمندی این است که اکثر آن‌ها مدت زمان‌های خاص و مشخصی را در روز کار می‌کنند.  از طرفی در کار فریلنسینگ هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. بنابرین وی می‌تواند برنامه‌ریزی کند که در زمان‌های آزاد خود پروژه‌هایی را انجام دهد.

از جمله دلایلی که کارمندان درکنار کارشان به فریلنسینگ می‌پردازند:

کسب درآمد

کسب درآمد دلیل اصلی و کافی برای شروع به کار، خصوصا کار دوم است. شخص برای شروع می‌تواند یک پروژه کوچک بردارد، روزی یکی دوساعت روی آن کار کند و به مرور باتوجه‌به مهارت‌ها و شناخت‌هایی که به دست می‌آورد پروژه های بزرگتری بگیرد و سطح درآمدش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پرداختن به کار مورد علاقه

دلیل دیگر پیدا کردن فرصتی برای پرداختن به کار مورد علاقه‌شان است. به‌عنوان مثال این امکان وجود دارد که فردی که به‌عنوان مدیر روابط عمومی در یک شرکت کار می‌کند، علاقه و مهارت زیادی در نویسندگی یا طراحی داشته باشد. این شخص می‌تواند به‌عنوان یک فریلنسر در این فیلد شروع به کار کند و در صورت رضایت به مرور شغلش را عوض کند یا به‌صورت تمام وقت به فریلنسینگ به بپردازد.

فرصت کسب درآمد برای فریلنسرهای ایرانی

پارسکُدرز اولین بازار کار آنلاین ایران و یک رابط تقاضا و اجرا است. در پارسکُدرز کارفرمایان درخواست خود را به‌صورت عمومی یا خصوصی مطرح می‌کنند تا توسط فریلنسرها و با قیمتی رقابتی که آن‌ها پیشنهاد می‌دهند انجام شود، از تایپ و ترجمه گرفته تا طراحی گرافیکی، برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی سیستم‌های بزرگ. پارسکدرز با استفاده از سیستم مالی گروگذاری وجه امنیت مالی طرفین را تضمین می‌کند. این به این معنی است که شما پس از اطمینان از انجام صحیح پروژه حتما هزینه انجام کار را دریافت می‌کنید.

پارسکدرز

۱۱ سال فعالیت و بیش از ۲۷۵۰۰ پروژه موفق

۱۱ سال از تولد پارسکدرز می گذرد و ما آهسته و پیوسته خدمات و سرویس های خود را بهبود داده‌ایم و همین روند را پیش خواهیم گرفت. ۱۱ سال پیش، فراگیری اینترنت و گستردگی سایت‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک و حضور استارتاپ‌ها به‌اندازه امروز نبود؛ بنابراین مخاطبان اولیه سایت برنامه‌نویسان بودند. به این دلیل که به‌ واسطه تخصصشان با این سبک کاری آشنایی بیشتری داشتند.

با گذشت زمان و تلاش‌هایی که برای فرهنگ‌سازی و آشنا کردن افراد با این مفهوم صورت گرفت، امروزه فریلنسینگ، دورکاری و برون‌سپاری پروژه مفاهیمی شناخته‌ شده در اکثر رشته‌ها و زمینه‌های کاری هستند. پارسکدرز طی این سال‌ها در هموار کردن این مسیر نقشی بسزا داشته است.

حضور بیش از ۱۰۰ هزار فریلنسر و انجام بیش از ۲۷۵۰۰ پروژه‌ی موفق، ثمره‌ی فعالیت ما تاکنون است. اولین پروژه در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۸۶ توسط یکی از کارفرمایان با مبلغ ۵۰ هزار تومان گروگذاری شد و این سر آغاز اعتماد همراهان ما به پارسکدرز بود.

 دانش‌بنیان شدیم

پارسکدرز باتوجه‌به داشتن معیارهای آیین‌نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان دارای سابقه و تجربه کافی در زمینه فعالیت خود شناخته شد و اولین پلتفرمی بود که در حوزه‌ی برونسپاری در رده‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

دانش‌بنیان یک اصطلاح کاربردی پیرامون یک مجوز یا گواهینامه است که توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری طی فرایند ارزیابی برای یک شرکت یا مؤسسه براساس محصولات و خدمات آن شرکت صادر می‌گردد.

پارسکدرز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات