شاسی بلند هیوندای پلیسید، به‌طور رسمی رونمایی شد

پنج‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
هیوندای در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ از بزرگ‌ترین کراس‌اور خود با نام پلیسید پرده‌برداری کرده است. این خودرو با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری V6 با ۲۹۱ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود.
تبلیغات

نسل جدید سانتافه بزرگ‌تر از نسل قبلی خود شده اما هیوندای که خواهان کراس‌اوری بزرگ‌تر از این بوده، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ کراس‌اور فول سایز جدیدی به نام پلیسید (Palisade) را معرفی کرده است. این کراس‌اور جدید نه‌تنها از نسخه‌ی معمولی سانتافه بزرگ‌تر است بلکه حتی از سانتافه XL هم طول بیشتری دارد. طول، عرض و ارتفاع پلیسید به ترتیب برابر با ۴.۹۸ متر، ۱.۹۷ متر و ۱.۷۵ متر بوده؛ در حالی‌ که فاصله‌ی محوری آن ۲.۹۰ متر اعلام شده است. این یعنی فاصله‌ی محوری کراس‌اور جدید هیوندای دقیقاً هم‌اندازه‌ی نیسان پث‌فایندر بوده و ۱۰ سانتیمتر از سانتافه XL بیشتر است.

Hyundai Palisade

پلیسید از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار است که مشابه آن در این کلاس وجود ندارد. کراس‌اور پرچم‌دار هیوندای در قسمت جلویی طراحی جسورانه‌ای را به نمایش گذاشته که بسیار به نسل جدید سانتافه شباهات دارد. در این قسمت، جلوپنجر‌ی آبشاری بزرگی جلب‌توجه می‌کند که با چراغ‌های دوبخشی احاطه شده است. هنگام مشاهده‌ی بخش جانبی پلیسید، ابعاد بزرگ آن بیشتر خود را نشان می‌دهد. در اینجا گلگیرهای بزرگی به چشم می‌خورند که رینگ‌های ۲۰ اینچی را در زیر خود جای داده‌اند تا ابهت قدرتمندی ایجاد کنند.

Hyundai Palisade

در بخش عقبی پلیسید برخلاف جلو، چراغ‌های LED عمودی، نمای کاملاً متفاوتی با سانتافه ایجاد کرده‌اند. در این قسمت، درب صندوق عریض نیز بر ابهت خودرو تأکید دارد. هرچند پلیسید خودروی بزرگی است و ارتفاع زیادی دارد اما به‌لطف انجام برخی اصلاحات آئرودینامیکی، ضریب درگ آن به تنها ۰.۳۳ رسیده که برای چنین خودروی بزرگی کاملاً قابل‌توجه است.

Hyundai Palisade

پلیسید با استفاده از سه ردیف صندلی خود می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند. البته برای ردیف دوم، امکان سفارش صندلی‌های خلبانی مجهز به تهویه وجود دارد که در این صورت ظرفیت سرنشین به هفت نفر کاهش پیدا می‌کند. همچنین امکان خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به‌صورت الکتریکی هم وجود دارد. پلیسید که به هفت خروجی USB، ۱۶ نگه‌دارنده‌ی لیوان و تمامی فناوری‌های حال حاضر هیوندای مجهز شده است. ازجمله‌ی ویژگی‌های داخلی برجسته‌ی این کراس‌اور کره‌ای نیز می‌توان به شارژر بی‌سیم و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، پنل دیجیتال آمپر ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. همچنین به‌طور هم‌زمان امکان اتصال دو دستگاه از طریق بلوتوث به خودرو وجود دارد.

Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade

هیوندای کراس‌اور پرچم‌دار خود را به طیف گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی مجهز کرده است که شامل مواردی چون نمایشگر سربالا (HUD)، کروز کنترل تطبیقی و... می‌شود. هیوندای در این خودرو دریچه‌های تهویه‌ای را هم در سقف تعبیه کرده که جریان هوای آرام و یکنواختی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این ویژگی همچنین به سرنشینان امکان انتخاب نوع جریان هوا را نیز می‌دهد. به‌گفته‌ی هیوندای، این ویژگی برای اولین بار در صنعت خودروسازی ارائه شده است.

Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade
Hyundai Palisade

در زیر کاپوت پلیسید یک پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری V6 قرار گرفته است که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و امکان انتخاب سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک هم برای آن وجود خواهد داشت. این کراس‌اور بزرگ از سیستم HTRAC هیوندای هم بهره‌مند است که حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، اسپرت و هوشمند را به همراه یک حالت جدید به نام برف ارائه می‌کند. این حالت، مخصوص شرایط لغزنده است. هیوندای پلیسید در کره‌ی جنوبی به تولید می‌رسد و از تابستان ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات