باسلام، سرویسی برای فروش محصولات خانگی، محلی و روستایی

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند فروشگاه‌های آنلاین در سال‌های اخیر در کشور توسعه یافته‌اند، اما تمرکز اغلب این فروشگاه‌ها محصولات الکترونیک یا مد و پوشاک است؛ در این بین «باسلام»، کسب‌وکارهای خانگی را مدنظر قرار داده است.
تبلیغات

در سال‌های پس از ورود اینترنت پرسرعت به کشور و ایجاد بسترهای متعدد مورد نیاز برای فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی، فروشگاه‌هایی متولد شدند که نیاز برای حضور فیزیکی کاربران در محل فروشگاه را برطرف کردند. با وجود افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در سال‌های گذشته، حوزه‌ی فعالیت این فروشگاه‌ها بیشتر در حوزه‌هایی نظیر فروش محصولات الکترونیک یا مد و فشن بوده است. اخیرا شاهد ظهور مارکت‌پلیس‌ها نیز در کشور بوده‌ایم که امکان فروش اینترنتی برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر را از طریق برندهای شناخته‌شده ممکن کرده‌اند؛ با این وجود، کسب‌وکارهای خانگی یا روستایی همچنان قادر به ارائه‌ی محصولات خود نبوده‌اند. باسلام با ایجاد بستری اینترنتی و به مدد فناوری، ساختاری را ایجاد کرده تا با استفاده از آن کسب‌وکارهای خانگی، محلی، روستایی و تولیدی‌های کوچک و بزرگ قادر به فروش محصولاتشان به‌صورت اینترنتی باشند.

آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارد که در حال حاضر بیش از ۱٫۶۰۰ تولیدکننده از تهران تا روستاهایی نظیر سیستان و بلوچستان و خوزستان در باسلام عضو بوده و غرفه‌ی آنلاین فروش محصولات خود را در اختیار دارند. بازار آنلاین باسلام امکان خرید از میان ۲۲ هزار کالا را برای کاربران فراهم می‌کند.

باسلام

باسلام با داشتن حال‌وهوایی سنتی، حوزه‌های فعالیت خود را به ۷ دسته تقسیم کرده و هر یک از این حوزه‌ها را با عنوان راسته معرفی می‌کند. در واقع باسلام از ۷ راسته تشکیل شده است:

  • مواد غذایی
  • صنایع دستی
  • فرهنگی
  • پوشاک
  • لوازم خانگی
  • عطاری
  • آرایشی و بهداشتی

باسلام به‌عنوان یک استارتاپ دانش‌بنیان فعالیت می‌کند که تیمی ۳۰ نفره آن را تشکیل داده‌اند. سازوکار باسلام به این ترتیب است که پس از خریداری کالای مورد نظر، این کالا توسط تولیدکننده به آدرس شما ارسال می‌شود. مبلغ کالا نیز به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود. این مبلغ به حساب غرفه‌دار رفته و پس از یک هفته با غرفه‌دار تسویه می‌شود. زمان یک‌هفته‌ای تعیین‌شده به این دلیل است تا خریدار از کیفیت کالای دریافتی خود مطمئن شود.

با سلام علاوه‌بر فعالیت در قالب وب‌سایت، دو اپلیکیشن را نیز برای خریداران و غرفه‌داران تدارک دیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات