نسخه‌ی تجاری Infinity Flex ممکن است با نمونه‌ی اولیه تفاوت داشته باشد

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خبرها حاکی از آن هستند که کره‌ای‌ها فقط از نمونه‌ی اولیه گوشی تاشدنی‌ خود رونمایی کرده‌اند و محصول نهایی ممکن است طراحی متفاوتی داشته باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته سامسونگ گوشی تاشدنی خود را به صورت رسمی معرفی کرد. این محصول از نمایشگر جدیدی که Infinity Flex نام گرفته است برخوردار است و می­‌تواند صدها هزار بار بدون هیچ مشکلی تاشده و همچنان به کار ادامه دهد. معرفی این نمونه‌ی اولیه در شرایطی صورت می­‌پذیرد که بر اساس اطلاعات موجود، سامسونگ قرار است از این نمونه، برای تولید نسخه‌ی تجاری نخستین گوشی هوشمند تاشو خود که بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد استفاده کند.

در همین راستا و براساس گزارش­‌های منتشر شده در رسانه‌­های کره‌­ای، ممکن است نسخه‌ی نهایی نمایشگر Infinity Flex، با نمونه‌ی اولیه‌ای که هفته گذشته رونمایی شد به کلی متفاوت باشد. به عقیده‌ی کارشناسان و تحلیل­گران صنعت گوشی‌های هوشمند، برای دست­یابی به یک دستگاه تاشو، سامسونگ نیازمند لولای خارجی است تا به وسیله‌ی آن فاصله‌ی ایجاد شده میان دو قسمت دستگاه را جبران کرده و شکل کششی آن را حفظ کند.

لولاهای مورد نیاز، قرار است توسط شرکت KH Vatec تأمین شوند. طبق داده­‌های موجود این شرکت ۵ مدل از لولاهای تولیدی خود را به سامسونگ ارائه کرده است؛ اما این غول سخت‌افزاری کره‌­ای هنوز تصمیم خود را برای طراحی نهایی محصول­ش اتخاذ نکرده است.

گوشی تاشدنی سامسونگ

نحوه تاشدن نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر Infinity Flex

بدین ترتیب این گوشی هوشمند سامسونگ یا به صورت تاشو از یک طرف نظیر آنچه در رونمایی نمونه‌ی اولیه مشاهده شد یا مانند طراحی گوشی­‌های قدیمی به صورت تاشو از وسط به بازار عرضه می‌شود. با توجه به این دو احتمال، به نظر می­‌رسد که دو نمونه از ۵ لولای ارائه شده به سامسونگ از شانس بالایی برای قرار گرفتن در محصول نهایی را برخوردار هستند اما تا این لحظه هنوز خبری از طرح مورد نظر کره‌ای‌­ها منتشر نشده است.

عملکرد نرم‌افزاری گوگل تأثیر زیادی در طراحی نهایی گوشی تاشدنی کره ای‌ها خواهد داشت

کارشناسان معتقدند لولاهای تأمین شده توسط KH Vatec باید طوری عمل کند که دو انتهای مخالف صفحه نمایش در حالت مسطح به یکدیگر برسند. بدین ترتیب دستگاه به هنگام سقوط از دست کاربران از دوام و پایداری بیشتری برخوردار خواهد بود. طرح این مباحث و نکات فنی درشرایطی است که KH Vatec لولاهایی را توسعه داده است که می­‌توانند مانند لپ‌تاپ در چند مرحله باز شده و زاویه­‌ای مناسب با خط دید کاربر داشته باشند. همچنین این لولاها می­‌توانند با فشردن کلیدهایی آزاد شده و به حالت اولیه خود بازگردند.

در نهایت سامسونگ تصمیم خود را درباره‌ی نوع لولای مورد نیاز برای تولید گوشی هوشمند تاشو خود خواهد گرفت، اما درحال حاضر همه چیز به سرعت گوگل در تطابق سیستم‌عامل اندروید با محصول جدید سامسونگ و توسعه‌ی رابط کاربری مناسب با آن بستگی دارد. بدون شک انتظار کشیدن تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی سری F به بازار از سخت­‌ترین کارهای ممکن برای علاقمندان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات