استارتاپ‌های ناشناسی که به تازگی یونیکورن شده‌اند

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
به گفته‌ی تحلیل‌گران تعداد استارتاپ‌های یونیکورن بر خلاف افزایش ارزش بازار، نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
تبلیغات

«استارتاپ‌های تک شاخ» یا «یونیکورن» به شرکت‌های خصوصی گفته می‌شود که ارزش آن‌ها به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده تعداد استارتاپ‌هایی که تک شاخ می‌شوند به تازگی کاهش پیدا کرده است. ارزش بازارهای خصوصی هر هفته به بالاترین میزان خود می‌رسد اما تعداد استارتاپ‌های یونیکورن کاهش می‌یابد. با این حال پنج استارتاپ تکنولوژی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار رسیده‌اند.

هدر بلینی، تحلیلگر گلدمن ساکس در آخرین نسخه از گزارش‌های سه ماهه اعلام کرد سرعت استارتاپ‌هایی که تک شاخ می‌شوند نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در سه ماهه‌ی دوم سال گذشته ۲۰ استارتاپ عنوان یونیکورن را کسب کرده بودند درحالی‌که تعداد آن‌ها در سه ماهه‌ی سوم سال جاری به پنج استارتاپ تکنولوژی کاهش پیدا کرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی بیشتر پنج استارتاپی می‌پردازیم که به تازگی یونیکورن شده‌اند.

۱- استارتاپ AppLovin

adam foroughi

آدام فروغی، مدیرعامل استارتاپ AppLovin

معرفی استارتاپ: AppLovin پلت‌فرم بازاریابی موبایل است که در سال ۲۰۱۲ در پالو آلتوی کالیفرنیا بنیان‌گذاری شد. آدام فروغی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت است. استارتاپ AppLovin به طراحان بازی‌های آنلاین کمک می‌کند تحلیل بهتری روی بازی‌های خود داشته باشند و از این طریق درآمد کسب کنند.

ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار

کل سرمایه‌گذاری: ۹۵۵ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: این استارتاپ از ابتدا توسط سرمایه‌گذاران فرشته از یاهو و ایبی حمایت شد و آخرین سرمایه‌گذاری آن توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی به نام KKR و به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بود.

۲- استارتاپ BenevolentAI

Joanna Shields

جوانا شیلدز، مدیرعامل استارتاپ BenevolentAI

معرفی استارتاپ: استارتاپ BenevolentAI در سال ۲۰۱۳ و در لندن بنیان‌گذاری شد. این استارتاپ از هوش مصنوعی در تحقیقات پیشرفته‌ی پزشکی استفاده می‌کند و یک ستاره‌ی در حال رشد در زمینه‌ی زیست فناوری و کشف دارو محسوب می‌شود.

ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار

کل سرمایه‌گذاری: ۲۰۳ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: این استارتاپ در روزهای آغازین توسط سرمایه‌گذاران خصوصی حمایت شد و در فروردین ماه از سرمایه‌گذارانی مانند Lansdowne Partners ،Lundbeck ,Nortrust Nominees ،Upsher-Smith Laboratories و Woodford Investment Management سرمایه‌ی ۱۱۵ میلیون دلاری دریافت کرد.

۳- استارتاپ Bird

VanderZanden

تراویس وندرزندن، مدیرعامل استارتاپ Bird

معرفی استارتاپ: این استارتاپ در سال ۲۰۱۷ در سانتا مونیکای کالیفرنیا بنیان‌گذاری شد و در زمینه‌ی کرایه و رزرو اسکوتر برقی فعالیت می‌کند.

ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار

کل سرمایه‌گذاری: ۴۱۵ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: این استارتاپ با سرمایه‌گذاری نقدی و با چند دوره سرمایه‌گذاری با سرعت زیادی رشد کرد و شرکت‌هایی مانند Sequoia Capital و Accel بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آن هستند. سرمایه‌گذاری اخیر ۱۵۰ میلیون دلاری روی این شرکت ارزش آن را به بیش از دو میلیارد دلار افزایش داد.

۴- استارتاپ Automation Anywhere

Mihir Shukla

ماهیر شوکلا، مدیرعامل استارتاپ Automation Anywhere

معرفی استارتاپ: استارتاپ Automation Anywhere در سال ۲۰۰۳ بنیان‌گذاری شد و در زمینه‌ی ساخت نرم‌افزار برای ربات‌هایی فعالیت می‌کند که به شرکت‌ها امکان می‌دهد کارهای روتین را به صورت خودکار انجام دهند. منظور از ربات در این استارتاپ، ربات‌های نرم‌افزاری هستند که آموزش داده می‌شوند از طریق اپلیکیشن کارهای لازم را انجام دهند.

ارزش فعلی استارتاپ: ۱.۸ میلیارد دلار

کل سرمایه‌گذاری: ۲۵۰ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: این استارتاپ در اولین دوره‌ی سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلار از شرکت‌هایی مانند NEA و گلدمن ساکس سرمایه جذب کرد.

۵- استارتاپ Aihuishou.com

David-Ramos

معرفی استارتاپ: استارتاپ Aihuishou.com یک پلت‌فرم چینی است که در سال ۲۰۱۱ بنیان‌گذاری شد و در زمینه‌ی فروش لوازم الکترونیک دست دوم مانند گوشی موبایل و لپ‌تاپ فعالیت می‌کند.

ارزش فعلی استارتاپ: ۱.۵ میلیارد دلار

کل سرمایه‌گذاری: ۲۷۸ میلیون دلار

سرمایه‌گذاران: این استارتاپ در چندین دوره سرمایه‌گذاری، سرمایه‌ی خوبی دریافت کرده و با همکاری شرکت‌هایی مانند Global Management و JD.com به بالاترین ارزش خود رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات