باگ جدید در سرورهای مایکروسافت، ویندوز 10 نسخه‌ی پرو را به نسخه‌ی هوم تغییر می‌دهد

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به علت بروز مشکل در سرور‌های فعال‌سازی مایکروسافت، نسخه‌ی پرو ویندوز ۱۰ با نسخه‌ی هوم که امکانات کمتری دارد، جایگزین می‌شود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که سرور‌های فعال‌سازی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ با مشکل روبرو شده باشند. صبح امروز، برخی از کاربران ویندوز ۱۰ در حالی از خواب برخواستند که اتفاقی عجیب انتظارشان را می‌کشید. به‌واسطه‌ی وجود یک خطا‌، نسخه‌ی پرو ویندوز ۱۰ برای برخی از کاربران با نسخه‌ی هوم جایگزین شده بود.

کاربری با نام Matt Wadley یکی از نخستین کسانی بوده که این موضوع را از طریق توییتر با دیگران به اشتراک گذاشته است. او که عضو برنامه‌ی اینسایدر ویندوز ۱۰ نیز بوده، پس از به‌روزرسانی به‌ آخرین بیلد آزمایشی با چنین مشکلی روبرو شده است:

پس از به‌روزرسانی به بیلد اینسایدر ۱۸۲۷۷، لایسنس دیجیتالی ویندوز ۱۰ من بی‌اعتبار شد. اصلاً نمی‌توانم سر در بیاورم! من همیشه بیلد‌های اینسایدر را روی دستگاهم نصب کرده‌ام و هرگز مشکلی با فعال‌سازی ویندوز نداشته‌ام. نه سخت‌افزاری را تغییر داده‌ام و نه چیز دیگری را عوض کرده‌ام. نمی‌دانم چه‌کار باید انجام دهم.

در حالی که بیلد اینسایدر ۱۸۲۷۷ با ویژگی‌های مثبت بسیاری نظیر بهبود عملکرد بخش Focus Assist در برنامه‌های تمام‌صفحه، بهینه‌سازی High-DPI و... همراه بوده، اما مایکروسافت در بخش مشکلات‌ شناخته‌شده‌ی این بیلد ابداً به چنین مشکلی اشاره نکرده است.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که مشکل موردبحث تنها به کاربران اینسایدر محدود نمی‌شود. طولی نکشید که دامنه‌ی توییت‌هایی با مضمون فوق افزایش پیدا کرد و کاربران عادی نیز از وجود چنین مشکلی در نسخه‌های غیر‌آزمایشی خبر دادند.

بخش اعظم این مشکلات برای افرادی پیش آمده که در طی روزهای گذشته از نسخه‌ی قدیمی ویندوز ۱۰ به نسخه‌ی جدید به‌روزرسانی کرده‌اند.

یکی از دستگاه‌های سه‌ساله‌ی لنوو یوگا، هنگام فعال‌سازی ویندوز به‌صورت ناگهانی خطای 0xC004C003 را نمایش داد. ابزار عیب‌یابی ویندوز، رایانه‌ی من را با نسخه‌ی هوم ویندوز ۱۰ می‌شناسد؛ در حالی که برچسب «۸ پرو» زیر لپ‌تاپ قرار گرفته است.

افزون بر موارد فوق، عده‌ای دیگر از کاربران چنین مشکلی را با نصب ویندوز ۱۰ تجربه کرده‌اند. 

طبق گفته‌ی افرادی که با مرکز پشتیبانی مایکروسافت تماس گرفته‌اند، ردموندی‌ها شکیبایی بیشتر را تا رفع این مشکل پیشنهاد داده‌اند. پشتیبان‌های مایکروسافت از بروز خطایی در سرور‌های مایکروسافت خبر داده‌اند که سابقه‌ی فعال‌سازی ویندوز ۱۰ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ با این حال، در حالی که مهندسین این شرکت در صدد رفع ایراد یادشده‌ هستند، کاربران آسیب‌دیده می‌توانند طبق روال عادی از دستگاه خود استفاده کنند.

پاسخ بخش پشتیبانی مایکروسافت در رابطه با این مشکل به شرح زیر است:

تعداد اندکی از مشتریان ما مشکلاتی را با فعال‌سازی ویندوز ۱۰ تجربه‌ کرده‌اند. مهندسین ما سعی دارند این مشکل را در اسرع وقت برطرف سازند. در طی ۲۴ ساعت آینده، این موضوع به‌صورت خودکار مرتفع خواهد شد. کاربران ویندوز ۱۰ پرو می‌توانند در این بازه‌ از رایانه‌ی خود طبق روال همیشگی استفاده کنند.

اگر شما نیز جزو افراد آسیب‌دیده هستید، بهتر است به توصیه مایکروسافت توجه کنید تا مشکل یادشده ظرف ۲۴ ساعت آینده‌ از طرف سرور برطرف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات