نیکون Z7 و چالش سازگاری با لنزهای برندهای متفرقه

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا برخی از کاربران لنزهای تامرون از عدم پشتیبانی لنزهای این شرکت از دوربین جدید بدون آینه Nikon Z7 شکایت کرده‌اند؛ اما ظاهرا چنین مشکلی در لنزهای سیگما مشاهده نشده است.
تبلیغات

سیگما و تامرون هر دو از تولیدکننده‌های محبوب لنزهای ثالث هستند که توسط عکاسان دوربین‌های DSLR نیکون استفاده می‌شوند؛ اما احتمالا مشتریان این دو برند در استفاده از لنزهای این شرکت‌ها در دوربین جدید بدون آینه یا mirroless نیکون با نام Nikon Z7 تجربیات مختلفی داشته باشند.

به‌نظر می‌رسد صاحبان لنزهای Sigma اصولا مشکلی با استفاده از لنزهای‌ خود در دوربین جدید نیکون پیدا نمی‌کنند؛ چرا که این شرکت در اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۸ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام لنزهای فعلی سیگما با استفاده از آداپتور FTZ مانت دوربین Nikon Z7 قابل استفاده هستند.

در این بیانیه آمده است:

با تشکر فراوان از شما برای خرید و استفاده از محصولات ما؛به اطلاع می‌رسانیم که لنزهای قابل تعویض سیگما برای استفاده در دوربین‌های نیکون به‌طور خاص برای استفاده روی محصول جدید نیکون Z7 با استفاده از آداپتور جدید نیکون FTZ هیچ مشکلی در کاربری‌های عمومی نخواهند داشت.با این وجود، هنگام استفاده از این لنزها به نکات زیر دقت فرمایید؛لنزهای قابل تعویضی که موتور درایو AF را شامل نمی‌شوند، تنها در حالت فوکوس دستی عمل خواهند کرد.برخی از لنزهای قابل تعویضی که قبل از نوامبر ۲۰۱۳ توسط کاربران خریداری شده‌اند، با دوربین‌های DSLR کنونی سازگار نیستند و در این دوربین نیز کار نخواهند کرد.

در این سو صاحبان لنزهای Tamron به این اندازه خوش‌شانس نیستند. تامرون نیز اخیرا بیانیه‌ای صادر کرده و هشدار داده که لنزهای این شرکت احتمالا روی دوربین نیکون Z7 با استفاده از آداپتور FTZ به‌درستی کار نمی‌کنند. در این بیانیه آمده است:

کاربران عزیز و خریداران آینده‌ی لنزهای قابل تعویض تامرون؛با تشکر از شما بابت استفاده از محصولات تامرون و حمایت مداوم از ما.مطلع شده‌ایم که برخی از مدل‌های لنزهای سری‌ Di/Di II، طراحی‌شده برای دوربین‌های نیکون روی دوربین جدید نیکون Z7 که در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ به همراه آداپتور FTZ مخصوص مانت Z دوربین نیکون Z7 معرفی شده، به‌درستی عمل نمی‌کنند.ما در حال تحقیق‌ و بررسی علل هستیم، در صورت پیدا شدن راه‌حل این مشکل متعاقبا در مورد سازگاری هر یک از لنزها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

البته باید منتظر ماند و دید که آیا تامرون این مشکل را حل خواهد کرد یا خیر. در غیر این صورت، شاهد خواهیم بود که بسیاری از عکاسان دوربین‌های نیکون با تغییر دوربین خود به Z7 مجبور هستند لنزهای تامران خود را در بازار دست دوم با قیمت‌های ارزانی به فروش برسانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات