مایکروسافت قیمت نسخه خانگی ویندوز ۱۰ را افزایش داد

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در سکوت خبری قیمت نسخه Home سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را افزایش داده است.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، اغلب کاربران نسخه‌های جدید ویندوز بهای جداگانه‌ای برای این سیستم‌عامل پرداخت نمی‌کنند. گفتنی است اغلب رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها به‌طور پیش‌فرض از این این سیستم‌عامل بهره می‌برند و پس از انتشار نسخه‌های جدیدتر ویندوز  ۱۰، امکان ارتقاء به‌صورت رایگان وجود دارد. همچنین مجموع عوامل ذکرشده و  استفاده از نسخه‌های کرک‌شده‌ی ویندوز در برخی کشورها، باعث کاهش آمار فروش و سوددهی این محصول نرم‌افزاری شده است.

در همین راستا خبر رسیده است که مایکروسافت در سکوت خبری قیمت نسخه Home سیستم‌عامل Windows 10 را افزایش داده است. همچنین از این پس کاربران مک‌بوک  اپل برای استفاده از این سیستم‌عامل در Bootcamp ملزم به پرداخت مالیات بیشتری خواهند بود. تا پیش از این، قیمت نسخه‌ی خانگی ویندوز ۱۰ برابر با ۱۱۹.۹۹ دلار بود و افزایش ۱۹.۰۱ دلاری آن، بهای ارزان‌ترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را به ۱۳۹ دلار تغییر داده است.

مقاله‌های مرتبط:

    لازم به ذکر است که این افزایش قیمت به‌طور رسمی از سوی ردموندی‌ها اطلاع‌رسانی نشده است. به همین دلیل زمان دقیق آن مشخص نبوده و احتمال می‌رود این امر در ماه سپتامبر اجرایی شده باشد. عدم اطلاع‌رسانی Microsoft سبب شده تا برخی خرده‌فروشان، از افزایش قیمت اطلاع نداشته و کماکان نسخه خانگی ویندوز ۱۰ را با قیمت پیشین خود به‌فروش برسانند.

    در انتها باید گفت که افزایش قیمت ذکرشده باتوجه به فروش پایین این سیستم‌عامل تاحدودی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما وجود اشکالات متعدد و باگ‌های فراوان در نسخه‌های جدیدتر ویندوز و به‌خصوص به‌روزرسانی بزرگ ماه اکتبر، این افزایش بها را کمی غیرمنصفانه جلوه می‌دهد.

    نظر شما عزیزان در مورد افزایش بهای نسخه خانگی ویندوز ۱۰ چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات