استارتاپ امنیتی تانیوم ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
تانیوم استارتاپی در زمینه‌ی امنیت سایبری است که به‌تازگی با افزایش سرمایه‌ی خصوصی، ارزش خود را به حدود ۶.۵ میلیارد دلار رسانده است.
تبلیغات

استارتاپ حوزه‌ی امنیت سایبری Tanium به‌تازگی یک جذب سرمایه‌ی خصوصی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار داشته که ارزش آنها را به بیش از ۶.۵ میلیارد دلار رسانده است. این خبر توسط فایننشال تایمز منتشر شده و سرمایه‌گذاران این دور استارتاپ Wellington Management، Baillie Gifford و Adage Capital Management اعلام شده‌اند. علاوه‌بر این شرکت‌ها، بازوی سرمایه‌گذاری سیتی‌بانک با نام Citi Ventures نیز در این دور سرمایه‌گذاری حضور داشته است.

آخرین مرحله‌ی جذب سرمایه‌ی استارتاپ تانیوم، مجموع سرمایه‌ی دریافت‌شده‌ی این شرکت را به ۷۸۹ میلیون دلار رسانده است. محصول اصلی این شرکت، نرم‌افزارهای امنیتی برای شناسایی آسیب‌پذیری در شبکه است. سرویس‌های مدیریت آی‌تی نیز از خدمات دیگر تانیوم برای کسب‌وکارها هستند.

یکی از دلایل افزایش رجوع به این استارتاپ، افزایش تهدیدهای امنیتی در حوزه‌ی سرویس‌های مالی بوده است. ۱۲ بانک از ۱۵ بانک بزرگ آمریکایی و شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای همچون AON در لیست مشتریان این شرکت قرار دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که جرم‌های سایبری بیش از هر بخشی، شرکت‌های خدمات مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

امنیت سایبری

نرخ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی امنیت سایبری

متوسط هزینه‌ی تحمیل‌شده به شرکت‌های مالی در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸.۳ میلیون برای هر شرکت بوده است. این هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۱۴ و رقم ۱۳ میلیونی آن، رشدی ۴۰ درصدی داشته‌اند. هزینه‌ها برای شرکت‌های حوزه‌های دیگر، ۱۱.۷ میلیون دلار برای هر شرکت بوده است و در نتیجه، سازمان‌های مالی ۵۶ درصد بیش از شرکت‌های دیگر هزینه‌هایی برای امنیت پرداخت می‌کنند. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که حوزه‌ی خدمات مالی،‌ بازار بزرگی برای شرکت‌هایی همچون تانیوم است.

با افزایش جرم‌های سایبری، شرکت‌های خدمات مالی نیز علاقه‌ی بیشتری به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در این حوزه پیدا می‌‌کنند. تنها در سال ۲۰۱۸، شرکت‌های فعال در این حوزه حدود ۳.۳ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته‌اند. به‌علاوه با افزایش قانون‌گذاری‌ها در مورد حفاظت از داده‌ها (مانند GDPR)، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش بیشتری داشته باشد.

به‌هرحال تصمیم شرکت‌های مالی به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های امنیتی به‌جای هزینه کردن در جبران خسارت‌های وارده از حملات، افزایش سرمایه و ارزش شرکت‌هایی همچون تانیوم را به همراه خواهد داشت. به‌علاوه، شرکت‌های مالی مانند Citi با تبدیل شدن از مشتری به سهام‌دار این شرکت‌ها، شانس قرار گرفتن در خط مقدم مقاومت سایبری و استفاده از به‌روزترین امکانات این حوزه را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات