نیم تگ؛ ویژگی جدید اینستاگرام با عملکردی شبیه به کد QR

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام به‌تازگی از ویژگی جدیدی به‌نام نیم‌تگ رونمایی کرده است که شباهت انکارناپذیری به اسنپ‌کد (در اسنپ‌چت) دارد.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام اخیرا به‌منظور ارتباط هرچه بیشتر کاربرانش با هم، چند ویژگی جدید را معرفی کرده است. نخستین ویژگی، شباهت زیادی به ویژگی اسنپ‌کد در اپلیکیشن اسنپ‌چت دارد و اینستاگرام آن را نیم‌تگ نامیده است. Nametag در حقیقت یک طرح گرافیکیِ قابل‌شخصی‌سازی است و عملکردی شبیه به کدهای QR دارد؛ بدین صورت که دیگران می‌توانند با اسکن کردن نیم‌تگ شما از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام، به پروفایلتان منتقل شوند و به‌راحتی شما را فالو کنند.

قابلیت جدید دیگری که به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شده، یک فهرست ویژه است که کاربران مختلف را بر اساس دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند، دسته‌بندی می‌کند؛ نتیجه‌ی این امر، ارتباط هرچه بیشتر شما با همکلاسی‌هایتان است.

نیم‌تگ‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی شخصی‌سازی کرد؛ برای مثال کاربر می‌تواند رنگ‌ِ آن را بنا به علاقه‌ی خود (و با سوایپ‌کردن روی صفحه) تغییر دهد و به آن اموجی یا تصویر اضافه کند. برای اسکن کردن نیم‌تگ‌ها، هم می‌توانید از دوربین داخلی اینستاگرام استفاده کنید و هم این امکان برای‌تان فراهم شده است تا این کار را از طریق ضربه‌زدن روی گزینه‌‌ای که در گوشه‌ی نیم‌تگ خودتان قرار داده شده، انجام دهید.

کاربران هم‌اکنون می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام خود به جدیدترین نسخه، از این ویژگی جذاب بهره‌مند شوند.

نیم تگ اینستاگرام / Instagram Nametag
نیم تگ اینستاگرام / Instagram Nametag

قابلیت دوم (جوامع دانشگاه‌محور) هنوز در فاز آزمایشی به‌سر می‌برد و احتمالا به‌زودی به‌صورت رسمی به اپلیکیشن Instagram افزوده می‌شود. به‌لطف این قابلیت، می‌توانید به لیستی از کاربران دسترسی پیدا کنید که در دانشگاه یا مدرسه‌ی شما درس خوانده‌اند. شما می‌توانید بر اساس سال تحصیلی، به جستجو بپردازید و هم‌کلاسی‌های خود را پیدا کنید.

در انتها، توجه شما را به توضیحات ارائه‌شده در مورد نیم‌تگ در لیست تغییرات به‌روزرسانی جدید اینستاگرام جلب می‌کنیم:

معرفی قابلیت نیم‌تگدر زمانی سریع،‌ با اسکن کردن نیم‌تگ دوستان‌تان، آن‌ها را به لیست فالویینگ خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید نیم‌تگ خود را از لحاظ رنگ و با اضافه‌کردن اموجی و تصویر به آن، شخصی‌سازی کنید.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا تاکنون اقدام به ساخت نیم‌تگ کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات