زوم‌اپ: Niagara Launcher؛ لانچری ساده، سبک و متفاوت

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با لانچر Niagara Launcher، سرعت، سادگی و خاص‌‌بودن را برای دستگاه اندرویدی خود به ارمغان بیاورید.
تبلیغات

لانچرها یکی از ارکان اصلی شخصی‌سازی در دنیای اندروید شناخته می‌شوند. این اپلیکیشن‌های دوست‌داشتنی، هر یک به‌نحوی متفاوت رنگ و بوی خاصی را به دستگاه‌های ما هدیه می‌کنند تا از یکنواختی آن‌ها در طولانی‌مدت بکاهند.

محوبیت لانچرها در نزد کاربران به‌اندازه‌ای بالا است که توسعه‌دهندگان مطرح نیز به ساخت لانچر اختصاصی خود روی آورده‌اند؛ با این وجود، بسیاری از لانچرهای مطرح بازار، تغییر خاصی را در نحوه‌ی تعامل کاربر با صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و منوها ایجاد نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که عملا فقط به چند لانچر متفاوت در فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی داشته باشیم.

معمولاً کارکردن با یک‌ دست در این اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی در نظر گرفته نمی‌شود؛ اما خوشبختانه به‌تازگی لنتچر جدیدی روانه‌ی گوگل‌پلی شده است که علاوه‌بر سادگی کارکرد با آن، ویژگی‌های جذاب و سرعت قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این لانچر که Niagara Launcher‌ نام دارد، توسط توسعه‌دهنده‌ای با نام پیتر هوبر تولید شده است و تمامی برنامه‌های شما را در قالب لیستی عمودی به‌نمایش در می‌آورد.

نیاگارا لانچر / Niagara Launcher

با اعمال این لانچر در صفحه‌ی اصلی گوشی خود، ابتدا با بخشی روبرو می‌شوید که در آن چند اپلیکیشن منتخب، ویجت ساعت و  آب‌و‌هوا و حروف انگلیسی در سمت راست نمایشگر قرار گرفته‌اند. سادگی صفحه‌ی اصلی باعث می‌شود که حتی مبتدی‌ترین کاربران نیز مشکلی برای پیدا کردن برنامه‌های موردنظرشان نداشته باشند.

در قسمت راست صفحه‌نمایش نیز حروف انگلیسی به‌ترتیب الفبا قرار داده شده است؛ این حروف در اصل مهم‌ترین بخش تعامل شما با لانچر را ایفا می‌کند و کاربران می‌توانند با پیمایش روی آن، به اپلیکیشن‌های مدنظرشان دسترسی سریع پیدا کنند. افزون بر دسترسی به اپلیکیشن‌ها از طریق این نوار، کاربران می‌توانند از طریق قسمت جستجو نیز نام برنامه‌‌ها را جستجو کنند؛ بنابراین از این حیث هیچ‌گونه محدودیتی برای کاربران وجود ندارد.

یکی از بخش‌های خلاقانه‌ی نیاگارا لانچر، شیوه‌ی نمایش اعلانات گوشی است. همانطور که در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید، در صورت وجود اعلانیه در اپلیکیشن‌ها فلشی سفیدرنگ در مقابل نام برنامه نقش می‌بنند که با کلیک روی آن می‌توان اعلانیه را مشاهده کرد. از آن‌ جهت که اعلانیه‌های متنی از این طریق به‌صورت کامل نمایش داده می‌شوند، علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تجربه‌ی کاربری بهتری را در نیاگارا لانچر نسبت به دیگر نمونه‌ها کسب می‌کنند. با این حال، ویژگی‌های این بخش تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود و اگر قصد پاسخ سریع به پیام دریافتی را دارید، خیلی راحت می‌توانید اعلانیه را به‌سمت راست سوایپ کنید تا پاسخ خود را بدون واردشدن به اپلیکیشن ارسال کنید؛ برای حذف اعلانیه نیز این کار را در جهت برعکس انجام دهید.

اگر در نوار سمت راست دست خود را تا انتهای فهرست حرکت دهید، با سه گزینه روبرو می‌شوید که هر یک کارکرد خاص خود را دارند.

گزینه‌ی اول «Home Setting» نام دارد و همانطور که از اسمِ آن پیدا است، شما می‌توانید از طریق آن به‌ شخصی‌سازی بیشتر نیاگارا لانچر بپردازید. ویژگی‌های چون تغییر آیکون پک، نمایش ویجت آب‌و‌هوا، اضافه‌شدن دکمه‌ی جستجوی گوگل و... همگی از این بخش قابل دسترسی هستند؛ همچنین شما می‌توانید از طریق این قسمت بین دو حالت تیره و روشن، یک گزینه را انتخاب کنید.

گزینه‌ی دوم نیز «Wallpaper» نام‌گذاری شده است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، به‌واسطه‌ی آن اقدام به تغییر تصویر پس‌زمینه‌ی گوشی خود کنند؛ اما به گزینه‌ی سوم و مهم‌ترین شاخصه‌ی این بخش می‌رسیم. این گزینه‌ که با عنوان «Hidden Apps» نمایش داده می‌شود، امکان مخفی‌سازی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را برای شما فراهم می‌آورد؛ بنابراین اگر کودکان زیادی در اطراف شما حضور دارند و همواره بازی‌کردن با گوشی شما را طلب می‌کنند، می‌توانید دست به دامن این قابلیت شوید و برای همیشه خود را از این معضل رها سازید.

نیاگارا لانچر / Niagara Launcher

توسعه‌دهنده‌ی این برنامه، زبان طراحی مینیمال را برای آن در نظر گرفته است؛ بنابراین از ویجت‌ ساعت و موسیقی بگیرید تا نحوه‌ی نمایش اپلیکیشن‌ها، همگی با نگرش ساده‌اندیشی طراحی شده‌اند.

توسعه‌دهنده‌ی نیاگارا لانچر در توضیحات گوگل‌پلی نوشته است:

نیاگارا لانچر یک صفحه‌ی خانگی تازه است که رابط‌کاربری تمیز و ساده‌ای دارد. به‌واسطه‌ی طراحی خاصِ آن شما می‌توانید با سرعت بیشتری اقدام به اجرای اپلیکیشن‌های موجود در گوشیتان کنید.ویژگی‌های شاخص:نمایش فهرست‌وار اپلیکیشن‌هانمایش بهبودیافته‌ی اعلانیه‌هاامکان مخفی‌سازی اپلیکیشن‌ها

با اینکه هنوز مراحل ساخت و تکمیل این اپلیکیشن به‌صورت کامل تکمیل نشده است؛ اما تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر اقدام به نصب آن کرده‌اند که امتیاز ۵ را به آن داده‌اند.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات