مشخصات فنی مدل‌های مختلف هیوندای نکسو ۲۰۱۹، اعلام شد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای نکسو مدل ۲۰۱۹ به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات کره‌‌ جنوبی، با تجهیزات ایمنی بیشتر و شعاع حرکتی ۶۱۲ کیلومتر به‌بازار خواهد آمد.
تبلیغات

گروه هیوندای در حال آماده شدن برای عرضه‌ی نسخه‌ی ۲۰۱۹ از خودروی کراس‌اور نکسو (Nexo) به بازار آمریکا است؛ نمایندگی‌های این شرکت در جنوب کالیفرنیا زودتر به این‌مدل دسترسی پیدا می‌کنند. با نزدیک شدن به موعد عرضه‌ی رسمی، مشخصات نسخه‌ی آمریکایی نکسو ۲۰۱۹ منتشر شده است.

hyundai nexo 2019

هیوندای نکسو، در‌حقیقت ادامه‌دهنده‌ی مدل پیل سوختی توسان است. نکسو را باید جدیدترین خودروی پیل سوختی هیوندای دانست که از پیشرفته‌ترین و آخرین فناوری‌ها در کنار طراحی بسیار خاص و بروز بهره می‌گیرد. دو تیپ مختلف با نام‌های Blue و Limited از این مدل عرضه خواهد شد؛ مدل Blue نسخه‌ی پایه با رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچ است.

hyundai nexo 2019

در مقابل، نسخه‌ی Limited فول آپشن با رینگ‌های ۱۹ اینچ، سانروف، درب صندوق عقب برقی و سیستم پارک هوشمند قرار گرفته است. سایر امکانات هیوندای نکسو شامل صندلی‌های گرمکن و سردکن‌دار جلو، شارژر بی‌سیم هوشمند، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Krell با آمپلی‌فایر ۸ کاناله و بلندگوهای سفارشی با صدایی بسیار زنده و با کیفیت هستند.

مهم‌ترین بخش هیوندای نکسو‌ ۲۰۱۹ را باید قوای محرکه‌ی پیل سوختی آن با توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتون متر گشتاور دانست. با به‌لطف این پیشرانه، نکسو در زمان ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از عملکرد هیوندای توسان (۱۲.۵ ثانیه‌) بهتر است. تیپ Blue با شعاع حرکتی تخمینی ۶۱۲ کیلومتر یا معادل مصرف ۴.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی همراه است. 

hyundai nexo 2019

تیپ Limited به‌دلیل تجهیز به رینگ‌های بزرگ‌تر، شعاع حرکتی کمتری دارد؛ ۵۶۹ کیلومتر یا ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی، نهایت ظرفیت پیمایش و مصرف سوخت نکسو ۲۰۱۹ فول آپشن است. ویژگی دوست‌دار محیط زیست در نکسو تنها در پیشرانه‌ خلاصه نمی‌شود؛  بیوپلاستیک، کفپوش‌های ساخته شده از نیشکر و پوشش صندلی‌ها که از بامبو تهیه شده است، همه باتمرکز بر تولید یک خودروی پاک انتخاب شده‌اند.

hyundai nexo 2019

علاوه بر این، بر اساس گفته‌های مدیران ارشد هیوندای، در فرآیند ساخت نکسو ۲۰۱۹ در مقایسه با خودروهای دیگر، حدود ۱۱.۷ کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن کمتری تولید شده است. هیوندای نکسو در بخش ایمنی نیز خودرویی بسیار کامل و پیشرفته است؛ در فهرست سامانه‌های ایمنی آن، مواردی همچون سیستم پیشگیری تصادف از جلو، سیستم هشدار هوشیاری راننده، چراغ‌های هوشمند و سیستم پارک خودکار هوشمند مشاهده می‌شود. البته آپشن‌های بیشتر همچون سیستم هشدار نقطه‌ی کور، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم هشدار خودرو در پشت با قابلیت ترمزگیری هم درکنار موارد استاندارد، وجود دارند.

در حالی که امکانات نکسو در بسیاری از خودروهای امروزی یافت می‌شود، اما سیستم کمکی رانندگی بین خطوط این مدل که خودرو را تا سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت بین خطوط نگه‌می‌دارد، متفاوت است. سیستم هشدار نقطه‌ی کور به‌طور کامل از بروز تصادف جلوگیری می‌کند؛ درواقع اگر خودرویی در نقطه‌ی کور وجود داشته باشد و راننده‌ی نکسو با راهنما زدن تصمیم به تغییر مسیر بگیرد، این فناوری کنترل خودرو را به دست می‌گیرد و مسیر خودرو  اصلاح می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات