چگونه بهترین دوست خود را اخراج کنید

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش مهمی از زندگی کاری افراد را روابط آنها با همکارانشان تشکیل می‌دهد، بنابر‌این موضوع مدیریت روابط در سازمان اهمیت بسزایی پیدا ‌می‌کند.
تبلیغات

مقاله زیر توسط لوی کینگ در سایت entrepreneur نوشته شده است:

آیا تابه‌حال از شغل خود اخراج شده‌اید؟ من اخراج شدم. بدترین احساسات جهان مثل ناامیدی، دلسردی و تحقیر به سراغم آمد. آیا تابه‌حال کسی را اخراج کرده‌اید؟ من اخراج کردم. حس آن لحظه نیز مانند همان حس اخراج شدن بود.

البته که استثنا وجود دارد. کارمندی که به وظایفش عمل نمی‌کند و با رفتار خود فرهنگ سازمان را مسموم کرده و در اغلب موارد عملکردش پایین‌تر از استاندارد سازمان است شامل صحبت‌های من نمی‌شود.

اما کسانی هستند، با‌این که سخت تلاش می کنند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند اما در نهایت موفق نمی‌شوند و باید سازمان را ترک کنند. این موضوع برای دوستان و کسانی که از روز های اول با شما بوده‌اند دردناک‌تر می‌شود. من به شما قول می‌دهم که احساسی که در آن لحظات دارید سال‌ها در قلب شما بماند؛ اما با‌این‌حال راه‌های درست و اشتباهی برای کنترل کردن آن وجود دارد که در ادامه عرض خواهم کرد.

برای آنها معیارهای مشخصی را تعیین کنید

وقتی به کسی نزدیک هستید تمایل‌دارید که استاندارد‌های پایین‌تری برای عملکرد او قرار دهید. آن را انکار نکنید، با خود صادق باشد زیرا این موضوع از لحاظ روانشناختی ثابت شده است.دوست خود را مانند بقیه ببینید و برای او معیارها و اهداف شفافی قرار دهید.اگر وی به اهداف دست پیدا نکند کار شما راحت تر می شود چرا که باهم تواقف کردید که برای ادامه‌ی همکاری، دستیابی به اهداف مورد نظر الزامی است.

اخراج

با آنها رو‌راست باشید 

این شرایط را با مراسم تشییع جنازه و یا حتی مهمانی اشتباه نگیرید، شما نقش مدیر مدرسه را ندارید که دانش‌آموز خطاکاری را به دفتر فراخوانده باشد. شما رئیس آنها هستید و آنها کارمندان شما هستند. من بر اساس تجربه صحبت می‌کنم. می‌توانم به شما قول‌ بدهم که هرچقدر هم خود را برای این شرایط آماده کرده باشید، در عمل شرایط متفاوت است. پس خودتان باشید و بس. اجازه دهید که آنها پاسخگو باشند حتی اگر عصبانی و ناراحت شدند شما آرام و محکم باشید.

اطمینان داشته باشید که این کار برای همه بهتر است

من انسان خوش‌بینی هستم اما دیر یا زود این خوش‌بینی از بین می‌رود. من به خاطر تاخیر در اخراج کارمندانم، سازمان را تا مرز نابودی رساندم. بهتر است قبل از این که شرایط دشوار شود، دوستان خود را اخراج کنید؛ اما معمولا ما این کار را به صاحبان شرکت، دیگر کارمندان و مشتریان می‌سپاریم. هرچقدر روابط بین شما دوستانه‌تر باشد احساسات منفی که تجربه می‌کنید بیشتر خواهد بود. اما به‌هرحال این جلسه با حس منفی همراه خواهد بود.

خود را آماده کنید تا به بی‌مهری، خیانت و عیره متهم شوید. حتی اگر خیلی زمان ببرد اما در نهایت اوضاع مساعد خواهدشد. مطمئن باشید که شما بهترین تصمیم را برای دوستان و سازمانتان گرفتید و با این حقیقت طوفان را پشت‌سر بگذارید.

اخراج کارمند

به آنها کمک کنید تا شغل دیگری پیدا کنند

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، شرایط بسیاری وجود دارد که منجر به اخراج کارمندان می‌شود اما به این معنی نیست که آنها خوب کار نمی‌کنند و نمی‌توانند برای سازمان های دیگر موثر باشند؛ بلکه بهتر است در محیط دیگری کار کنند. پس به آنها کمک کنید تا بتوانند کار خود را در جای دیگری شروع کنند. حتی اگر لازم است از تمام ارتباط‌های خود استفاده کنید تا آنها بتوانند شغل دیگری پیدا کنند و روی پای خودشان بایستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات