همکاری مایکروسافت و کوالکام برای ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از کورتانا

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در صدد است کاربری کورتانا در محصولات خانه‌ی هوشمند را افزایش دهد.
تبلیغات

مایکروسافت امروز به‌طور رسمی و در جریان نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد که شرکت‌های مانند کوالکام در حال توسعه‌ی یک طرح رفرنس برای ترغیب سایر تولیدکنندگان سخت‌افزاری هستند تا از دستیار مجازی و هوشمند کورتانا در محصولات خود استفاده کنند. 

پلتفرم صوتی هوشمند کوالکام که از قابلیت‌های کورتانا بهره می‌برد، در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی در اختیار شرکت‌های تولید‌کننده‌ی سخت‌افزار قرار می‌گیرد تا به واسطه‌ی آن به تولید محصولات مختلفی در این بخش بپردازند. اما در کنار کوالکام، شرکت‌های سینپتیکس، آل‌وینر و تاملی نیز به مایکروسافت برای توسعه‌ی کاربری کورتانا ملحق شده‌اند. هر یک از شرکت‌های مذکور برنامه‌ی گسترده‌ای جهت توسعه‌ی طرح‌های مبنا برای تولید‌کنندگان دارند تا از قابلیت‌های دستیار مجازی مایکروسافت در شبکه‌های مِش و وسیله‌های خانه‌ی هوشمند بهره ببرند. کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری کورتانا برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۶ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت. 

ترموستات کورتانا

هفته‌ی پیش شرکت جانسون کنترلز نیز از برنامه‌ی خود برای تولید ترموستات‌ مجهز به دستیار صوتی کورتانا خبر داد. در کنار توسعه‌ی طرح‌های مبنا، مایکروسافت اعلام کرد که کورتانا قابلیت کار کردن با محصولات برندهای مطرحی مانند هانی‌ول (Honeywell)، اکوبی (Ecobee)، لیفکس (LIFX) و تی‌پی‌لینک (TP-Link) دارد و توانایی فعال کردن وسایلی مانند لامپ‌های هوشمند، ترموستات و پریز‌های برق را به همراه دارد.

با این که کورتانا از پشتیبانی غول دنیای نرم‌افزار بهره می‌برد؛ اما این دستیار مجازی توفیق چندانی در برابر رقبای اصلی خود اعم از آمازون الکسا و گوگل اسیستنت ندارد که به ستاره‌ی این روزهای نمایشگاه CES 2018 تبدیل شده‌اند.

دستیار مجازی و هوشمند سامسونگ، بیکسبی نیز به‌زودی به تلویزیون‌های هوشمند و یخچال‌های این برند افزوده می‌شود. این دستیار مجازی با توجه به قرارداد بین سامسونگ و هارمان، در سیستم‌های ارتباطی 5G هارمان برای خودروهای هوشمند نیز به کار گرفته خواهد شد.

اسپیکر هوشمند سونی

گوگل با همکاری سونی و JBL، گوگل اسیستنت را به اسپیکر‌های هوشمند این شرکت‌های افزوده است. غول فناوری مانتین‌ویو هم‌چنین دستیار مجازی خود را به یکی از رکن‌های اصلی پلتفرم اندروید اتو تبدیل کرده است.

در طرف دیگر رقابت داغ دستیار‌های هوشمند مجازی، الکسا قرار دارد که در حال حاضر به بسیاری از لوازم خانه‌ی هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم، سیستم‌های اطلاعاتی خودروها و عینک‌های واقعیت‌افزوده راه یافته است.

مایکروسافت برای موفقیت در این بازار، باید بیش از پیش همکاری خود با تولیدکنندگان محصولات هوشمند و اینترنت اشیاء را افزایش دهد و هم‌چنین به‌طور پیوسته به قابلیت‌های کورتانا بیفزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات