گوگل پلتفرم جدیدی برای اسپیکرهای هوشمند مجهز به نمایشگر معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در تلاش است تا طی CES 2018 جایگاه خود را در بازار اسپیکرهای هوشمند بهبود بدهد و وضعیت بهتری در برابر رقیب خود، الکسای آمازون و اسپیکرهای اکو دست و پا کند.
تبلیغات

گوگل به‌سختی در تلاش است تا وضعیت بهتری در حوزه‌ی اسپیکرهای هوشمند به خود اختصاص دهد. این کمپانی با حضور در CES 2018 دستاوردها و محصولات جدید مبتنی بر این دستیار صوتی هوشمند را به نمایش گذاشته است. ساعاتی پیش، غول جستجو اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک کمپانی‌های بیشتری اقدام به تولید اسپیکر هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت خواهند کرد. از جمله‌ی نام‌هایی که با گوگل همکاری خواهند کرد باید به آلتک، انکر اینویشین، بنگ اند الافسون، بریون، آی‌هوم، جنسن، ال‌جی، کلیپش، نیت اودیو، مورِکس، ریوا، سولیس و سونی اشاره کرد.

جی‌بی‌اِل، لنوو، ال‌جی و سونی کمپانی‌هایی هستند که اسپیکر مجهز به نمایشگر مبتنی بر گوگل اسیستنت تولید و راهی بازار خواهند کرد. گوگل اعلام کرده است که این اسپیکرها از تابستان سال آینده‌ی میلادی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اسپیکرهای هوشمند مجهز به نمایشگر گوگل اسیستنت

گوگل جزئیات زیادی در رابطه با اینکه اسپیکرها چه وظیفه‌ای در اسپیکر هوشمند این کمپانی بر عهده خواهند داشت، ارائه نکرده است؛ ولی انتظار نمی‌رود شاهد عرضه‌ی یک رابط کاربری نزدیک به اندروید روی نمایشگر این اسپیکرهای هوشمند باشیم. به نظر می‌رسد اسپیکرهای مجهز به نمایشگر مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند گوگل، کارکردی شبیه به اکو شو خواهند داشت. آنچه مشخص است، آماده نبودن پلتفرم مورد نظر برای عرضه است؛ چراکه اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد این اسپیکرها اواخر سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد.

گوگل ویدیویی منتشر کرده است که در آن می‌توان قابلیت‌های در نظر گرفته‌شده برای این پلتفرم را مشاهده کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، با استفاده از پلتفرم توسعه‌یافته برای اسپیکرهای هوشمند مجهز به نمایشگر می‌توان به تماشای تصاویر و قرارهای تقویم پرداخت، مسیریابی کرد یا دستورات پخت غذا را دریافت کرد. این پلتفرم امکان برقراری مکالمات ویدیویی نیز برای کاربران فراهم می‌کند. در صورتی که از جمله‌ی کاربران سرویس‌های گوگل باشید، استفاده از این پلتفرم بسیار بهتر خواهد شد؛ البته گوگل پشتیبانی از سرویس‌های غیر پیش‌فرضش را نیز در دستور کار قرار داده است و در آینده پشتیبانی از این سرویس‌ها نیز به پلتفرم گوگل اضافه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات